Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Goedenavond, vraagje: iemand ervaring met het plaatsen van een extra brandstoffilter? Het filtertje in mn tank was verpulverd en deeltjes in mn carb’s terecht gekomen. Ben de gevolgen liever voor. Ben er bang voor dat er weinig ruimte is en dat de weerstand misschien te hoog is? Iemand anders dit geprobeerd? Prettig weekend alvast!
 
Goedenavond, vraagje: iemand ervaring met het plaatsen van een extra brandstoffilter? Het filtertje in mn tank was verpulverd en deeltjes in mn carb’s terecht gekomen. Ben de gevolgen liever voor. Ben er bang voor dat er weinig ruimte is en dat de weerstand misschien te hoog is? Iemand anders dit geprobeerd? Prettig weekend alvast!
ik denk als je er zo,n doorzichtig filtertje tussen zet het wel goed gaat, gewoon proberen zo,n ding kost weinig
 
Goedenavond, vraagje: iemand ervaring met het plaatsen van een extra brandstoffilter? Het filtertje in mn tank was verpulverd en deeltjes in mn carb’s terecht gekomen. Ben de gevolgen liever voor. Ben er bang voor dat er weinig ruimte is en dat de weerstand misschien te hoog is? Iemand anders dit geprobeerd? Prettig weekend alvast!
gewoon zo,n doorzichtig benzinefiltertje proberen
 
Daar gaat het niet om, ik weet hoe ik m moet plaatsen en heb mn kanalen om ze te verkrijgen. Wie heeft ervaring? Bij n maatje van mij met een CBR600F, ook zonder brandstofpomp kreeg zn brommer te weinig benzine, hield af en toe in/ twijfelend rijgedrag. Nou voor ik de boel ga verknippen….
 
Ik zou er geen papierenfilter tussen zetten. Bij een oude CB kon ik niet meer fatsoenlijk de reserve gebruiken. Als ik het kraantje niet snel genoeg op reserve zette hield hij ermee op. Vergeet ook niet dat de vtr naar elke carb een slang heeft. Dus 2 filters nodig.
 
Ik zou er geen papierenfilter tussen zetten. Bij een oude CB kon ik niet meer fatsoenlijk de reserve gebruiken. Als ik het kraantje niet snel genoeg op reserve zette hield hij ermee op. Vergeet ook niet dat de vtr naar elke carb een slang heeft. Dus 2 filters nodig.
Ja, klopt aan weerszijde👍. Maar dat wat jij zegt met dat papieren- filter ga ik met deze motor denk ik ook gedoe krijgen. Hmmm 🤔 een uitdaging denk.
 
Die filters in de tank zijn ook los te koop zie ik origineel 60 euro.... Nu weet ik niet de maat maar misschien past 1 van deze twee?
 
Die filters in de tank zijn ook los te koop zie ik origineel 60 euro.... Nu weet ik niet de maat maar misschien past 1 van deze twee?
klopt, sowieso gedaan, maar dit is een vrij grof filtertje
 
Hi,

Sinds vorig jaar heb ik een vtr in de garage staan, gekocht als winterprojectje (was gevallen en kuipwerk & koppelingsdeksel stuk).
Met als doel nadien te verkopen...
Ondertussen volledig hersteld en rij klaar...
En na wat rondrijden ben ik aan't twijfelen om de VTR gewoon te houden.

'k Heb hier ook nog een CBR 600 F4I staan die ik voor circuitgebruik heb.

Dus twijfel ik om de VTR te houden en ook te gebruiken voor circuit gebruik (en dus de cbr buiten te kegelen).
Wat research zegt eigenlijk dat op circuit de CBR een veel betere keuze is.

Welke "quickwins" zijn er mogelijk om de VTR beter circuit-bestendig te maken?
 
Volle tank 98 erin , brandstofkraan dicht en vlotterbakken afgetapt. Beter safe dan hannessen. Nog wat dingen inspuiten met siliconen spray en dan is het wachten op begin april 2022.
 
Goede dag mensen lang niet actief geweest op het forum komt omdat de motor gewoon goed bevalt maar nu wil ik iets hogere zit.Ben opzoek naar stalen langere koppelingskabel voor de vtr omdat ik een breder stuur heb iemand nog een idee voor een koplamp en kuipje. Foto 3 zo wordt de achterkant.
 

Bijlagen

  • IMG-20211204-WA0044.jpeg
    IMG-20211204-WA0044.jpeg
    308,2 KB · Weergaven: 14
  • Screenshot_20211216-101737.png
    Screenshot_20211216-101737.png
    208 KB · Weergaven: 14
  • Screenshot_20211215-172400.png
    Screenshot_20211215-172400.png
    112,5 KB · Weergaven: 13
Goede dag mensen lang niet actief geweest op het forum komt omdat de motor gewoon goed bevalt maar nu wil ik iets hogere zit.Ben opzoek naar stalen langere koppelingskabel voor de vtr omdat ik een breder stuur heb iemand nog een idee voor een koplamp en kuipje. Foto 3 zo wordt de achterkant.

Deze heb ik bij mijn naked destijds niet vervangen. Wel vóór de vorkpoot langs laten lopen, dan haal je het met gemak met de originele lengte :t

Edit: zelfs dat was niet nodig zoals je op de foto hieronder kan zien
 
Je hebt er wel een stalen koppelingskabel aan zitten. Is dat aangepaste kuipje van de orginele kuip gemaakt

Ja klopt, maar die zat er op en het was de originele lengte voor zover ik weet. Heb 'm nadien teruggebouwd naar origineel (met clip ons) en als zodanig verkocht.
Ruitje was van Puig met een ronde koplamp. Dashboard is origineel maar wel verzaagd/gelijmd zodat ik het passend kreeg.
 
Schakeling omdraaien, restrictors dr uit, quickshifter, vering, geometrie, K&N -Dyno met afstelling is wat ik heb gedaan ✔️
Ik heb een hele goede ervaring met vliegwiel afdraaien, kan heel wat gewicht af en motor ken je er niet door terug. Gas respons wordt een stuk beter en het luie is er helemaal af. Ik heb ergens in dit topic mijn aanpassingen gedeeld hierover, moet je even zoeken rond Augustus 2017.
 
Terug
Bovenaan Onderaan