Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Hallo,
Mijn VTR gaat verkocht worden,
Wat is ie waard denken jullie?
1997 45000
Nieuwe banden Michelin Pilot Power 2CT 👍
Manuele spanners er op,de goeie met o-ring.
StompGrip op de tank.
Velgen zouden voor het mooie gespoten moeten worden,

Iemand interesse?...laat maar weten.
IMG_2278.jpg
IMG_2283.jpg
IMG_2279.jpg
 

Bijlagen

  • IMG_2108.JPG
    IMG_2108.JPG
    351,3 KB · Weergaven: 20
  • IMG_2109.JPG
    IMG_2109.JPG
    361,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
Ik ben op zoek naar een foto of link van een opengewerkte originele firestorm demper. Dus een zicht op hoe de binnenkant in mekaar steekt.
Ik krijg helaas niets gevonden op internet maar als iemand een link voor me heeft hoor ik het graag
Marktplaats en een slijptol....
 
Ik ben op zoek naar een foto of link van een opengewerkte originele firestorm demper. Dus een zicht op hoe de binnenkant in mekaar steekt.
Ik krijg helaas niets gevonden op internet maar als iemand een link voor me heeft hoor ik het graag
Of zoek je dit misschien?
 
vanmorgen wou mijn VTR bijna niet starten, hij begon te knallen uit de uitlaat en wou stationair niet blijven lopen ook niet met choke uit of in en slaat direct af, ik kan ook geen gas geven ook dan slaat hij af, afgelopen week ook al een keer een knal met het starten, misschien inlaatrubber of wie weet het?
 
Kan, slechte massa ergens wellicht? Valse lucht bij het voorste synchronisatie punt? Of valse lucht bij je vacuum slang welke van de achterste carb naar je brandstofkraan gaat? Slecht werkende brandstofkraan? Heb je nog kunststof choke plunjers welke wellicht is gescheurd/afgebroken? Heb je een vonk op beide bougies?

Vandaag nog lekker gereden. Rondje Nijmegen op de vtr samen met de vrouw op haar Daytona.
 

Bijlagen

  • 20210501_141100.jpg
    20210501_141100.jpg
    401,3 KB · Weergaven: 18
Laatst bewerkt:
we zien de kneedownfoto s nog verschijnen of wa?;)
Loopt de vtr nu goed Leon, niet na-ijlen en dergelijke?
 
we zien de kneedownfoto s nog verschijnen of wa?;)
Loopt de vtr nu goed Leon, niet na-ijlen en dergelijke?

Hij loopt als een malle :t
IJlt nog wel wat na bij gaspeut in neutraal, maar verder heb ik daar tijdens rijden niets van gemerkt.
Knee downs zijn niet gelukt, mijn excuus is dat ik niet meer de lenigste ben zullen we maar zeggen...
Foto's komen morgen online... ben benieuwd
 
Ik denk er aan mijn motor of in zijn geheel of in onderdelen te verkopen. Iemand interesse?
Is een oude battle of the twins racer. Team Breeze racing uit Bolsward heeft hem destijds gebouwd.
Carbon tank met grotere inhoud dan standaard.
Heb ook nog een Carbon kont ergens liggen.
Blok heeft andere nokkenassen en bewerkte koppen.
Nu standaard zuigers er in. Maar heb er een blok bij met hoogcompressie zuigers(nieuwe zuigerveren zijn nodig)

Over race uitlaat systeem met bizar dikke pijp van voor naar achter. Erg hard geluid en in samenwerking met nokkenas en koppen is hij goed voor 124 pk aan het wiel. Ja aan het wiel.

Frame is stijver gemaakt door de holle stukken in het gietstuk te vullen met aluminium is er ingelast.
Ook achterbrug is veranderd en stijver gemaakt. Rem is naar onderen verhuist.

Door rechte zithouding en vermogen is het niet een normale allemansvriend Honda meer.
Dit rijd alsof je op een dronken kangaroo zit. Ik houd er van maar is niet voor iedereen.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    74,1 KB · Weergaven: 27
Hier een verse bestuurder van een vtr 1000 F uit 1998 met bijna 67.000 km op de teller, afgelopen vrijdag gekocht en ondertussen 600 km gereden.
Was wel ff wennen aan de actieradius van zo'n max 150 km, heb dus al regelmatig bij de pomp gestaan.
Vorige motoren:

Honda cb750 four k6, diverse k7
Yamaha FJ 1100
Nog in bezit:
Dnepr zijspan MT-11
Buell X1 lightning
En nu dus een vtr 1000 erbij 😋 voorliefde voor de V Twin is bij mij ontstaan door de buell.

Maar wat een heerlijke machine zo'n VTR.
 

Bijlagen

  • IMG-20210509-WA0002.jpg
    IMG-20210509-WA0002.jpg
    374,5 KB · Weergaven: 18
  • IMG-20210509-WA0000.jpg
    IMG-20210509-WA0000.jpg
    213 KB · Weergaven: 18
Gefeliciteerd John, voor de openbare weg is een vtr meer dan prima. Low budget fulltime feest, zeker met wat extra aanpassingen.
 
Mooie fiets! :t Gefeliciteerd! Ga je veel plezier van hebben.
Jammer dat het topic hier wat is doodgebloed... dus alle input is welkom!

Hier een foto van mijn huidige fiets zoals hij er nu bij staat;


20210509_163903.jpg
 
Ook een mooie fiets 😎
Tegelijk 1 vraag

1 wat voor koelvloeistof raden jullie aan
( Heb altijd met luchtgekoelde motoren gereden)
 
Oke dank je, volgende vraag, willen jullie dat ik hier neerzet wat ik aan de motor doe qua onderhoud e.d of dat ik een topic open in bv algemeen/ techniek
 
Kan gewoon hier hoor.
In mijn vtr zit Putoline coolant NF ORGANIC
 
Sinds kort ook eigenaar van een Firestorm! Wilde eens wat anders dan een 4 cilinder haha. Bevalt erg goed, fijne zithouding en een berg koppel. Tankinhoud gaat er wel snel doorheen, maar je krijgt er wel veel plezier voor terug :)
 

Bijlagen

  • $_86 (2).png
    $_86 (2).png
    195,2 KB · Weergaven: 16
Terug
Bovenaan Onderaan