Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Mijn ervaring is zeker gaan voor origineel revisie set. De tourmax of allballs variant sloot na 2 jaar niet meer af met motor uit. Rubbers waren stug geworden.
 
Voor mijn budget is de VTR inderdaad het beste dat ik kan vinden in zoveel opzichten, precies wat jij aanhaalt. Aprilia, been there, done that. No thanks. TL1000, ja, ook naar gekeken, maar vooral de eerdere modellen (die dus enigszins in het budget passen) hebben mij wat teveel kinderziektes. Ik heb wat zitten terugzoeken en ik las hier in dit topic dat iemand zijn VTR heeft laten afstellen bij Ruud in Goes en die daarna een nette 1:19 deed. Daar maak ik me dus niet zo druk om.

En.. ik heb al heel wat fietsen gehad, maar nog nooit een Honda. Dat lokt ook wel iets ;) We gaan het dinsdag zien. Als de VTR van Robert mij bevalt, is jullie clubje een VTR piloot rijker!

Ik houd jullie op de hoogte 8-)
Ik heb mijne ook opnieuw in de verkoop nadat de vorige koper niets meer laat horen.
Zuinig is die niet. Erg snel wel. Is ex Battle of the twins racer. 124 pk aan het achterwiel.
Superbike stuur geen clipons meer aanwezig
Streetfighter geen kuipen meer
Extra blok zonder koppen.
Zit nu metalen tank op heb er een losse Carbontank bij die 10 liter meer inhoud heeft dan standaard.

Mooiste is de prijs. 1200,-
 
Ik heb mijne ook opnieuw in de verkoop nadat de vorige koper niets meer laat horen.
Zuinig is die niet. Erg snel wel. Is ex Battle of the twins racer. 124 pk aan het achterwiel.
Superbike stuur geen clipons meer aanwezig
Streetfighter geen kuipen meer
Extra blok zonder koppen.
Zit nu metalen tank op heb er een losse Carbontank bij die 10 liter meer inhoud heeft dan standaard.

Mooiste is de prijs. 1200,-

Doe nog eens wat feauteaus svp?
 
Bij deze
 

Bijlagen

  • IMG-20150911-WA0007.jpeg
    IMG-20150911-WA0007.jpeg
    412,6 KB · Weergaven: 32
  • IMG-20150911-WA0016.jpeg
    IMG-20150911-WA0016.jpeg
    151,5 KB · Weergaven: 29
  • image-03-07-2021_10-29-48-31.jpg
    image-03-07-2021_10-29-48-31.jpg
    246,7 KB · Weergaven: 27
  • image-03-07-2021_10-29-27-95.jpg
    image-03-07-2021_10-29-27-95.jpg
    90,2 KB · Weergaven: 30
Brandstofkraan werking ok?
Gescheurd membraan van de gasschuif?
Vacuüm slang welke vd achterste cilinder naar de brandstofkraan loopt niet lek/klem?
Misschien eens voelen Ad uitlaatbochten ofdat er 1 cilinder minder mee doet? Synchronisatie punt vd voorste cilinder wel voorzien van een inbus boutje/is deze wel afgedopt (mocht er een nippel op zitten)?
Tps stekker goed aangedrukt?
En.. kan zomaar zijn dat een accupool niet goed vast zit..
bedankt Basman, probleem zat denk ik in vacuumslang, hij liep goed maar moet er nog even de weg mee op.
 
Voor mijn budget is de VTR inderdaad het beste dat ik kan vinden in zoveel opzichten, precies wat jij aanhaalt. Aprilia, been there, done that. No thanks. TL1000, ja, ook naar gekeken, maar vooral de eerdere modellen (die dus enigszins in het budget passen) hebben mij wat teveel kinderziektes. Ik heb wat zitten terugzoeken en ik las hier in dit topic dat iemand zijn VTR heeft laten afstellen bij Ruud in Goes en die daarna een nette 1:19 deed. Daar maak ik me dus niet zo druk om.

En.. ik heb al heel wat fietsen gehad, maar nog nooit een Honda. Dat lokt ook wel iets ;) We gaan het dinsdag zien. Als de VTR van Robert mij bevalt, is jullie clubje een VTR piloot rijker!

Ik houd jullie op de hoogte 8-)
Die van mij is ook ooit afgesteld bij Ruud. Zuiniger kan misschien wel maar 1:19 met een Storm heb ik nog nooit van gehoord en sta ik ook sceptisch tegenover :+.

Iemand interesse in 1 van deze dingen toevallig? VFR750 clip-ons geschikt voor op de VTR, Laser Deeptone high-mount dempers, MRI double bubble ruit zwart.

Gaan binnenkort de verkoop in/van de motor af aangezien de VTR origineel de deur uit gaat, mocht je interesse in iets hebben stuur maar een PB.
 
vrijdag op circuit assen de koppeling of iets in die richting vastgelopen heb ik vandaag besluit genomen dat het na ruim 12jaar en 77000km tijd wordt voor wat anders vooral wat zuinigers afgelopen weekend een triumph speed triple mogen lenen en dat stuur ook lekker maar vooral het verbruik scheelt een stuk 1op 20 met toeren war ik met de vtr nax 1op 13 haal als ik zuing doe dus komende dinsdag een proefrit en dan kijken wat ik met de vtr doe denk zowiezo alle aftermarket onderdelen eraf en dan kijken ogf ik die in onderdelen weg die of in in een geheel weg trap
 
Geloof het of niet maar mijn Storm’01 draait bij street-legal snelheden keurig 1:19/20! Bij 230km blinken de laatste 2 balkjes van de meter nog en gaat er tusssn de 11 en 12 liter in. Deze VTR met deels digitaal Dashboard zou 19 ipv 16 liter aan boort moeten hebben. Dat laatste vind ik twijfelachtig en ga ik niet testen. Hij is voorzien van een K&N en dynokit, afgesteld bij Ruud in Goes: 112pk aan het achterwiel. Blij mee!
 

Bijlagen

  • 476B3771-B390-4E1F-94F8-593839CB525F.jpeg
    476B3771-B390-4E1F-94F8-593839CB525F.jpeg
    183,8 KB · Weergaven: 11
verste ooit wat ik gehaald heb is 205km waarvan 3lopen :+ sensor in de tank stuk llampje ging niet branden

voor de rest is niet alleen de koppeling het probleem versnellingsbak zijn weer paar tandwielen minder hoog olie verbuik 3 x20 min op circuit assen 0,75liter olie erbij en hoop kleine dingetjes die de geest geven en algehele staat na 131k km is niet meer om over naar huis te schrijven

nu alleen kijken wat ik met de vtr doe zowiezo rempomp brembo rcs 19eraf en over op de speed triple en meerdere dingetjes knippperlichten rizoma meuk en dergelijke overzetten en dan kijken of die dikke devil demper netjes pas te maken op de speed triple

20210921_155902-jpg.1678940
 
Ik gebruik mijn Storm dan ook voor woon-werk (75km-p/d) en wat plezierritjes. Alles kan kapot, Maatje van mij een gebruikt er een voor circuit-uitjes en zelfs hij redde zelfs bovenstaand niet. En ja: opschakelen zonder koppeling, leuke rondetijden maar ook veel (lees:dure) banden.
 
verste ooit wat ik gehaald heb is 205km waarvan 3lopen :+ sensor in de tank stuk llampje ging niet branden

voor de rest is niet alleen de koppeling het probleem versnellingsbak zijn weer paar tandwielen minder hoog olie verbuik 3 x20 min op circuit assen 0,75liter olie erbij en hoop kleine dingetjes die de geest geven en algehele staat na 131k km is niet meer om over naar huis te schrijven

nu alleen kijken wat ik met de vtr doe zowiezo rempomp brembo rcs 19eraf en over op de speed triple en meerdere dingetjes knippperlichten rizoma meuk en dergelijke overzetten en dan kijken of die dikke devil demper netjes pas te maken op de speed triple

Leuke fiets!
Ik heb ook een Speed Triple maar heb nog altijd een VTR erbij... hou nog altijd van het 2-cylinder geklap. 8-)
 
Probleempje met starten….. onder het rubberkapje van de starter-aansluiting was het ‘paprikachips’ knapperig. Ik vermoed een Kawasaki-tor 😉 aan de vreet gegaan….
 

Bijlagen

  • 841548ED-5A6D-4B66-95CC-C0CB01DFD92B.jpeg
    841548ED-5A6D-4B66-95CC-C0CB01DFD92B.jpeg
    184,3 KB · Weergaven: 16
Zo vandaag de koppelingsdeksel er af gehaald weer professioneel gesloopt :+

Na 12jaar en 77k km er te mee hebben gereden gekocht met 54k is het nu definitief einde vtr tijd perk
 

Bijlagen

  • IMG-20210927-WA0000.jpeg
    IMG-20210927-WA0000.jpeg
    135,9 KB · Weergaven: 28
  • 20210927_211149.jpg
    20210927_211149.jpg
    172 KB · Weergaven: 27
dus nu onderdelen eraf en dan naar de sloop ermee
en zat al tijdje te kloten met de koppeling dingen vervangen en gemonteerd maar nog steeds niet helemaal goed dus denk dat er iets meer aan de hand is als alleen de koppeling denk zelf dat een lager aan puin ligt
was op assen op circuit dag 1 had ik af en toe al rare trilling bij 8a9k toeren maar kon het zo niet vinden waar het aan lag dus doorgereden tot die niet meer ontkoppelde einde veenslang

er tikte wel wat dus ik vermoed zelf de krukaslager aan koppelingszijde
 
Laatst bewerkt:
Om maar eens in te breken hier.

Sinds vandaag de eigenaar van een echte VTR. Ik ben jaren verliefd op het geluid en de looks, maar nu toch maar eentje opgehaald.

Er zit wel wat werk aan... maar dat mag de pret niet drukken. De basis is goed :Y

WhatsApp Image 2021-10-02 at 16.08.06.jpeg
Mocht er nog iemand zijn die een originele undertail + achterlamp heeft liggen hou ik me alvast aanbevolen! Er zit zo'n achterlamp unit in met geïntegreerde knipperlichten. Ziet er niet zo mooi uit en mag natuurlijk niet :9

Edit: Dat ging snel. Voorzien!O-)
 
Laatst bewerkt:
Voor mijn budget is de VTR inderdaad het beste dat ik kan vinden in zoveel opzichten, precies wat jij aanhaalt. Aprilia, been there, done that. No thanks. TL1000, ja, ook naar gekeken, maar vooral de eerdere modellen (die dus enigszins in het budget passen) hebben mij wat teveel kinderziektes. Ik heb wat zitten terugzoeken en ik las hier in dit topic dat iemand zijn VTR heeft laten afstellen bij Ruud in Goes en die daarna een nette 1:19 deed. Daar maak ik me dus niet zo druk om.

En.. ik heb al heel wat fietsen gehad, maar nog nooit een Honda. Dat lokt ook wel iets ;) We gaan het dinsdag zien. Als de VTR van Robert mij bevalt, is jullie clubje een VTR piloot rijker!

Ik houd jullie op de hoogte 8-)
Volg... *O*

Ben aan het neuzen voor een Triple maar een tussendoortje tot ik tegen iets leuks aan loop kan geen kwaad. Ik had laatst kortstondig een 2007 EsVee 650 staan en dat koppel en roffeltje spreekt mij veel meer aan dan het hoogtoerige gejank en onderin zo dood als een pier van een 600CC SS waar ik meestal mee thuis kom als tussendoortje.

- Nette SV1000 zit ik te dicht op Triple budget.
- TL1000S heeft iets bruuts uit de 90s maar lees toch wel e.e.a. over tekortkomingen van dit model.
- RSV/Tuono...nog niet in verdiept
- Nu aangekomen bij de Firestorm...vind ze niet de mooiste maar lijkt me wel veel bike voor het geld...misschien naked van maken al begint een nette met leuke dempers/kleurtje/double bubble ruitje toch naar me toe te groeien...
Verbruik zal ik me aan gaan ergeren maar ik zal hem toch geen jaren houden en gebruik hem niet op dagelijkse basis dus hier moet ik mij maar overheen zetten.

En dat terwijl ik 2 maanden geleden nog riep ontzag te hebben voor 1 liter bikes en zeker een 1 liter twin...:X
 
Vtr = goedkoop knallen (los vh verbruik uiteraard). Verkopen levert niets op. Basic techniek en als het naks probleem is getackeld heb je een prima low budget V2. Op de openbare weg is het meer dan voldoende vermogen. De looks spreken mij ook ietwat tegen. Je hebt van Aprilia ook nog de falco (2 pitter). Wellicht is dat ook een optie? Betere looks maar voelt naar mijn idee als een log apparaat. De tl vond ik van dichtbij een simpel afgewerkte motor. Sv1000 vind ik btw een nette meer moderne fiets om te zien.
 
Terug
Bovenaan Onderaan