Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

boren geprobeerd. geprobeerd een deel alu weg te slijpen, omdat bij anderen op internet de corrosie in het begin van het tapeind zou zitten en dit scheen te helpen. helaas...heb nu even geen goede foto, uitlaat zit er nu weer op(met 1 tapeind dus). moest weer terugrijden naar huis van de garage.
Tis gelukt! Moer erop laten lassen en zo eruit gedraaid!
 
mijne loopt niet best op e10 is ook de perst voor al je rubbers in brandstof circuit,goed loopt ie wel op 98 maar op shell v power loopt die van mij het mooiste komt ook omdat de mijne eigenlijk afgesteld is op firezone 102 van destijds
 
Is een goede van wat je zegt mbt dat afstellen, je zou zeggen hoe schoner de verbranding hoe beter voor de motor. Maar dat gaat in dit verhaal niet op lijkt wel. Denk dat we op langer termijn gaan merken ofdat het e10 gebeuren daadwerkelijk schade aanricht. Hier is de vtr afgesteld op 95, en dat was een wereld van verschil. Niet echt kwa verbruik maar wel van vermogensafgifte. Werd er een stuk directer op het gas van. Heeft iemand nog een koplamp liggen toevallig?
 
Goedemiddag mede-eigenaars van een Firestorm,

Mijn naam is Thom en ik kom uit Swifterbant, boeren dorpje onder de rook van Dronten.
Na lang zoeken naar een mooie en onverbouwde Firestorm van de laatste bouwjaren, eindelijke een exemplaar gevonden en sinds afgelopen februari trotse eigenaar. Deze is, zoals gezegd helemaal origineel en van bouwjaar 2006. Motor was erg smerig, stoffig en had een goede poetsbeurt nodig. Dit ook direct met veel plezier gedaan. Enkel de veren (voor + achter) zijn vervangen voor Hyperpro en ik heb via eBay een duozit cover in kleur kunnen kopen. Afgelopen weekend olie ververst (Castrol Power RS), olie- / luchtfilter (Honda oem) vervangen en de 1e rit gereden. Binnenkort komt de Garmin erop, wordt een 2e sleutel ingelezen en laat ik de vering afstellen. Daarnaast ben ik nog zoekende naar een originele Honda Tankpad die (mooi) tussen de vouwen van de tank valt. Ik lees dat jullie allemaal de handmatige NAKS aanbevelen, dit is iets wat ik dan ook nog wil gaan doen, verder vind ik 'm mooi zoals die is.

Verder kan ik me weinig andere dingen bedenken die de motor beter zouden kunnen maken op technisch vlak, suggesties?

Firestorm.jpeg
IMG-20200307-WA0008.jpeg
 
Welkom en mooie bike.
Tankpad,
Tankpad Honda HRC. Verkopen ze haast ook bij iedere motoport. Heb hem zelf ook en past erg netjes. Mbt technisch vlak, houd je oliepijl in de gaten(Dikke 2 pitter verbruikt vaak kleine hoeveelheid) en mocht de originele spanningsregelaar nog aanwezig zijn dan is dat wellicht een aandachtspunt. Dingen zijn veelal onbetrouwbaar, op voorhand vervangen door iets met koelribben of wellicht de duurdere mosfet en je bent klaar.
 
Dank voorde tips! Die tankpad zal ik kopen wanneer ik voor de werkzaamheden bij Ten Kate in Nieuwleusen ben (overigens m'n oude werkgever :-)). Spanningsregelaar is reeds vervangen voor een ander exemplaar met koelribben. Dat scheelt weer.

Olie zal ik in de gaten houden, dank!

Schiet me ineens een vraag te binnen; Weet iemand wanneer de oliereservoirs op de clip-ons vierkant zijn geworden, i.p.v. ronde potjes? Ik zie dit namelijk vrijwel nooit bij andere Firestorms na de facelift.
 
Zijn de clipons met de handels misschien van de vfr800? Sommigen passen die clipons toe ivm iets rechter zit.
 
Ik weet dat sommige dit toepassen, maar via Google kan ik zo niet traceren of dat het geval is. VFR clip-ons ogen behoorlijk anders.

Gek, ik zal Ten Kate eens in de het Honda systeem laten kijken.
 
Ik weet dat sommige dit toepassen, maar via Google kan ik zo niet traceren of dat het geval is. VFR clip-ons ogen behoorlijk anders.

Gek, ik zal Ten Kate eens in de het Honda systeem laten kijken.

Ik ga zaterdag ook een rode halen van dit bouwjaar. Hier zitten ook de zwarte vierkante bakjes op, net als bij die van jou. Zag het ook voor het eerst, kan van de eerdere modellen alleen de 'race' potjes.
Zie ook dat jouw vorkpoten voor al aardig zijn doorgestoken, komt het rijgedrag ten goede.

Erg nette fiets hoor!! 👍 En welkom
 
Monteer een voltmetertje dan zie je -hopelijk op tijd- dat de generator en-of de spanningsregelaar op weg naar de uitgang is.
Doe/deed ik op al mijn Honda's, maar andere merken zijn ook niet immuun.


Zelf heb ik deze
Head's Up™ Voltage Monitor op de SP2


en een analoge of de VF
 
vandaag op pad met de vtr.. Tot dat mijn dash raar ging doen.. Licht viel weg en de meters blijven op en neer gaan zo ook de brandstof meter. Denk zelf aan de spanningsregelaar. Hij start ook erg slecht momenteel weet niet of dat ook een ding met de spanningsregelaar kan zijn?
 
Zitten de accupolen goed vast?
Accu even laten "load testen" bij een garage

Als je accu goed is dan kan slecht starten niet aan de SR liggen. Je motor start en loopt prima zonder SR (totdat de accu leeg is...)
 
Zitten de accupolen goed vast?
Accu even laten "load testen" bij een garage

Als je accu goed is dan kan slecht starten niet aan de SR liggen. Je motor start en loopt prima zonder SR (totdat de accu leeg is...)
Vandaag proberen te starten maar ging niet. Hoor bij de bobine ook allemaal rare geluiden... Deed op een gegeven moment ook helemaal niks meer. Display ed helemaal niks
 
Hallo,iemand ervaring met het ophogen van de achterkant?
Ik lees verschillende ervaringen en maten van het plaatje wat gebruikt word hiervoor.
Ik lees 3mm ,5mm
Op snelheid zou de motor instabieler kunnen worden?
Benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben,en tips natuurlijk altijd welkom!
Heb toevallig een mooi plaatje van 8mm liggen....zou dat over de top zijn dan?
 
accu naar de kl....ten, gebeurd wel vaker na de winter , eerst even goed en dan is het in 1 keer afgelopen. Dit is voor Div076
 
zo hier ook kleine update : krukas met drijfstangen en lagers gevonden , na kontrole met plasticgauge moet ik nieuwe krukaslagers bestellen daar ook de blokcodes niet overeen kwamen met elkaar . had in de tussen tijd nog een kompleet varadero blok voor 50 euro kunnen kopen , maar deze gaat niet gebruikt worden voor dit project , nog aan het kijken of ik dit blok sloop of in zn geheel verkoop.
ook een buddy cover en set orginele uitlaatdempers gevonden .
nog op mn lijstje een rechter voor knipperlicht en kuipruit en dan heb ik alle ontbrekende onderdelen weer
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat sommige dit toepassen, maar via Google kan ik zo niet traceren of dat het geval is. VFR clip-ons ogen behoorlijk anders.

Gek, ik zal Ten Kate eens in de het Honda systeem laten kijken.
Goed te zien is dat de Clip-ons van een VFR hebben geen borgnok tussen de kroonplaatklem om het vorkbeen. Ik zit midden in die ombouw. Vooralsnog draaien de stuurschakelaars (nog) tegen de kuip. Plan is om deze nog wat meer naar binnen te schuiven (nieuw borggaatje in stuurhelften boren) en de beide clip-ons evt wat in te korten ook. Mss ook nog een brugje maken tussen de stuurhelften om die ontbrekende borgnokken wat te compenseren.
 

Bijlagen

  • C7C3CA10-983E-4C86-9DB7-7441129B7C62.jpeg
    C7C3CA10-983E-4C86-9DB7-7441129B7C62.jpeg
    193,7 KB · Weergaven: 8
Hallo,iemand ervaring met het ophogen van de achterkant?
Ik lees verschillende ervaringen en maten van het plaatje wat gebruikt word hiervoor.
Ik lees 3mm ,5mm
Op snelheid zou de motor instabieler kunnen worden?
Benieuwd of hier mensen ervaring mee hebben,en tips natuurlijk altijd welkom!
Heb toevallig een mooi plaatje van 8mm liggen....zou dat over de top zijn dan?
Denk het wel. De naloop wordt zo wel heel vreemd. 4mm geeft al gauw een paar centimeters hogere zit.
 
Die sponsjes komen veelal niet met het grote filter mee. Als je de zwarte dop bovenop de carbs los haalt kijk je bovenop de gasschuif. Daar zit dan vaak plakmeuk. Gasveer terugkrijgen is ietwat lastig....
Gasschuiven eruit halen en de membranen controleren op scheurtjes. Tegen het licht houden dan zie de scheurtjes het beste mogen deze aanwezig zijn.

De kleine sponsjes kun je namaken door normale sponsjes op maat te knippen.
Kun je (of iemand?) me uitleggen waar die sponsjes voor dienen? Wat de meerwaarde of noodzaak is? Heb het nu schoon, leeg en open. Moeten ze erin? Dank voor de reactie!
 
Iemand van hier al eens een setje originele uitlaten aangepast? Met als doel iets meer herrie en iets minder stofzuiger?
Nadat mijn ex (niet voor niks...) mn Leo Vince sportuitlaten krom viel, heb ik de originele maar weer teruggehangen.
ik heb nu voor een paar tientjes een setje originele erbij gekocht. Plan is om de deksels aan de achterkant er op de las af te slijpen (dikste diameter), (deels) leeg te
Maken en een uitneembare DB-killer te monteren. Ook vanachter 4cm korter (dan blijft het E-keur zichtbaar) maken en terug dicht te tiggen.
iemand ervaring? Do’s & Don’ts?

grtjs uit Bladel! 👋🏻
 
Kun je (of iemand?) me uitleggen waar die sponsjes voor dienen? Wat de meerwaarde of noodzaak is? Heb het nu schoon, leeg en open. Moeten ze erin? Dank voor de reactie!
Hallo,zoals ik het zie zijn die sponsje luchtfilters voor de beademing van de carburateur.
Er zitten gaatjes onderin het luchtfilterhuis waardoor ademen met de buitenlucht mogelijk is..
Dit alles gaat dus buiten de luchtfilter om.
Mijn sponsjes zien er nieuw uit!
 
Goed te zien is dat de Clip-ons van een VFR hebben geen borgnok tussen de kroonplaatklem om het vorkbeen. Ik zit midden in die ombouw. Vooralsnog draaien de stuurschakelaars (nog) tegen de kuip. Plan is om deze nog wat meer naar binnen te schuiven (nieuw borggaatje in stuurhelften boren) en de beide clip-ons evt wat in te korten ook. Mss ook nog een brugje maken tussen de stuurhelften om die ontbrekende borgnokken wat te compenseren.
Misschien kan je een paar rivetten onder de kuip doen bij de spiegel?
Heb het zelf nog niet geprobeerd maar denk dat er wel wat te winnen is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan