STORM op komst.. VTR 1000F (Deel 6)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe bevalt dat Probiker pakkie, Puke? Ik zit er aan te denken om daar een overall van aan te schaffen...

Heb het pak nu een paar weken. Zit goed, misschien ietsiepietsie te krap in de lengte (1.85). Pak zit goed, vooral de broek. Jasje is iets te breed, maar bij passen in winkel van Louis vielen 2 jasjes met dezelfde maat allebei anders. Zou dus ook zeker niet bestellen, maar gewoon langsgaan en passen. Leer is net zo dik als andere pakken die ik aan heb gehad, protectoren zijn geen harde schalen, maar buigzaam. Heb wel het idee dat ze goed genoeg zijn. (Ze zijn overigens wel uitneembaar). Knee-pads kunnen er ook op worden geplakt, maar die schaf ik wel aan als ze nodig blijken te zijn. Pak kostte overings 250 euro (aanbieding)
 
Heb het pak nu een paar weken. Zit goed, misschien ietsiepietsie te krap in de lengte (1.85). Pak zit goed, vooral de broek. Jasje is iets te breed, maar bij passen in winkel van Louis vielen 2 jasjes met dezelfde maat allebei anders. Zou dus ook zeker niet bestellen, maar gewoon langsgaan en passen. Leer is net zo dik als andere pakken die ik aan heb gehad, protectoren zijn geen harde schalen, maar buigzaam. Heb wel het idee dat ze goed genoeg zijn. (Ze zijn overigens wel uitneembaar). Knee-pads kunnen er ook op worden geplakt, maar die schaf ik wel aan als ze nodig blijken te zijn. Pak kostte overings 250 euro (aanbieding)
Vandaag even wezen shoppen bij een motorzaak hier.
Kwam met de bedoeling om alleen te kijken, maar toen zag ik toch wat moois!! :9~

Ongeveer 6 maanden terug mooie helm gezien in het boekje van Shark. Heb hem laten bestellen, maar vond hem toch wat te duur... (299,-)
Nu liep ik langs de stand van de afgeprijsde helmen...stond deze er ook!! *O*
Is voornamelijk firestorm geel dus vandaar dat ie er nog stond! Niemand die hem wil!! O-)
Nu dus voor 199,- nieuwe helm van Shark! kan weer 5-8 jaar vooruit!! *O*

(foto volgt!)

Ow en ps...komt zo ook filmpje van motor zonder de demper..... Ben ze aan het poetsen en wou ze eigenlijk wel ff starten!!
 
Nu dus voor 199,- nieuwe helm van Shark! kan weer 5-8 jaar vooruit!! *O*

(foto volgt!)

Ow en ps...komt zo ook filmpje van motor zonder de demper..... Ben ze aan het poetsen en wou ze eigenlijk wel ff starten!!
Nou dat filmpje is echt om dubbel bij te liggen! In het echt klinkt het vet heftig, en zojuist terug gehoord op de pc en het is gewoon 1000000x niks! Dus filmpje volgt NIET! -O-

De helm daarentegen.... :9~ :9~ :9~

full

full

full

full
 
Bij twijfel loshalen en vullen. Ik kwam er te laat achter na een rit naar Assen. Als hij bijna leeg is zie je bij de opening van de uitlaat vaak plukjes wol zitten. De hitteplaatjes zitten aan de voorkant, beter was geweesd als ze aan de zijkant zaten. Ik heb wel killers erin en zijn nog erg luid. Bij mijn weten is J&S gestopt ja een ruzie tussen de compagnons.

De Kale

De verkoper had me al gewaarschuwt over de vulling van de uitlaat. Hij had 'm 1x bij laten vullen tot nu toe. Hoe kan ik overigens zien als er te weinig vulling in zit? Kan ik dat al merken voordat het door het carbon brand? Op de bochten is een klein plaatje gelast, waar m'n laarzen tegenaan komen, dus geen last van verbrande kisten.

De J&S'en maken idd vrij veel lawaai. Zitten geen DB-killers in, verkoper van de motor kon me ook vertellen dat J&S failliet is, dus weet niet of er nog aan DB-killers te komen is. Ik ga er in ieder geval niet mee naar races op Assen of op motorvakantie naar de Eiffel, dan schroef ik de originele pijpen er wel onder.
 
hey hallo dbw,,, ff een vraagje hebben jullie wel eens gehoord dat er motorolie in je airbox kan komen en dat je er daardoor je motorolie verbruik te hoog kan liggen.
want wat ik al aangaf hij rookt en pluimpt niet.
maar ik heb wel eens een harde plof geluid aan de voorkant onder mijn kuip gehoorden nou zij een maat van me dat het de airbox kan zijn.
mijn motorzaak zegt dus dat het komt omdat zij olie van shell gebruiken en daardoor in het begin veel olie verbruik is en dat het langzaam aan minder gaat verbruiken en zij niet weten wat de vorige eigenaar voor olie heeft gebruikt.
ik ben op dit moment radeloos wie o wie kan mij helpen.
ik ben bang dat de motorzaak probeert om er onderuit te komen en niet te vertellen wat het is.
 
hey hallo dbw,,, ff een vraagje hebben jullie wel eens gehoord dat er motorolie in je airbox kan komen en dat je er daardoor je motorolie verbruik te hoog kan liggen.
want wat ik al aangaf hij rookt en pluimpt niet.
maar ik heb wel eens een harde plof geluid aan de voorkant onder mijn kuip gehoorden nou zij een maat van me dat het de airbox kan zijn.
mijn motorzaak zegt dus dat het komt omdat zij olie van shell gebruiken en daardoor in het begin veel olie verbruik is en dat het langzaam aan minder gaat verbruiken en zij niet weten wat de vorige eigenaar voor olie heeft gebruikt.
ik ben op dit moment radeloos wie o wie kan mij helpen.
ik ben bang dat de motorzaak probeert om er onderuit te komen en niet te vertellen wat het is.
Dat "poefen" in de airbox heet backfire! Niks te maken met olie! Dat heeft elke VTR! De mijne ook! Slaat er zelfs af en toe van af als ie nog heel koud is!

En dat gelul van de motorzaak over het verbruik zal wel afnemen in de loop van de tijd is dikke onzin!!

Zolang je in de garantie periode zit alles op alles zetten om je recht te krijgen. Desnoods rechtbijstand inschakelen!!

Succes..

Ow p.s. je niet met smoesjes laten afschepen!!

Anders ga je toch gewoon even langs een andere dealer/ garage voor een second opinion?!?!
 
Hallo een vraagje ik heb sinds een tijd startproblemen, de motor start wel en draait ook wel rond alleen slaat niet en naar een tijdje is natuurlijk de accu ook gewoon leeg. Als de motor eenmaal gelopen heeft start ie daarna zonder problemen. Heb de forum afgezocht kwam verschillende topics tegen heb alles door gemeten maar kan het probleem niet vinden. Was vanmorgen enthousiast om op de motor naar het werk te gaan maar helaas weer niet :( . wie herkend dit probleem, ik heb het gevoel dat het toch aan de spanningsregelaar ligt omdat bij het start de motor gewoon niet vonkt. (o ja het probleem doet zich voor nadat ik nieuwe bougies vorig jaar heb gekregen.
 
Hallo een vraagje ik heb sinds een tijd startproblemen, de motor start wel en draait ook wel rond alleen slaat niet en naar een tijdje is natuurlijk de accu ook gewoon leeg. Als de motor eenmaal gelopen heeft start ie daarna zonder problemen. Heb de forum afgezocht kwam verschillende topics tegen heb alles door gemeten maar kan het probleem niet vinden. Was vanmorgen enthousiast om op de motor naar het werk te gaan maar helaas weer niet :( . wie herkend dit probleem, ik heb het gevoel dat het toch aan de spanningsregelaar ligt omdat bij het start de motor gewoon niet vonkt. (o ja het probleem doet zich voor nadat ik nieuwe bougies vorig jaar heb gekregen.

Spanningsregelaar is een zwak punt. Zoek anders ff op mijn posts heb laatst eens uitgelegd hoe je dat ding kan checken (niet in dit topic). Want om nou hier weer het hele verhaal uit te leggen....

[NORML]www.zeshonderd.cc[/NORML] heeft ze voor een redelijke prijs mocht de spanningsregelaar inderdaad het probleem zijn.
 
Hallo een vraagje ik heb sinds een tijd startproblemen, de motor start wel en draait ook wel rond alleen slaat niet en naar een tijdje is natuurlijk de accu ook gewoon leeg. Als de motor eenmaal gelopen heeft start ie daarna zonder problemen. Heb de forum afgezocht kwam verschillende topics tegen heb alles door gemeten maar kan het probleem niet vinden. Was vanmorgen enthousiast om op de motor naar het werk te gaan maar helaas weer niet :( . wie herkend dit probleem, ik heb het gevoel dat het toch aan de spanningsregelaar ligt omdat bij het start de motor gewoon niet vonkt. (o ja het probleem doet zich voor nadat ik nieuwe bougies vorig jaar heb gekregen.
Je doet wel je choke open voor het starten???

En weet je zeker dat je accu niet op is!?! Bij mij trekt de kou de hele accu leeg. Heb ik de motor niet onder een kleedje in de schuur staan dan is ie in een dag hartstikke leeg en mag ik "jumper cables" gaan aanleggen!
 
hey hallo dbw,,, ff een vraagje hebben jullie wel eens gehoord dat er motorolie in je airbox kan komen en dat je er daardoor je motorolie verbruik te hoog kan liggen.
want wat ik al aangaf hij rookt en pluimpt niet.
maar ik heb wel eens een harde plof geluid aan de voorkant onder mijn kuip gehoorden nou zij een maat van me dat het de airbox kan zijn.
mijn motorzaak zegt dus dat het komt omdat zij olie van shell gebruiken en daardoor in het begin veel olie verbruik is en dat het langzaam aan minder gaat verbruiken en zij niet weten wat de vorige eigenaar voor olie heeft gebruikt.
ik ben op dit moment radeloos wie o wie kan mij helpen.
ik ben bang dat de motorzaak probeert om er onderuit te komen en niet te vertellen wat het is.

Wat een onzin. Het is idd zoals al gezegd werd, backfire. Heb ik ook wel eens hoor dan hoor je een doffe knal vanonder je tank wegkomen (lijkt alsof t uit je kuip komt, maar je luchtfilter zit echt onder je tank). Olie heeft absoluut geen invloed op je luchtfilter, olie is er puur voor je motorische gedeelte van de motor.


Hou er wel rekening mee dat je een 2 cilinder rijd, die kunnen zich soms 'verslikken', daar hoef je dus niet van te schrikken van elke tik die je hoort...

Mijne valt soms ook spontaan uit. zeer zelden, maar het gebeurt wel eens, dan hoor ik hem verslikken en valt ie gewoon uit. warme of koude motor maakt niet uit. kan ik wel een drama van gaan maken maar ja 2-cilinder he.

Ik zou ook gewoon naar een andere dealert gaan voor een second opinion, en niet al vertellen wat dat andere bedrijf zei, puur je motor daar neerzetten en je probleem uitleggen en kijken wat hun zeggen...

Als je al aankomt van: ja dat andere bedrijf zei zus en zo, kun je krijgen dat hun het ook op die stapel gooien om geen discussies los te breken.... l
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de hele checklist doorgenomen van dynamo naar spanningsmeter en accu. Alle waarden zijn goed. Ik denk het ook dat het de kou is omdat 's avonds en overdag gewoon wil starten.
Ja choke moet ik niet teveel gebruiken anders verzuipt hij zo. maar het vreemde is dat mijn buurman heeft dezelfde motor die daar helemaal geen problemen mee heeft. De motor komt gewoon bij een koude start op de accu vermogen tekort om ook nog een te vonken. vreemd !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan