Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

E10 gezeik merk ik nog niet. Tank het als het niet anders kan. Manuele spanners zie ik zitten , das jammer. Fiets ziet er redelijk netjes uit, dat zeker
 
E10 gezeik merk ik nog niet. Tank het als het niet anders kan. Manuele spanners zie ik zitten , das jammer. Fiets ziet er redelijk netjes uit, dat zeker
Hoe bedoel je manuele spanners dat dat niet goed is? Dan is het juist goed toch in vergelijking met de automatische spanners
 
.... die van mij was Geel.... Bekijk bijlage 1528677
B7EDF4DE-6228-4263-B49E-89AFF4A460CE.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hallo mannen,ik heb gezien mijn leeftijd van 71 jaar mijn Honda VTR 1000F in de speciale HRC kleuren te koop gezet op de motorverkooppagina van Motorforum,
 
Onvoorstelbaar goedkoop worden de vtr s tegenwoordig aangeboden. Maar heb het idee dat te weinig mensen weten hoeveel plezier een vtr kan geven tov de zoveelste 4 cilinder. Je moet er alleen mee kunnen rijden. Zeer ondergewaardeerde motor naar mijn idee.
 
€2750,- is toch een prima prijs voor een VTR?
Heb de mijne voor €900,- gekocht maar was wel een koopje
En 3 jaar terug een rode (roze) voor €800,-
 
De gemiddelde mp prijzen bedoel ik, niet enkel die van blackbonk
 
Reputatie... the ‘Magic word’! en de rest is historie. Als je kijkt naar een TL, idem, alleen Suzuki pakte t slim(?) aan en kwam met een SV, wèl zuiniger, iets meer vermogen dan, maar nooit een hit geworden... reputatie. Tik es in G/S... machines van 20K€+, tot 2015 zuipers maar goh... BMW, degelijk bla bla bla, in 🇮🇹 noemt men 1:10, rammelbakken, electrische problemen karakter, en dat is ook zo. Persoonlijk vind ik het leuk om iets te perfectioneren. maar owee als een 🇯🇵 er iets buiten de pot piest... Ik zeg: houwen zo, rijden met mn storm to voorbij mn wandelstokperiode 71+? Goedkope 2e hands onderdelen en een S1000R bochtje Benelux fullspeed buitenom voorbij, toedeledoki!
 
Zo....mijn vakantie zit er alweer bijna op! Heb, terwijl ik hier 3 weken in Polen verblijf, alvast wat spullen vergaard voor de wederopbouw van mijn Storm!

De spullen die ik alvast heb aangeschaft zijn een koppelingsdeksel en een koppelingshuis. Ook ben ik van plan om nieuwe uitlaten aan te schaffen. Degene waar mijn oog op is gevallen is de Dominator GP2, mede vanwege de gunstige prijs, vette looks en megabruut geluid!!!

Nu zit ik ook te denken aan een nieuw RVS spruitstuk. Zijn er hier mede Stormtroopers die daar ervaring mee hebben?

Verder wil ik ook nog mijn luchtfilterbox aanpassen, K&N filter monteren en dan met het hele aangepaste spul even ergens langs voor Dynojetkit montage en hem optimaal af te laten stellen.

Denk dat er dan wel een bruut koppel/vermogen op het achterwiel te verwachten is!
 
Het doel is in ieder geval om de Storm zsm weer rijdend te krijgen! Voor het mooie weer straks weer voorbij is!!!

Dan gebruik ik de winterperiode wel om hem weer echt helemaal netjes te maken....

Ik wil eigenlijk ook nog onder in de tank een fuel level sensor van een 2001 model monteren. Het Koso display dat ik heb kan dan netjes het niveau aangeven.

Kortom: ideeën genoeg, maar eerst nog even flink aan de slag!!!
 
Zo....mijn vakantie zit er alweer bijna op! Heb, terwijl ik hier 3 weken in Polen verblijf, alvast wat spullen vergaard voor de wederopbouw van mijn Storm!

De spullen die ik alvast heb aangeschaft zijn een koppelingsdeksel en een koppelingshuis. Ook ben ik van plan om nieuwe uitlaten aan te schaffen. Degene waar mijn oog op is gevallen is de Dominator GP2, mede vanwege de gunstige prijs, vette looks en megabruut geluid!!!

Nu zit ik ook te denken aan een nieuw RVS spruitstuk. Zijn er hier mede Stormtroopers die daar ervaring mee hebben?

Verder wil ik ook nog mijn luchtfilterbox aanpassen, K&N filter monteren en dan met het hele aangepaste spul even ergens langs voor Dynojetkit montage en hem optimaal af te laten stellen.

Denk dat er dan wel een bruut koppel/vermogen op het achterwiel te verwachten is!
Voordat je kn filter monteerd zou ik eerst naar een afstelboer met dyno gaan. Ikzelf heb goede ervaringen met Tovami in Goes. De beste man heeft zelf kits/mappings ontwikkeld voor diverse motorfietsen. Wel eerst andere uitlaten monteren en dan pas op de bank afstellen.
 
Wisten jullie overigens dat destijds de VTR in de WSBK ( weliswaar een SP2) sneller was en een better powerband had met een 2-1 uitlaat ipv 2in 2?
609A9037-16A2-405B-8B6C-9E8F54DE73E7.png
 
Laatst bewerkt:
Wil je aan het koppel en vermogen gaan schroeven dan is de basis nog altijd je cylinderkop. De ‘boel’ zo vol mogelijk krijgen, zo snel en volledig mogelijk laten ontbranden en afvoeren is de vuistregel. Ademhaling maar ook de manier van afvoeren van uitlaatgassen horen daarbij. Daarnaast het spulletje ook thermisch en mechanisch weer onder controle te krijgen...... Tis best een uitdaging om bij 9000tpm of meer met 1 vonkje ‘n lucht/e10 mengsel snel, effectief aan te zuigen, in de fik te krijgen, vermogen uit halen en weer af te voeren. Met n paar pijpje en zagen in je luchtfilterkast ikzelf denk t niet.
 
In carburatiefietsen kan je met zulke aanpassingen wel degelijk wat halen

vorig jaar een 2003 zx9r racer opgebouwd, voornamelijk aan luchtinlaattraject en uitlaattraject bezig geweest en resultaat was 7pk meer dan origineel toen hij uit de fabriek rolde

ik vond dit heel netjes voor een 17 jaar oude fiets met 25k op de teller
 
Die van mij dynokitje met K&N 112 aw pk’s de rest std. 19 jaar oud 58k op de teller. Maar er iets van merken? Ik denk het niet. Tis net of ie iets lekkerder loopt... maar om er voelbaar meer vermogen/ koppel uit te halen: ga je niet redden met een filtertje, kitje en uitlaatje. Suc6 👍
 
Voordat je kn filter monteerd zou ik eerst naar een afstelboer met dyno gaan. Ikzelf heb goede ervaringen met Tovami in Goes. De beste man heeft zelf kits/mappings ontwikkeld voor diverse motorfietsen. Wel eerst andere uitlaten monteren en dan pas op de bank afstellen.
Tovami inderdaad! That's the shit!!!! In principe natuurlijk ook eigenlijk Dynojet, wellicht zelfs beter.....

Maar waarom is het beter om de motor eerst zonder K&N af te laten stellen?
 
Wil je aan het koppel en vermogen gaan schroeven dan is de basis nog altijd je cylinderkop. De ‘boel’ zo vol mogelijk krijgen, zo snel en volledig mogelijk laten ontbranden en afvoeren is de vuistregel. Ademhaling maar ook de manier van afvoeren van uitlaatgassen horen daarbij. Daarnaast het spulletje ook thermisch en mechanisch weer onder controle te krijgen...... Tis best een uitdaging om bij 9000tpm of meer met 1 vonkje ‘n lucht/e10 mengsel snel, effectief aan te zuigen, in de fik te krijgen, vermogen uit halen en weer af te voeren. Met n paar pijpje en zagen in je luchtfilterkast ikzelf denk t niet.
Ja....weet ook wel dat het makkelijker gezegd is dan gedaan😉! Maar op het Amerikaanse Superhawk forum zijn leden die toch behoorlijl goede resultaten op deze manier geboekt hebben.....

Alles valt of staat wel bij het vinden van een goede tuner om de boel perfect op elkaar af te stemmen! Maar ik denk dat je daarvoor bij Tovami wel aan het juiste adres bent!
 
Die van mij dynokitje met K&N 112 aw pk’s de rest std. 19 jaar oud 58k op de teller. Maar er iets van merken? Ik denk het niet. Tis net of ie iets lekkerder loopt... maar om er voelbaar meer vermogen/ koppel uit te halen: ga je niet redden met een filtertje, kitje en uitlaatje. Suc6 👍
Maar dan heb jij toch ook al een behoorlijk verschil tov de standaard 110 krukas pk's?
Om trouwens echt een grote sprong te maken qua vermogen is ook oa een set anders geprofileerde nokkenassen nodig.....maar dan gaan de kosten ook wel echt de pan uit rijzen😉! Ben wel een keer op het SH forum iemand tegengekomen die met een Storm 130+ achterwiel pk's had.......maar daar zijn dan ook echt duizenden dollars ingestoken!
 
Tovami inderdaad! That's the shit!!!! In principe natuurlijk ook eigenlijk Dynojet, wellicht zelfs beter.....

Maar waarom is het beter om de motor eerst zonder K&N af te laten stellen?
Denk dat de tuner je het beste kan adviseren mbt een kn filter. Deze heeft van diverse motoren de eindafstelgegevens opgeslagen en kan dus zodoende op voorhand beter advies geven. Bel hem op en vraag of je de vtr kan laten afstellen voor een mooi bedrag. En ook ofdat kn filter meer brengt dat standaard. Scheelt toch weer wat geld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan