Storm

NielsdeBoer

MF'er
23 dec 2015
75
0
Het KNMI waarschuwt voor de eerste herfststorm van het jaar morgen. Met name aan de kust worden windstoten tot 120 km verwacht.

Nou hoef ik gelukkig niet naar de kust morgen, maar m'n dagelijkse rit ww van 50 km enkel moet ik wel maken.

Ik vroeg me af, wat doen jullie? Pak je de auto of OV of ga je toch op je motor zitten? En wat doe je om heelhuids aan te komen?

Ik ga m'n nieuwe gore-tex handschoenen maar eens uitproberen en doe het rustig aan.
 
Laatst bewerkt:
Ik lees 75-90 km/u, code geel. Daar kan je gemakkelijk door heen rijden. Zelf vind ik dat af en toe ook leuk om te doen met een regenpak aan. Verder trek ik meestal ook een hi-viz vest aan. Als het zicht ernstig beperkt is haal ik ook wel eens de demper eruit.

Wat mij betreft is alles beter dan het OV met slecht weer. Als sardientjes in de trein zitten met een natte regenpak, moet er niet aan denken. En dan nog hopen dat alles op tijd aankomt/vertrekt.
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd over onbeschermde dijken (qua wind), als het te hard waait ga ik benedendijks rijden over de parallelweg, zodat je punt 1 minder harde windstoten krijgt, maar punt 2 ook niet van het talud af waait en/of in de houten "vangrail" terecht komt. Punt 3 zodat je geen vrachtwagens voor je hebt of tegemoet komen, waar je extra veel windhinder van hebt.
 
Ik ga de hele dag in mijn prep bunker zitten met voedselvoorraden, wapens en munitie in de aanslag. En uiteraard een vluchtroute naar de atoomkelder.
 
Ik ga gewoon rijden en doe niets extra. Wel steek in mijn knie snel uit in de richting van de wind bij zijdelingse windstoten.

Als ik naar de kust rij dan draai ik mijn gas wat verder open dan normaal om te compenseren voor de tegenwind.
 
Knie in de wind en rijden maar :]

Nee snap de vraag, ik moet 40km over de A4. Maar als je zoals ik hierboven zeg de knie in de wind houdt, en een beetje let op de positie waar je rijdt, dan komt het wel goed :)

Moet weliswaar eerlijk zeggen dat stil staan voor een stoplicht met windstoten irritant vind :+
 
Gewoon rijden. Ik woon niet aan de kust dus het valt hier meestal wel mee. Alleen op viaducten en zo even extra opletten. En als je net een vrachtwagen ingehaald hebt even goed oppassen.
 
Gewoon rijden. Voor mijn werk twee jaar dagelijks Soest-Alkmaar v.v. gereden o.a. over de A9 bij harde wind (kr. 8-9 en soms meer). Prima te doen. File rijden met een dergelijke wind krijgt wel een extra dimensie. Gewoon goed opletten en snelheid aanpassen indien nodig.
 
Zekers rijden.
Nou is mijn Xmax250 zekers niet 1 van de zwaarste, maar de woensdag aankomende met die harde wind zie ik zekers als een test om te kieken hoe mijn net aangeschafte scootert zich houdt op de snelweg die 50 kilometer lang.
Overweeg wel om de topkoffer eraf te laten indien het daadwerkelijk knettershard waait.
Voor de rest op tijd van huis en extra opletten.
Zin an.
Vr gr
 
Ik sluit ramen en deuren en ga de rest van de week thuiswerken. (maar dat is meer een toevalligheid)

Het wordt gezegd, maar hoe vaak is dit jaar al code rood geroepen en hebben we echt noodweer gehad?
 
Zolang er geen sneeuw of ijzel ligt gaan wij gewoon met de motor naar het werk. :]

Beetje wind kan die wel tegen. :Y

En ik waai dan lekker uit! 8-)
 
Ik had plannen om morgen ergens een motor te gaan kopen en naar huis te rijden. moet ruim 200km terug rijden op de motor maar dit ga ik nu maar cancelen denk ik.niet zozeer vanwege de wind maar vanwege de regen die er ook verwacht word.
 
Laatst bewerkt:
Ik had plannen om morgen ergens een motor te gaan kopen en naar huis te rijden. moet ruim 200km terug rijden op de motor maar dit ga ik nu maar cancelen denk ik.niet zozeer vanwege de wind maar vanwege de regen die er ook verwacht word.

Als je een beetje goeie kleding hebt heb je meer last van de wind dan van de regen..
 
Ik ga de hele dag in mijn prep bunker zitten met voedselvoorraden, wapens en munitie in de aanslag. En uiteraard een vluchtroute naar de atoomkelder.
heb je nog en plekje over??

ben als de dood dat mijn haar in de war gaat :)
 
Ik vind bij zijwind het rijden vaak toch tegenvallen, zou dat kunnen liggen op wat voor een motor je rijdt. Vorig jaar toch een paar keer gehad, dat je soms zo maar een meter opschuift. 1x zelfs gehad dat ik niet naar huis kan rijden door de zijwind, voor of met tegenwind was geen probleem maar vanaf de zijkant was te erg...ik moet wel tussen grote open weilanden door.
 
Ik vind bij zijwind het rijden vaak toch tegenvallen, zou dat kunnen liggen op wat voor een motor je rijdt. Vorig jaar toch een paar keer gehad, dat je soms zo maar een meter opschuift. 1x zelfs gehad dat ik niet naar huis kan rijden door de zijwind, voor of met tegenwind was geen probleem maar vanaf de zijkant was te erg...ik moet wel tussen grote open weilanden door.

Alternatieve route verzinnen?
 
Ik rijd gewoon door, net zoals ik dat doe bij sneeuw.
Bij hevige wind gewoon voorzichtiger zijn en eraan denken dat je medeweggebruikers niet snappen dat jij als motorrijder gevoeliger bent voor wind.

Ben al met mijn motor over straten gereden die met 5 cm modder bedekt waren. Over besneeuwde wegen, zowel daar waar wel als daar waar niet gestrooid was.

Een keertje door een lager gelegen stuk weg gereden dat onder water stond bij hevige regen en een verstopt riool, tot halfweg mijn onderbenen. Zolang het water onder mijn knieën blijft hapt het luchtfilter geen water. Enig minpunt, je ziet de weg niet meer, maar gelukkig kende ik dat deel wel. Al kan er dan nog wat liggen wat je niet weet natuurlijk ...

Mijn probleem is, als iemand mij zegt, in "die omstandigheden" en "daar en daar" en "zo en zo" kan je niet motorrijden, ben ik geneigd te bewijzen dat het wel kan :]
 
Ik rijd gewoon door, net zoals ik dat doe bij sneeuw.
Bij hevige wind gewoon voorzichtiger zijn en eraan denken dat je medeweggebruikers niet snappen dat jij als motorrijder gevoeliger bent voor wind.

Ben al met mijn motor over straten gereden die met 5 cm modder bedekt waren. Over besneeuwde wegen, zowel daar waar wel als daar waar niet gestrooid was.

Een keertje door een lager gelegen stuk weg gereden dat onder water stond bij hevige regen en een verstopt riool, tot halfweg mijn onderbenen. Zolang het water onder mijn knieën blijft hapt het luchtfilter geen water. Enig minpunt, je ziet de weg niet meer, maar gelukkig kende ik dat deel wel. Al kan er dan nog wat liggen wat je niet weet natuurlijk ...

Mijn probleem is, als iemand mij zegt, in "die omstandigheden" en "daar en daar" en "zo en zo" kan je niet motorrijden, ben ik geneigd te bewijzen dat het wel kan :]

Goed dan: tijdens een storm, in het donker, op de bodem van de Noordzee op je voorwiel.

Succes! :]
 
Goed dan: tijdens een storm, in het donker, op de bodem van de Noordzee op je voorwiel.

Succes! :]
Er zijn uiteraard limieten he :')

Naar de maan vliegen kan ik ook niet met de motor :+

Edit: ene ... in het donker? Tja, dat is niet moeilijk op de bodem van de noordzee ... het is daar altijd donker :P
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan