Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Hoi allemaal, ik ga vd week kijken bij een VTR uit '99 met +/- 50k op de klok. Nog tips waar ik goed op moet letten? Dan hoor ik het graag. Heb het hele NAKS verhaal al wel doorgelezen.
 
Hoi allemaal, ik ga vd week kijken bij een VTR uit '99 met +/- 50k op de klok. Nog tips waar ik goed op moet letten? Dan hoor ik het graag. Heb het hele NAKS verhaal al wel doorgelezen.

De spanningsregelaar. Standaard Honda probleem. Als er een met "ribbels" (koelvinnen) opzit, is hij al vervangen en is het geen probleem. Als er een spanningsregelaar zonder ribbels opzit, is dat zeer wss de originele en die gaat ellende opleveren.
 
Nee, heb nog even alles op een tijtje gezet en er toch maar van afgezien. Denk dat ik er te weinig mee ga doen. Het enduro/offroad rijden is al duur genoeg, en te leuk :9
 
Ene vtr is perfect voor enduro en offroad hoor.
Er zijn er genoeg die de bocht net niet hebben kunnen halen en de berm erbij betrokken.
Maar wellicht heb je een goede keuze gemaakt.
 
grind paden weten de meeste al dat ze bij mij flink afstand kunnen houden willen ze geen grind happen :Y lekker met gas spelen en doen iets wat ik beetje over hebt gehouden aan de tijd dat ik een xl600 had
 
Allen, een vraag. Ik zit, i v m zithouding, te overwegen mijn VTR naked te gaan maken. D.w.z: superbike stuur en ronde koplamp.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog een conversie kitje liggen toevallig?

En zijn er evt. instinkers die ik moet vermijden?
 
Allen, een vraag. Ik zit, i v m zithouding, te overwegen mijn VTR naked te gaan maken. D.w.z: superbike stuur en ronde koplamp.

Heeft iemand hier ervaring mee of nog een conversie kitje liggen toevallig?

En zijn er evt. instinkers die ik moet vermijden?

Leon en ik hebben allebei een naked.
Maar wij hebben beiden een andere voorvork erin, dus dat is niet helemaal vergelijkbaar.

Er is een set van LSL voor de firestorm ... als je geld over hebt.

Of je verbouwt een origineel kroonplaatje.
Als je 2 gaten netjes denkt te kunnen centreren en recht kan boren, moet het lukken.
Er zit vlees genoeg aan dat ding. Je bent echt de eerste niet die het doet! :)
Als je niet in je eigen kroonplaat wil boren;
Kroonplaat Honda VTR 1000 F 1997-2006.


De gaskabels verleg je van binnen de veerpoot naar buiten de veerpoot. Is lang genoeg.
Je hebt wel andere remslangen nodig, neem meteen RVS.

Ik heb een flink verhoogde stuurklem van een FAZER.
Foto540-4VT3CWJH.jpg




evt compleet setje
https://link.marktplaats.nl/m1264783383
 
Leon en ik hebben allebei een naked.
Maar wij hebben beiden een andere voorvork erin, dus dat is niet helemaal vergelijkbaar.

Er is een set van LSL voor de firestorm ... als je geld over hebt.

Of je verbouwt een origineel kroonplaatje.
Als je 2 gaten netjes denkt te kunnen centreren en recht kan boren, moet het lukken.
Er zit vlees genoeg aan dat ding. Je bent echt de eerste niet die het doet! :)
Als je niet in je eigen kroonplaat wil boren;
Kroonplaat Honda VTR 1000 F 1997-2006.


De gaskabels verleg je van binnen de veerpoot naar buiten de veerpoot. Is lang genoeg.
Je hebt wel andere remslangen nodig, neem meteen RVS.

Ik heb een flink verhoogde stuurklem van een FAZER.
[afbeelding]



evt compleet setje
https://link.marktplaats.nl/m1264783383

Bedankt voor alle links. Ik kan voor ong. € 150 met verzenden een kroonplaat op maat krijgen met risers voor de VTR. Moet ik alleen nog andere knippers, koplamp en koplamp ophanging scoren.

Zit ook te denken aan een koplampkuipje zoals op de Monster zit.
 
150 euro compleet? dat is niet gek denk ik

Zoals je weet; origineel heeft de vtr clipons, dus de veerpoten steken sowieso al boven de kroonplaat uit.
Een kant en klare set houdt hier ongetwijfeld rekening mee.
Met risers naar achteren of er boven uit...


Die setjes kosten normaal veel meer, bijv deze;
ABM Superbike Kit Comfort voor Honda VTR 1000 F [SC36] (1998-2000)


Heb je overigens ook gedacht aan mogelijkheid van verstelbare clipons?
Ik had die eerst, Tommaselli meen ik ... maar paste niet samen met mijn hyperpro stuurdemper.
Ben weer terug gegaan naar originele clipons.
De veerpoot is 47mm
 
Gisteren 9 steeklampjes vervangen en leds gestoken in het cockpitje.
Wat een mooie heldere maar ook duidelijke lichtopbrengst nu.
 
Bedankt voor alle links. Ik kan voor ong. € 150 met verzenden een kroonplaat op maat krijgen met risers voor de VTR. Moet ik alleen nog andere knippers, koplamp en koplamp ophanging scoren.

Zit ook te denken aan een koplampkuipje zoals op de Monster zit.


Ik heb nog te koop een stuur, risers, kroonplaat,koso teller koplamp en koplampsteunen. Heb mijn vtr weer teruggebouwd. Koplamp is nog nieuw in de verpakking.
 
@Leon/Leeke: zou jij nog wat (detail)foto's kunnen posten hoe jij je radiatoren naar achteren hebt geplaatst? Want die draaicirkel van mijn vliegdekschip begint inmiddels wel een beetje vervelend te worden :P
 
gisteren met zeeperd nieuwe manuele naks gestoken + de klepspeling aangepast waar nodig.
Ook nog van 16 naar een 15 tands kettingwiel gegaan, waardoor het nu helemaal feest is.
Inmiddels zijn dit soort werkzaamheden niet meer spannend, eerder rustgevend/therapeutisch :t
Weer een vtr gered van de auto-naks-ondergang.

full

full
 
Laatst bewerkt:
Mooi werk mannen!!

Ik meende een tikje te horen bij mijn Storm met manual spanners, ik heb ze beide een halve slag ingedraaid en nu bij koude & warme motor is het weer normaal. Eerst 5 youtube filmpjes zitten kijken over het afstellen van die dingen, los is beter dan te strak maar ik hoor geen "wining" geluid dus zal wel goed zijn! *O*

Klepspeling heb ik momenteel geen idee van, als er dit jaar nog een "klepspeeldag" :+ is dan doe ik mee!(als dat kan)
 
Laatst bewerkt:
ik ga iig niet op en neer naar Hilversum, ik heb inmiddels alle vtr firestorms tussen Middelburg & Venlo voorzien van manuele naksen/shims/impellers vd waterpomp/wiellagers/voorvorkkeringen en ik vergeet vast nog iets _O-
Maar het zijn altijd leuke gezellige klussen :t
 
heb onlangs ook een firestorm uit 1997 gekocht (carbs model)
leuke dubbele BOS dempers eronder, nieuwe kettingset, duocover, undertail in de kleur, carbon hugger/kettingkast, dubble bubble donkere kuipruit, rizoma handvaten, led achterlicht met knippers geintegreerd

ding loopt wonderbaarlijk goed, voorvering wat verzwaard, 5mm plaatje onder bovenkant achterveer.

enige probleem is: temp meter doet 0,0, dus ik vermoed dat de fan ook niet aan zal slaan.
is dit bekend probleem of kwestie van alles los halen en checken op draadbreuk en meten?
 
denk het laatste idd, wellicht nog ff een zekering chechen. Gewoon alle connectoren vh koelsysteem nalopen moet voldoende zijn om het weer te laten werken.
En bij mij weten zijn alle firestorms uitgerust met carbs, maar ik ben nooit te oud om te leren overigens.

edit,

Geertruidenberg is verrassend dichtbij :)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan