Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

nou je zou het hopen maar als je de berichten hoort kunnen we nog bijna sneeuwballen gooien de komende dagen, SBK in Assen maar weer volgen via eurosport
 
Mijn koppelingsplaten zijn beetje aan het overlijden, iemand tips welk merk ik het beste kan nemen?
 
Hallo allemaal, ik durf het monteren van handmatige kettingspanners zelf niet aan. Ik heb ze wel al in huis. De motorzaken in Haarlem doen dit soort modificaties blijkbaar niet. Is er iemand in de buurt van haarlem die mij wil helpen? (Vergoeding geen probleem). Bedankt!

Hoi Was het nog gelukt in de omgeving van Haarlem iemand te vinden voor de MCCT spanners te laten monteren ?
 
Hallo Storm vrienden! Ik dacht, even kijken hoe het er hier voor staat. Zelf 1,5 jaar gelden alweer mijn VTR verkocht en sinds kort in het bezit van een suzuki Bandit 1200. Mischien een beetje land verraad, maar nog steeds groot fan van de dikke klappen van een 90 graden twin. Nog mensen die onlangs hun vliegwiel hebben afgedraaid? Vond het zelf een van de best merkbare motorische upgrades, aanrader. Het ga jullie goed, groeten uit de achterhoek! :]
 
Goedeavond, ik ben sinds kort eigenaar van een VTR van 2005 met 32000km op te teller. Ik heb hiervoor 2 keer een cb600 hornet gehad en een cb1000r.
Wat ik merk is dat de VTR telkens een harde ‘klak’ geeft bij het opschakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3. Bij mijn vorige motos had ik dit ook wel een beetje maar enkel van 1 naar 2. Is dit normaal bij een VTR of toch best eens binnen brengen nu dat ik nog garantie heb?
Alvast bedankt
 
Goedeavond, ik ben sinds kort eigenaar van een VTR van 2005 met 32000km op te teller. Ik heb hiervoor 2 keer een cb600 hornet gehad en een cb1000r.
Wat ik merk is dat de VTR telkens een harde ‘klak’ geeft bij het opschakelen van 1 naar 2 en 2 naar 3. Bij mijn vorige motos had ik dit ook wel een beetje maar enkel van 1 naar 2. Is dit normaal bij een VTR of toch best eens binnen brengen nu dat ik nog garantie heb?
Alvast bedankt
Gefeliciteerd met de aankoop, .. foto?
Snel schakelen werkt bij mijn vtr het beste.
In de eerste versnelling zetten gaat altijd wel met een klak. Naar zijn 2 doe ik snel en dan gaat het goed. Misschien is de vtr ook wel wat meer bokkerig kwa rijgedrag waardoor je niet zo smeuïg schakelgevoel krijgt net als bij je eerdere 4 cilinders.
Heb je manuele nokkenaskettingspanners of nog de originele?
 
Volgens mij zijn het nog altijd de originele. Had over dit gekend probleem gelezen vooraleer ik de motor had gekocht en dus ook nagevraagd bij de dealer. Hij wist me te vertellen dat dit euvel over de kettingspanners opgelost zou zijn vanaf bouwjaar 2004. Klopt volgens mij niet maar goed. Kan ik aan de buitenkant van de motor checken of dit manuele of originele zijn?





en een paar kiekjes:
1394483

1394484

1394485
 
Ziet er Netjes uit 👍. Zie dat je auto spanners hebt dus de originele zeg maar. Zolang je garantie hebt knallen met die fiets, daarna direct handmatige erin gooien. Bijna alle motorzaken zullen de originele adviseren, maar wij weten wel beter wat dat betreft. Op Facebook is een vtr groep waar al vaak vragen werden gesteld over een rammel in het blok. Altijd zijn het weer de auto spanners die de geest geven. Iedere cilinder heeft een spanner btw. Dus dan zul je er 2 moeten vervangen voor handmatige.
 
Heeft iemand hier ervaring mat het weghalen van de ‘baffle’ van de uitlaten? Staat in de beginpost uitgelegd maar lijkt me toch niet zo simpel eerlijk gezegd. Wil graag een iets cooler geluid maar 2de hands zijn afgermarket uitlaten bijna niet te vinden en nieuwe vind ik toch iets te kostelijk.
Alvast bedankt!
 
Gatenzaag voor metaal of rondom uitboren en nabewerken met een dremel of power/vijl. Geluid word hard en blikkerig (van horen zeggen). Rob de Hoo (zit oa op Facebook) heeft vaak veel liggen wellicht is er iemand hier die nog iets heeft liggen. Ik heb nog wel een originele demperset liggen maar die bewaar ik voor mocht het ooit nodig zijn. Je weet maar nooit met de huidige regelgeving. Sta er niet van te kijken dat apk bij motoren in 1 x word ingevoerd.
 
Hallo Storm vrienden! Ik dacht, even kijken hoe het er hier voor staat. Zelf 1,5 jaar gelden alweer mijn VTR verkocht en sinds kort in het bezit van een suzuki Bandit 1200. Mischien een beetje land verraad, maar nog steeds groot fan van de dikke klappen van een 90 graden twin. Nog mensen die onlangs hun vliegwiel hebben afgedraaid? Vond het zelf een van de best merkbare motorische upgrades, aanrader. Het ga jullie goed, groeten uit de achterhoek! :]

Prima! De Lasers knallen er nog lekker op los bij mij :) . Bandit 1200 is een motor die bij mij toch ook weleens door het hoofd heeft gespeeld, eventueel als 2e motor erbij. Voor weinig geld een rechtop positie en bak power.

Tjonge jonge wat is dit een grote zuipschuit , 1 tank benzine hooguit 150 km

Haha jup.. 150 km rijd ik toch al 10 met heel erg geknepen billetjes haha. Ooit 1 keer zover gereden ermee, volgens mij had het tankstation geen 5 km verder moeten zijn.

Heeft iemand hier ervaring mat het weghalen van de ‘baffle’ van de uitlaten? Staat in de beginpost uitgelegd maar lijkt me toch niet zo simpel eerlijk gezegd. Wil graag een iets cooler geluid maar 2de hands zijn afgermarket uitlaten bijna niet te vinden en nieuwe vind ik toch iets te kostelijk.
Alvast bedankt!

Welkom en veel plezier met je fiets! Ik heb nog wel iets liggen, stuur me even een PBtje dan heb ik wat foto's voor je etc.
 
ook eens met lege tank gestaan bij tankstation die na 21uur dus dicht was stond ik daar dus om 21.10-O- 6km kennen lopen naar ander tankstation is geen leuke hobbu nee zeker niet met zon logge vtr
 
lampje gaat bij bij aan bij 160/170km en dan heb ik zon 16 liter verbruikt kan ik in theorie nog km of 30 maar tank liefst zo snel mogelijk als lampje brand

ook een keert gehad ging het lampje niet branden was de sensor stuk :z dan stopt die ook vanzelf als je nietop de dagteller kijk
 
Heb mijn blauwe Storm een paar weken geleden verkocht... nu de naakte nog wel in mijn bezit. Maar heb nog een set valdoppen over. Iemand hier interesse? Eentje heeft al wat ervaring...
Daarnaast ook nog een set VFR clip ons te koop, nette staat.
 

Bijlagen

  • 20190531_193426.jpg
    20190531_193426.jpg
    45,6 KB · Weergaven: 9
  • 20190531_193446.jpg
    20190531_193446.jpg
    43,8 KB · Weergaven: 9
  • 20190429_141303.jpg
    20190429_141303.jpg
    74,6 KB · Weergaven: 8
  • 20190429_141153.jpg
    20190429_141153.jpg
    40,1 KB · Weergaven: 9
Kan iemand van jullie zien aan de fotos wat ik eerder in deze thread heb gepost of ik een 16 of 19 liter tank heb? Het zou een 19 liter tank moeten aangezien de motor van 2005 is maar als ik tot diep in de reserve rij kan ik maar 13-14 liter tanken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan