Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Mijn VTR (1997) loopt soms op één cilinder.iemand een idee wat dat kan zijn? Als ik een tijdje de motor op toeren houd komt de tweede er weer bij...
Heeft dan weer gewoon Power.
Wat heb je er zelf al aan gedaan? Kan zoveel factoren hebben. Na vandaag kijk ik nergens meer van op.
 
Mijn nieuwe aanwinst, lang van gedroomd maar nu werkelijkheid. Dankzij mijn maatje en mijn collega morgen eindelijk thuis.

Moet nog veel aan gebeuren maar dat komt volgend jaar zeker goed. Voorlopig heb ik een dikke basis staan voor een gave VTR.

Enkelzijdige achterbrug
ZX12R Upsd
Seatpipes
En wat ik nog meer ga verzinnen 8-)
Dit geeft me wat blijdschap voor de komende donkere dagen...

Bekijk bijlage 1436880

Grtzz Ulleke
Ziet er stoer uit!
 
o'...probleem was al.

In het luchtfilterhuis zitten 2 kleine sponsjes (subfilters), veelal vergaan en deels de carburatie ingezogen. Deze kunnen bovenop je vacuüm gasschuiven zitten en plakken nog erger dan stroop. Wellicht is dit van invloed op slecht lopen. Controleer ook ofdat je kunstof choke moeren niet zijn afgebroken. Volg je chokekabels naar waar ze carburatie ingaan, wellicht is er een afgebroken. Let ook op dat je choke niet blijft hangen. Heb je de bougies al omgewisseld om te zien ofdat het probleem zich verplaatst naar de andere cilinder?
Is je carburatie gesynced? Hoe dat zo dat de sproeiers verkeerd inzaten? Plus spuit met remmenreiniger rondom de inlaatrubbers om te merken ofdat er valse lucht word aangezien als de motor loopt. En bij naksen vervangen is het belangrijk dat de timing niet verspringt. Veel controleren is uitsluiten, maar altijd een leerzaam werkje.
 
In het luchtfilterhuis zitten 2 kleine sponsjes (subfilters), veelal vergaan en deels de carburatie ingezogen. Deze kunnen bovenop je vacuüm gasschuiven zitten en plakken nog erger dan stroop. Wellicht is dit van invloed op slecht lopen. Controleer ook ofdat je kunstof choke moeren niet zijn afgebroken. Volg je chokekabels naar waar ze carburatie ingaan, wellicht is er een afgebroken. Let ook op dat je choke niet blijft hangen. Heb je de bougies al omgewisseld om te zien ofdat het probleem zich verplaatst naar de andere cilinder?
Is je carburatie gesynced? Hoe dat zo dat de sproeiers verkeerd inzaten? Plus spuit met remmenreiniger rondom de inlaatrubbers om te merken ofdat er valse lucht word aangezien als de motor loopt. En bij naksen vervangen is het belangrijk dat de timing niet verspringt. Veel controleren is uitsluiten, maar altijd een leerzaam werkje.
Hallo,ik heb geen sponsjes gezien,waar zitten die dan precies? De choke-moer was idd stuk,heb ik kunnen repareren. de sproeiers,de voorste heeft een andere diameter dan de achterste,75 en 78 Ik denk dat dat is om het verschil in temperatuur te compenseren ivm rijwind.
Remmenreiniger moet ik nog doen,ik zal ook de contacten van de bobines eens nakijken op corrosie.
 
Hallo,ik heb geen sponsjes gezien,waar zitten die dan precies? De choke-moer was idd stuk,heb ik kunnen repareren. de sproeiers,de voorste heeft een andere diameter dan de achterste,75 en 78 Ik denk dat dat is om het verschil in temperatuur te compenseren ivm rijwind.
Remmenreiniger moet ik nog doen,ik zal ook de contacten van de bobines eens nakijken op corrosie.
Die sponsjes (beetje driehoekig; 2 stuks) zitten in je luchtfilterbak, deksel eraf, onder het luchtfilter zelf; kan niet missen. Die waren bij mij ook vergaan.

@basman180 e.a.: moeten die eigenlijk met het luchtfilter vervangen worden? Zo ja, komen die mee met het luchtfilter? Zal voor de zekerheid ook maar eens op de gasschuiven kijken. Van bovenaf erin gekeken; moet je ze dan zien zitten?
 
Je hebt 2 kleine dunne buisjes zitten op de kraan(afhankelijk van welk model kraan, maar deze zit aan de achterkant ). In ieder geval bij beide kranen moet de vacuumslang op het buisje welke horizontaal staat. Welke recht naar beneden staat is om te kunnen lekken wanneer het membraan hierin defect is.
Het loze pijpje staat recht naar beneden, en daar hoeft dus geen slang op.
20200329_132035.jpg
 
Die sponsjes (beetje driehoekig; 2 stuks) zitten in je luchtfilterbak, deksel eraf, onder het luchtfilter zelf; kan niet missen. Die waren bij mij ook vergaan.

@basman180 e.a.: moeten die eigenlijk met het luchtfilter vervangen worden? Zo ja, komen die mee met het luchtfilter? Zal voor de zekerheid ook maar eens op de gasschuiven kijken. Van bovenaf erin gekeken; moet je ze dan zien zitten?
Die sponsjes komen veelal niet met het grote filter mee. Als je de zwarte dop bovenop de carbs los haalt kijk je bovenop de gasschuif. Daar zit dan vaak plakmeuk. Gasveer terugkrijgen is ietwat lastig....
Gasschuiven eruit halen en de membranen controleren op scheurtjes. Tegen het licht houden dan zie de scheurtjes het beste mogen deze aanwezig zijn.

De kleine sponsjes kun je namaken door normale sponsjes op maat te knippen.
 
Laatst bewerkt:
Kan ik een filmpje plaatsen hier? Zo ja hoe?

Ik heb een filmpje gemaakt, Motor draait zonder luchtfilter zoals te zien. Ik vind het nog al wat benzine uit de sproeiers komen. Iemand een idee wat hier aan de hand is ik hoor ook knallen,back fire. Dit is misschien ten gevolgen dat er geen luchtfilter op zit.?
 
Een scheurtje ontdekt in de membraan van de benzinekraan, zou dit de oorzaak kunnen zijn?
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    1,4 MB · Weergaven: 7
Zijn er mensen die met grote regelmaat e10 tanken en verschil merken in bijv starten of ander gedrag? Heb het idee dat de motor slechter start maar wel giftiger is in trekkracht. Vooral in zijn 2 word het voorwiel vaak erg licht.
 
Welkom nog aan de nieuwe leden!
En goed te zien dat het topic weer wat nieuw leven vertoond... en wordt gebruikt waar het voor bedoeld is 👍
Met dank natuurlijk aan Goeroe Basman voor zijn bijdrage :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan