Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Wanneer de gemoederen thuis weer een beetje gesust zijn (vrouwlief was dus des duivels), zal ik de Storm zeker herstellen.

Ben dan ook naarstig op zoek naar een koppelingsdeksel.....die zijn verdomd lastig te vinden!

Uitlaatdempers gaan ook zeker anders geplaatst worden.....aangezien de kont van mijn Storm van een 748/918 komt, zit ik dus aan seatpipes te denken!

Maar eerst dus een koppelingsdeksel bemachtigen! Is er hier toevallig iemand die er 1 over heeft? Leeke, weet jij toevallig iets?
 
zo net even rondje gereden mijn nieuwe remblokken en schijven ingeremd in combinatie met nieuwe rempomp remt fantastisch



iu


en nieuwe remschijven

motomaster-halo-remschijf-links-vtr-1000-f-firestorm-1997-2006.jpg
Dat is nog eens mooi spul zeg! Die RCS 19 staat ook hoog op mijn verlanglijstje...

Hoe ervaar jij het remmen hiermee?

Op mijn Storm zitten 929rr schijven en klauwen....maar mis nog een beetje de bite om makkelijker stoppies te kunnen doen! Denk dat met een setje RCS19 dat wel veel gemakkelijker zal gaan!
 
Bij elkaar 80,00 euro, voor 2 uur vn afstelwerk. Daarbij is de uitlaatgas emissie 'faker' onderaan bij mn luchtfilter weggehaald en afgestopt, Kitje en filter zater er al in, mengselregelschroeven stationair bijgesteld en gasschuiven/naalden gechecked. Motor loopt nu bij 100 - 120 bijna 1:19, beetje gassen 1:17... en vanaf stationair zo weg te rijden, ben dr blij mee.
1:17????? Wat versta je dan onder een beetje gassen? Ben allang blij wanneer ik 1:10 haal met die drankorgel van een Firestorm! Zit meestal op zo'n 1:8.....
 
1:17????? Wat versta je dan onder een beetje gassen? Ben allang blij wanneer ik 1:10 haal met die drankorgel van een Firestorm! Zit meestal op zo'n 1:8.....
Moet er wel bij zeggen dat ik vrijwel nooit op de snelweg rijd..... en bijna altijd volgas aan het knallen ben! Heb zelfs 1 keer 220 aangetikt op de boulevard in mijn dorp! En dat is een 30km zone! Was toen 22 jaar en dat was met een 1000rr.....geen verstand en zo gek als een deur! Ben inmiddels wel iets wijzer geworden.....maar nog steeds gek🤪
 
Mbt koppeling deksel.. heb er destijds een extra gekocht voor weinig geld ivm het geval de vtr onbedoeld een x plat te leggen. Heb jij nu niets aan, maar het zijn inderdaad net van die onderdelen die net wat lastiger vindbaar zijn. Op mp stond laatst nog een deksel met compleet nieuwe waterpomp spullen erin. Staat er nog wel een met schade...
Honda VTR SC36 Firestorm Koppelingsdeksel +waterpompdeksel
€ 85,00
https://link.marktplaats.nl/m156832...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
 
Laatst bewerkt:
Mbt koppeling deksel.. heb er destijds een extra gekocht voor weinig geld ivm het geval de vtr onbedoeld een x plat te leggen. Heb jij nu niets aan, maar het zijn inderdaad net van die onderdelen die net wat lastiger vindbaar zijn. Op mp stond laatst nog een deksel met compleet nieuwe waterpomp spullen erin. Staat er nog wel een met schade...
Honda VTR SC36 Firestorm Koppelingsdeksel +waterpompdeksel
€ 85,00
https://link.marktplaats.nl/m156832...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Thanks Basman! Ja, die had ik enkele weken terug ook gezien op marktplaats. Zag er echt top uit en heb ik ook op geboden.....helaas geen reactie op gehad! Deze had ik nog niet gezien, ga zeker proberen deze te verkrijgen!

Dat ze zo moeilijk te verkrijgen zijn is behoorlijk zuur.....slim van jou om er alvast 1 op voorraad te nemen! Bij een schuiver is de kans groot dat ie het begeeft.....magnesium is een mooi, licht materiaalsoort maar helaas ook zwak bij impact!
 
Heb nu een extra carbon cover op die deksel, ziet er wat mooier uit en wellicht bied het ook protectie bij een val.
 
Heb nu een extra carbon cover op die deksel, ziet er wat mooier uit en wellicht bied het ook protectie bij een val.
Heb je foto gezien.....ziet er inderdaad gelikt uit! Heb eerder op het Superhawk forum ook iets daarover gelezen.....1 van de members daar heeft een vriend die ze zelf kan maken. Optioneel kunnen ze dan zelfs nog verstevigd worden met een titanium plaat erin verwerkt!!! Zal dan ook wel wat kosten, denk ik....

Of het helpt? Beter om daar niet achter te komen😉!
 
Al met al is het gewoon balen wat er bij mij gebeurd is.....al riep ik het ook wel een beetje op mezelf af!!!

Achteraf denk ik wel eens: hoe stoer had het geweest om 2 versleten uitlaat tips te hebben?!

Had gewoon zoveel controle over mijn wheelies.....alleen hoe rechterop je de motor zet, hoe kleiner de marge wordt bij foutjes!

Weet nog goed dat ik vlak voor het moment dat het gebeurde dacht van: eigenlijk is wheelies doen met deze bike wel heel makkelijk.....vervolgens kwam de tik van mijn uitlaat, en in plaats van licht bijremmen, bevroor ik uit verbazing en.....het volgende moment kwam ik met een smak op het asfalt terecht!

Op het moment dat het gebeurde was ik als een hert bevroren door een paar koplampen hahaha!

Categorie: stom, stommer, stomst! Maar goed, leren we weer van!
 
Dat is nog eens mooi spul zeg! Die RCS 19 staat ook hoog op mijn verlanglijstje...

Hoe ervaar jij het remmen hiermee?

Op mijn Storm zitten 929rr schijven en klauwen....maar mis nog een beetje de bite om makkelijker stoppies te kunnen doen! Denk dat met een setje RCS19 dat wel veel gemakkelijker zal gaan!
zelfs met originele klauwen icm met deze rempomp stoppies mogelijk
 
Moet zeggen dat de schade aan de Storm mee lijkt te vallen......denk dat mijn ego grotere schade heeft opgelopen! Gelukkig zijn de Blade spullen niet beschadigd, op de velgrand en afgesleten stuur na....

Verder is de kont wat beschadigd en zijn de uitlaatdempers compleet verwoest! Koppelingsdeksel en koppelingshuis aan schroot en een schaafplek op de tank! Auw, toch wel behoorlijk pijnlijk om het zo even op te sommen....

Sjesussss.... da's kut
 
Wanneer de gemoederen thuis weer een beetje gesust zijn (vrouwlief was dus des duivels), zal ik de Storm zeker herstellen.

Ben dan ook naarstig op zoek naar een koppelingsdeksel.....die zijn verdomd lastig te vinden!

Uitlaatdempers gaan ook zeker anders geplaatst worden.....aangezien de kont van mijn Storm van een 748/918 komt, zit ik dus aan seatpipes te denken!

Maar eerst dus een koppelingsdeksel bemachtigen! Is er hier toevallig iemand die er 1 over heeft? Leeke, weet jij toevallig iets?

Nee helaas, zo gauw geen beschikbaar. Maar dacht er 1 op marktplaats stond? Wel bijna 100 euries meen ik...
Maar dacht al.. .waar is ie nou met z'n project? Ach.. als je toch dingen wilde veranderen kan je het nu ineens grondig aanpakken :X
Sterkte ermee! En met je ego!
 
Laatst bewerkt:
Nee helaas, zo gauw geen beschikbaar. Maar dacht er 1 op marktplaats stond? Wel bijna 100 euries meen ik...
Maar dacht al.. .waar is ie nou met z'n project? Ach.. als je toch dingen wilde veranderen kan je het nu ineens grondig aanpakken :X
Sterkte ermee! En met je ego!
Dank je, Leeke! Maar je hebt gelijk....biedt ook weer kansen om de boel grondig aan te pakken!

Zit nu te denken aan seatpipes bijvoorbeeld! Hoort ook een beetje bij de 748/916 kont....
 
Heb inmiddels een koppelingsdeksel via marktplaats op de kop getikt! Helaas wel met een kleine beschadiging....misschien ook gelijk maar zo'n carbon cover erop doen!
 
Mbt koppeling deksel.. heb er destijds een extra gekocht voor weinig geld ivm het geval de vtr onbedoeld een x plat te leggen. Heb jij nu niets aan, maar het zijn inderdaad net van die onderdelen die net wat lastiger vindbaar zijn. Op mp stond laatst nog een deksel met compleet nieuwe waterpomp spullen erin. Staat er nog wel een met schade...
Honda VTR SC36 Firestorm Koppelingsdeksel +waterpompdeksel
€ 85,00
https://link.marktplaats.nl/m156832...ium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
Heb deze te pakken gekregen! Thanx voor de tip!
 
Is er toevallig nog interesse in een meeting?
Lijkt mij leuk om nieuwe gezichten te zien :)
 
Leuk! Tis wel dat mijn laatst aangeschafte Cbr954 rempomp, remklauwen en nieuwe Hel remleidingen, banjo’s en ringen lucht blijft blazen, ik vermoed kapotte rubbers in klauwen/pomp ofzo dus zal maar revisiesetjes halen
 
Geen rijdende VTR momenteel, wel 1 op de brug... dus ligt helemaal aan de datum van de meeting en of ik gemotiveerd ben om te sleutelen 8-)
 
Is er toevallig nog interesse in een meeting?
Lijkt mij leuk om nieuwe gezichten te zien :)
Lijkt me heel erg tof.....probleem is alleen, tja dat weten jullie ondertussen wel😪! Ben op dit moment ook nog op vakantie in het buitenland voor nog 2 weken.....zodra ik terug ben gaat de Storm stevig onder handen genomen worden😉🔥💪! Heb op dit moment dus ook totaal geen idee wanneer de fiets weer rijklaar is! Balen, balen, balen! Had ook zeker wel zin om de fijne mensen van dit forum te ontmoeten!
 
Terug
Bovenaan Onderaan