Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

En hij is verkocht!
Maar komt wss wel een andere storm voor terug
Weer een zelfde storm of een SP1 of 2 ?
-
Vandaag ook nog even geknutseld :
IMG_20220522_172356.jpg


Gear shift indicator ingebouwd, stelt eigenlijk niks voor, stekkertje in kabelboom duwen en 1 kabel aan je ecu solderen.
En het werkt echt goed kan ik je zeggen, duidelijk afleesbaar en hij ziet heel snel de versnelling als je schakelt.

Het is deze trouwens : 11.2US $ 29% OFF|Motorcycle Gear Display Indicator Meter For Honda Gl1800 Gl 1800 Gold Wing 1800 St1300 Xl125v Vtr1000f Rvt1000rr Rc51 Cbr150 - Instruments - AliExpress
 
Weer een zelfde storm of een SP1 of 2 ?
-
Vandaag ook nog even geknutseld :
Bekijk bijlage 1763599

Gear shift indicator ingebouwd, stelt eigenlijk niks voor, stekkertje in kabelboom duwen en 1 kabel aan je ecu solderen.
En het werkt echt goed kan ik je zeggen, duidelijk afleesbaar en hij ziet heel snel de versnelling als je schakelt.

Het is deze trouwens : 11.2US $ 29% OFF|Motorcycle Gear Display Indicator Meter For Honda Gl1800 Gl 1800 Gold Wing 1800 St1300 Xl125v Vtr1000f Rvt1000rr Rc51 Cbr150 - Instruments - AliExpress
Weer een Storm maar dan met hele mooie goodies erop
Eigenlijk met hele mooie velgen, die heb ik nodig voor een ander project.
Dan de standaard velgen erin en dan mag die weer weg
 
De nieuwe storm opgehaald!
Heeft iemand interesse in een 6j pvm velg die meteen in de firestorm past in ruil voor een 5j of 5,5j pvm yspaak velg? 😇
 

Bijlagen

  • A3D8873F-58D0-4AFD-9D7B-7554C5B73EEF.jpeg
    A3D8873F-58D0-4AFD-9D7B-7554C5B73EEF.jpeg
    359,4 KB · Weergaven: 14
Extreme zweetballen, maar de rit was lekker door deels Frankrijk en Duitsland. En die ouwe carburatie fiets van 1998 rijd als een trein door de bergen. Fietsen van dik 10k kwamen niet mee. Das toch geweldig 🤘.#ligtuiteraardookaandebestuurder
 

Bijlagen

  • Screenshot_20220617-190612_TomTom GO.jpg
    Screenshot_20220617-190612_TomTom GO.jpg
    101,6 KB · Weergaven: 22
  • 20220618_120621.jpg
    20220618_120621.jpg
    223,7 KB · Weergaven: 22
Mohge,
Is er toevallig iemand die weet waar ik aan een setje (bij voorkeur high mount) leovince dempers kan komen voor de storm? Moderne retail kom ik niet heel veel verder dan of een set lage scorpions, ixil met gare carbon endcap of een rvs bus van gpr.

Thx
 
Laatst bewerkt:
Op werk iemand gevonden die het voor mij wilt doen dus ik ben al gesteld 😊

Als het vliegwiel afgedraaid is en ik heb er mee kunnen rijden zal ik nog even kort mijn ervaring delen hier.

Zo inmiddels een goede 1000km gereden sinds ik het afgedraaide vliegwiel gemonteerd heb, en ik kan het zeker aanraden!

Motor klimt veel sneller in toeren en reageert ook een stuk veller op het gas, wegrijden vanuit stilstand was wel eventjes wennen maar went snel.

Ook lijkt de motor een stuk makkelijker te schakelen, niet dat mijn firestorm voorheen moeilijk schakelde of iets, maar hij klikt veel zachter en soepeler in de volgende versnelling.

Als iemand hetzelfde wilt doen, ik heb een simpele paint tekening gemaakt met de afmetingen die ik op internet vond : IMG_20220622_235954.jpg
 
Hopelijk als het financieel mee zit ga ik eind dit jaar toch de VTR van de hand doen en wat groters aanschaffen. Merk toch dat ik meer comfort wil/dagje ouder word en minder lekker zit op de vtr. Blijft mooi speelgoed maar het zal nu dus toch echt wel gaan gebeuren.
 
Hopelijk als het financieel mee zit ga ik eind dit jaar toch de VTR van de hand doen en wat groters aanschaffen. Merk toch dat ik meer comfort wil/dagje ouder word en minder lekker zit op de vtr. Blijft mooi speelgoed maar het zal nu dus toch echt wel gaan gebeuren.
als een superduke niet bevalt raad ik een roze fiat panda aan, of had je dat topic niet gezien ? ;)

ik vond mijn vtr fijner zitten dan een blackbird, maar iedereen is weer anders , al iets op het oog ?
 
Dat van die roze fiat panda zegt mij zo ff niets.

Ben al jaren fan van het volle kuip sport tour model. Helaas zijn er naar mijn idee te weinig smaken vandaag de dag. Het zijn allemaal hoogpotige tracers (mijn vrouw heeft een tracer 900) of korte gedrongen naked bikes. Voor mijn onderug is dat killing. Supersport gaan we niet doen, das teveel voorover. zzr1400 of een k1300s is ongeveer het type wat het dan zou worden.
Een BB vind ik inmiddels wat gedateerd en saai ogen. Vfr, jaren op gereden maar ietwat te tam.
Ben nog ah kijken bij de andere merken maar vind zo geen modellen die mij aanspreken. Proefrijden zal natuurlijk de doorslag geven.
Zzr oogt groot, maar als je erop plaatsneemt zit je eigenlijk in de motor. Dan valt het dus reuze mee. Ik twijfel ofdat bmw geschikt is vd portemonnee.

Als klein menneke was ik wild van de cbr1000f, en eigenlijk ben ik vanaf die tijd gevallen voor de toursport volle kuip motorfietsen.

Het speelse gedrag icm het koppel wat de VTR heeft blijft uiteraard leuk vd snelle avond ritjes met gelijkgestemden.
Maar ook ik word ouder en heb graag wat meer comfort. Kan ik ook wat langere ritten gaan plannen
 
Nadat ik mijn oude storm te koop zag staan begon het toch weer te kriebelen, dan toch maar weer een storm aangeschaft.
🔥
 

Bijlagen

  • 9E5522C1-EC48-4D68-B633-1BDC546849BE.jpeg
    9E5522C1-EC48-4D68-B633-1BDC546849BE.jpeg
    330,9 KB · Weergaven: 29
Terug
Bovenaan Onderaan