STORM op komst... VTR 1000F (deel 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.
@ghossiee we zijn gek op foto's!!!!

klaas heb je mail gehad ik zie je morgen gezellig ff dempers wisselen... *O* *O*
Kan ik eindelijk de buurt eens gaan pesten... O-) O-) :X :Y :Y :Y :Y :Y
 
Laatst bewerkt:
Wat een heerlijk motorweer! Echt genieten! De motor-pret werd van de week echter even getemperd: ik ontdekte een dikke schroef in mijn achterband:(

Naar aanleiding hiervan even een remmen-gerelateerde vraag:

Hoe warm mogen de achterremklauw en -schijf worden? Wat is normaal? Na de door de bovengenoemde schroef veroorzaakte bandenwissel had ik het idee dat mijn rempedaal anders aanvoelde: ik kon hem minder ver intrappen dan voorheen. Ook leek het wel alsof de rem achter iets aanliep....Na een stuk rijden even aan de klauw gevoeld en deze was echt heel warm, niet gloeiend heet maar wel héél warm. De schijf was zo heet dat je hem niet vast kon houden, maar weer niet zo heet dat water er sissend op verdampte. De voorremklauwen en -schijven - die toch het zwaarste remwerk verrichetn- voelden tegelijkertijd betrekkelijk koel aan. Aangezien me dit niet goed leek heb ik vervolgens een beetje aan de remklauw en -pedaal gevoeld om te checken of er misschien iets vastzat en toen de VTR op de achterbok gezet om te checken of de rem aanliep. Voor zover ik er verstand van zat dit wel goed: als ik het wiel een slinger gaf liep het nog even door. De blokken en schijf hadden wel iets contact en wrijving, maar niet zoveel dat het wiel meteen stil ging staan. Ook als ik eerst even de rem intrapte ging het zo. Alles OK dus, zou je zeggen...

Toch vind ik het vreemd dat die achterklauw en schijf zo heet worden, terwijl ze weinig werk hoeven te verrichten. Aan de andere kant: de rempartij vóór krijgt natuurlijk veel meer koeling, zo vol in de wind. Ik heb het vnvnv na een stukkie rijden ook nog even gecheck bij achterklauw/schijf de Duc 848 van een vriend en die werd ook heet...

Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.

Grtz,

Bart
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan