Storm

hmm, mijn ESA pretendeert dat ook. Rain/Normal/Dynamic...
Bij "rain" riskeer je hoogstens dat wielslip ook op bv zand/grind bij het wegrijden je (gevoelsmatig) een halve seconde kost omdat hij de power er even af haalt.
Verder niet veel verschil merkbaar.

heb ik na de 1e 5000 km niet meer mee gerommeld.
*gaat handboek weer eens opzoeken*

Het was meer naar pedrofich bedoeld, die heeft volgens mij op zijn shiver ook zoiets..
 
Het was meer naar pedrofich bedoeld, die heeft volgens mij op zijn shiver ook zoiets..

Ja klopt maar die standen zijn alleen maar voor de gasreactie:
Rain: -30% vermogen
Tour: Soepelgasreactie
Sport: Aan/uitgasreactie

Volgens mij raakt bijna niemand met een shiver de standen aan en rijden ze altijd in dezelfde
 
...
Ach joh, zo lang er nog mensen zijn die zeggen "global warming my ass, ze kunnen nog niet eens het weer voor morgen met 100% zekerheid voorspellen, wat kunnen ze dan zeggen over 100 jaar?" of "rokers sterven jonger? nou, mijn oma rookte twee pakjes per dag en die is er 95 mee geworden" moeten we dit blijven uitleggen.
Over de global warming heb ik ook zo mijn eigen idee. Nee, ik ben geen totaal ontkenner zoals Trump, maar dat wij het als mens veroorzaken, hmmm, niet helemaal mee eens, maar dat we dat natuurlijl aspect (een beetje) versnellen, dat wellicht wel.

Over dat roken ... roken is gewoon slecht, héél slecht.
Hoor mensen het graag zeggen, "meneer A is als zware roker 90 geworden terwijl mevrouw B als niet roker is heen gegaan op 75." Wel het zit zo, mijneer B had zonder te roken misschien wel 100 gehaald terwijl mevrouw B niet eens de 70 zou hebben gehaald als ze gerookt had.
Je kan niet de leeftijd van een roker vergelijken met de leeftijd van iemand anders die niet rookt. Om de leeftijd van een roker te weten zonder dat ie rookte zou je die terug moete laten komen, exact hetzelfde leven laten leiden, met het enige verschil dat ie dan niet mag roken ... maar ja, als mens kunnen wij geen doden terugbregen :P

Maar dat roken zéér slecht is, en met zekerheid je leven verkort, is gewoon een feit.

Stomme maar motorgerelateerde vergelijking: is motorrijden in short, t'shirt, teensletsen en geen helm en handschoenen veilig? Wijlen mijn schoonvader heeft dat meer dan 50 jaar lang zo gedaan, ruim een half miljoen kilometers in totaal. En nooit een noemenswaardig ongeval gehad. Dus ...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik wil op zich wel weten wat voor omstandigheden ik ga tegenkomen, zeker als ik meerdere dagen op pad ga, is zo gek toch niet?

Dat het voor jouw situatie niet belangrijk is zegt toch niets over of iemand anders er wat aan heeft?
:^
Ik kijk ook naar het weer. Wel beseffend dat dat niet 100% klopt.
Echt geen regenkans? Mooi!
Regenkans? Ook al is het niet zo veel? Regenoverall in de rugzak. Heb ik hem nodig kan ik hem aantrekken.
Redelijk wat regenkans? Trek ik die overall al aan voor vertrek. Blijkt het dan toch niet te hebben geregend? Geen probleem, heb ik toch effe als gele kanarie rondgereden :]

Edit: bij extreme koude trek ik dat ook wel is aan. Is een goede windstopper :t

Gewoon met het blikkie naar het werk vandaag.
En had al 'moeite' om dik 600kg tussen de juiste lijntjes te houden.
Begon bijna tegen te hangen

Woeide wel een beetje op de Brienernoord vanochtend :+
En wat een auto is dat dan wel? Een Citroën 2CV'tje?

Het enige probleem vandaag was, dat mijn tank na 220 km leeg was ipv 280 km.

Vanmorgen wind tegen en vanmiddag weer. :(
Tankje van maar 12L of zo ...
... ik doe in normale omstandigheden 450 tot 500 km (21,35L) :]

In een koude winter 425 tot 475 km.


...
Een hoop koekblikken die het er moeilijker mee hadden dan mij. Reare werold.
Idd ... net zoals vorige winter tijdens een korte sneeuwperiode. Mijn collega's zeggen dat ik zot ben met de motor te komen werken. Auto is veel veiliger (klopt ook wel enigszins), maar ironisch genoeg krijg ik niets aan de hand, maar heb ik onderweg door de hevige sneeuwal wel een collega uit de nood moeten helpen. Auto totall loss en hij zwaargewond ... kijken ze maar raar hoor als je aangekomen op de motor daar verslag van brengt ... kijken ze je aan alsof er een geest tegen hen staat te praten ... :')
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan