Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Beste mfers. Heb sinds 2 dagen een fijne vtr. Deze gekocht met wat vibratie tijdens 't remmen. Voel het zowel aan de motor als in de remhendel. Wat zou dit kunnen zijn. Kromme schijven, versleten blokken, oude remvloeistof of een balhoofdlager. Gr thijs
de 1e 2 punten zijn te meten
de 3e heeft niks met vibratie te maken
de 4e is te voelen
 
Volgens mij kan dat het allemaal wel zijn. Dus even methodiek alles controleren 1 voor 1 denk ik zo. Het is volgens mij allemaal zo te controleren 8-)
 
Hoe kan ik alles het beste meten?. Vandaag alle remmen ontlucht en vloeistof vervangen. Baat niks... Na 't ontluchten en verversen even testrit gemaakt. Zodra ik bijna tot stilstand kom dan voelde ik wel een "tok". Zou bijna zeker zijn van het balhoofd...
 
1 en 2 met een
1579166609138.png

@ kan uiteraard ook visueel (slijtgroeven) of met een shuifmaat

Balhoofd wil je voorkant los van de grond (jullie hebben geen middenbok he?) en dat stuur van l naar R.


De "tok" kan ook (een van) de veren in je voorpoot zijn icm afstandbus. Had mijn VFR soms ook last van. En dan weer niet. Is wat het is.
 
Oh ja, en dan natuurlijk de "uitslag" van de remschijven. Ook hier wil je het voorwiel los van de grond en het voorwiel een zwieper kunnen geven.
 
Ga er woensdags naar laten kijken.. Ben benieuwd. Iemand ervaring met evt 2e hands schijven?
 
jep best crap weet nu ook waarom . aanzuigkorf oliepomp heeft een optater gehad , rubber vd korf naar pomp ontbrak . oring vd oliekoeler was beschadigd en er ontbraken twee centreer ringen op olie leidingen , volgens oude eigenaar is carter jaren geleden keer gelast ( heb ik gezien ) en heeft hij er nadien gewoon flink mee gereden ( wat zn monteur bevestigde , deze heeft de reparatie niet gedaan btw ) dus best nap dat het blok zolang uitgehouden heeft!
was dus een rijdende tijdbom .
motorfiets ligt nu kompleet uitelkaar en gaan straks eens rustig opbouwen ,zal in brikken gedeelte een topic openen daar dit mn 500 euro challenge fiets van 2021 wordt .

Dindo, ik heb nog een onderblok van een VTR

Dat ding had bijna een ton erop, maar kwam van een liefhebber.
Er ontbreekt vast het een en ander, maar dat zit op jouw blok dan wel.
1 kop heb ik destijds los verkocht en de deksels zijn al weg. Ik stuur je even een berichtje.. al zit ik niet veel op MF. Je kan me bellen of whatsappen.
 
Laatst bewerkt:
Die 'tok' is meestal voelbaar. Het lijkt dan op kromme schijven bij zachtjes remmen. Bij mij was het uiteindelijk teveel speling balhoofd. Goed afstellen en nergens last meer van. Ik had nieuwe lagers erin latrn zetten, in mijn F800S, maar daar bleek de buitenste lagerschaal niet ver genoeg in het frambuis te zijn geperst. Dus iedere keer nastellen en na verloop van tijd weer spelling....
 
Ey Floris, vraagje: waarom? Of is hier iets eerder op dit forum vermeld

Een K&N filter geeft een vrijere doorstroom
Zou je alleen het filter vervangen en niets aan je carbs veranderen.. gaat ie dus armer lopen!
Op superhawk forum is er wel een topic over allerlei experimenten met filters.
Daar kwamen ze tot de conclusie dat het originele filter eigenlijk gewoon t beste is... als je geen verdere modificaties doet.
 
Heb inmiddels de schijven vervangen door 2e hands abm vliegende. Trillingen helemaal weg. Gelijk weer meer vertrouwen in de motor
 
Heb inmiddels de schijven vervangen door 2e hands abm vliegende. Trillingen helemaal weg. Gelijk weer meer vertrouwen in de motor

Die had ik ook op mijn blauwe Storm, vrij zeldzaam! (mssch mijn oude?). Maar die 'rinkelden' nogal bij hobbels, behoorlijk wat speling op de bussen.
 
Die had ik ook op mijn blauwe Storm, vrij zeldzaam! (mssch mijn oude?). Maar die 'rinkelden' nogal bij hobbels, behoorlijk wat speling op de bussen.

Heb ze in Hendrik ido ambacht gehaald.. Ze rammelen idd wel. Stoor mij er niet aan.
 
Een K&N filter geeft een vrijere doorstroom
Zou je alleen het filter vervangen en niets aan je carbs veranderen.. gaat ie dus armer lopen!
Op superhawk forum is er wel een topic over allerlei experimenten met filters.
Daar kwamen ze tot de conclusie dat het originele filter eigenlijk gewoon t beste is... als je geen verdere modificaties doet.

Hierom inderdaad. Bij mij zit er wel een K&N filter in + een toevoeging van Ruud Fredriks (Tovami, Goes) in de vorm van alu plaatje als tussenschot. Ook schijnt de winst die je met een K&N filter schijnt te kunnen halen bij deze motor is zo marginaal dat het de moeite/geld echt niet waard is. Al moet uiteindelijk iedereen dat voor zichzelf bepalen natuurlijk. Bij mij zat hij er overigens al in toen ik hem kocht.
 
Beste mensen, hierbij een nieuwe Firestorm eigenaar! Deze is voor woon-werkverkeer. Ben zelf aan het kijken of ik het stuur iets kan verhogen, iemand ervaring met risers van Ebay of iets dergelijks? Het ingrijpende van leidingen en kabels vervangen voor een superbike stuur lijkt me iets te ver gaan. Verder moet er nog een keer een set handvatverwarming op.
87318644_3554474941290830_4082373072047308800_n.jpg
87332556_3554474821290842_4156798880987480064_n.jpg
 
Ik hoop niet dat je ver moet rijden woon-werk... je weet dat dit de grootste zuipschuit ooit is he?

Er is een bepaald type handlebars van VFR dat past, zie openingspost
Q
Verhoogde clip ons
De VTR heeft een vrij sportieve zithouding waardoor je op je polsen hangt.
Veel mensen krijgen (bij langere ritten) last van polsen of gevoelloze vingers.
Hiervoor kan je verhoogde clip ons monteren of zwaardere stuurgewichten er aan schroeven.

De clipons van een VFR750 95-1998 passen één op één zonder zagen.
Kabels/slangen zijn lang genoeg.
Bron rayke22 in "Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)"
Eerste model VFR800 passen ook maar dan moet je de kuip aanpassen/verzagen.
Bovenstaande types zijn vaak wel te vinden op marktplaats, ebay of Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor
Evt zijn aftermarket clipons ook wel te vinden, de voorpoten van een Firestorm zijn 41mm.
UQ


Hierboven wordt een superbike kitje aangeboden... lijkt me een mooie upgrade.
Een remleidinkje vervangen is toch zo gedaan?
 
Ik hoop niet dat je ver moet rijden woon-werk... je weet dat dit de grootste zuipschuit ooit is he?

Er is een bepaald type handlebars van VFR dat past, zie openingspost
Q
Verhoogde clip ons
De VTR heeft een vrij sportieve zithouding waardoor je op je polsen hangt.
Veel mensen krijgen (bij langere ritten) last van polsen of gevoelloze vingers.
Hiervoor kan je verhoogde clip ons monteren of zwaardere stuurgewichten er aan schroeven.

De clipons van een VFR750 95-1998 passen één op één zonder zagen.
Kabels/slangen zijn lang genoeg.
Bron rayke22 in "Real men ride twins! :) (VTR1000F deel 12)"
Eerste model VFR800 passen ook maar dan moet je de kuip aanpassen/verzagen.
Bovenstaande types zijn vaak wel te vinden op marktplaats, ebay of Motorparts-online.com | Nieuwe en gebruikte onderdelen voor uw motor
Evt zijn aftermarket clipons ook wel te vinden, de voorpoten van een Firestorm zijn 41mm.
UQ


Hierboven wordt een superbike kitje aangeboden... lijkt me een mooie upgrade.
Een remleidinkje vervangen is toch zo gedaan?
Dat het een zuipschuit is weet ik, vind ik niet zo'n probleem. Tis 50 km op een dag ongeveer.

Over dat sbk stuur: Hoe weet je welke remleiding je moet hebben? En hoe zit het dan met de koppeling en gaskabel?

Overigens ben ik nu aan het inlezen over die naks. Is daar nog iets aan veranderd bij de 2001 modellen?
 
Dat het een zuipschuit is weet ik, vind ik niet zo'n probleem. Tis 50 km op een dag ongeveer.

Over dat sbk stuur: Hoe weet je welke remleiding je moet hebben? En hoe zit het dan met de koppeling en gaskabel?

Overigens ben ik nu aan het inlezen over die naks. Is daar nog iets aan veranderd bij de 2001 modellen?

Jammer sbk kitje is dus weg :)
Ja de koppelingsleiding en gaskabel kan je meestal wel iets omleggen
Of uit het originele beugeltje halen, dan is het lang genoeg.

NAKS is een probleem van alle jaargangen
Op diverse fora en FB pagina's zijn er verhalen over zowel naks die na 5k begeven en naks die 50k meegingen.
Voor je eigen gemoedsrust kan je beter handspanners steken
Worden geleverd door oa Rob de Hoo/exhausist. Rob is sowieso aardige vent en als je in de buurt woont kan ie je zelfs helpen

Op FB zie ik vaak deze Ade whitmarsh. Ade Whitmarsh

Ze zijn ook op ebay of ali te vinden... tis maar waar je je prettig bij voelt :)

Zie anders deze pagina effe. effe zoeken naar ACCT & MCCT
 
Hallo allemaal,
Vorige zomer reed ik wat langer dan wenselijk stapvoets door een veel te hete, Duitse stad in de Eifel. Behalve dat het zweet afdroop richting naad, liep mn storm heet (1999, 40dkm). De temp liep voorbij het rood op het dashboardje. De koelvloeistof is niet overgekookt. Vreemd genoeg sloegen de fans niet aan. Iemand een idee waar ik begin te zoeken? Ergens een temp sensor kaduuk? Waar? Of kan er een stekker geoxideerd zijn? Iemand tips of ervaring?

Thanx in advance!
Pim
 
Terug
Bovenaan Onderaan