Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Setje yfz600r 2000 veren binnen, nieuwe keerringen en olie.
Firestorm wordt ff naar de 21e eeuw gesleept.
Ook meteen coerce forkbrace laten komen en cbr954rr remklauwen en rempomp.

moet een verbetering gaan geven denk ik.

meteen nieuw kettingsetje erop knallen
 
DJQO4388.JPG

Morgen gaat de voorste aan de 'rol' bij Rudi in Goes
 
De machine aan zich loopt pittig, dit is nu mn 2e VTR, echter deze is een stuk zuiniger, hoeft ook niet sneller, alleen het oppakken vanaf stationair naar zo'n 2000 toeren is belabberd. Tot 3000 gaat t wel, maar daarboven een giga dip tot 5-6K en dan als n jekko! Heb de carb's al eens open gehad, schoongemaakt, maar op 1 verstopt sproeiertje na, niets tegengekomen, membranen goed. Nu heb ik niet op de stat-sproeiermaat gelet, ook eea hier op gelezen, temeer de vorige eigenaar vertelde dat er een dyno-setje in zou zitten.... hafin, lang verhaal: orginele schoorstenen erop en nu maar es checken bij Tovami. Moet ik nog ergens op letten?
 
De machine aan zich loopt pittig, dit is nu mn 2e VTR, echter deze is een stuk zuiniger, hoeft ook niet sneller, alleen het oppakken vanaf stationair naar zo'n 2000 toeren is belabberd. Tot 3000 gaat t wel, maar daarboven een giga dip tot 5-6K en dan als n jekko! Heb de carb's al eens open gehad, schoongemaakt, maar op 1 verstopt sproeiertje na, niets tegengekomen, membranen goed. Nu heb ik niet op de stat-sproeiermaat gelet, ook eea hier op gelezen, temeer de vorige eigenaar vertelde dat er een dyno-setje in zou zitten.... hafin, lang verhaal: orginele schoorstenen erop en nu maar es checken bij Tovami. Moet ik nog ergens op letten?
Dat hij je choke kabels goed herleid. Bij mij zat de kabel vd achterste cilinder na de klus onderlangs ipv bovenlangs. Hierdoor werkte de choke bediening niet meer goed. Voor de rest werd de vtr zoveel beter mbt gasreactie
 
D8A79553-2443-4A6B-AB76-AE5CB0D78F8C.jpg


hatseflats.... bijna 112 paarden aan het achterwiel. Setup: K&N, Dyno-kit kleinere stat.sproeiers, standaard dempers.
Voor de liefhebbers van de vette klappen (open dempers etc.) ik ben er ook een liefhebber van, maar rij dagelijks snelweg, 30K (Brielle - Barendrecht en eens in de week Brielle - Amersfoort) dus.....
 
Bij elkaar 80,00 euro, voor 2 uur vn afstelwerk. Daarbij is de uitlaatgas emissie 'faker' onderaan bij mn luchtfilter weggehaald en afgestopt, Kitje en filter zater er al in, mengselregelschroeven stationair bijgesteld en gasschuiven/naalden gechecked. Motor loopt nu bij 100 - 120 bijna 1:19, beetje gassen 1:17... en vanaf stationair zo weg te rijden, ben dr blij mee.
 
Goed nieuws,

De vtr blijft.
Gisteren gehele dag op de fiets gezeten en geen centje irritatie. Heerlijk geknald door de eifel en de hairpins en doordraaiers gingen fantastisch.
Apparaat trekt als een malle de bochten door. Goed stabiel op slecht asfalt:]

Overigens de biedingen op mp varieerden van 1400 tot 1550 euro.
Koop daar maar een cbr600 voor uit 1991 zou ik zeggen.
20200711_161458.jpg
 
Goed nieuws,

De vtr blijft.
Gisteren gehele dag op.....

Overigens de biedingen op mp varieerden van 1400 tot 1550 euro.
Koop daar maar een cbr600 voor uit 1991 zou ik zeggen.

groot gelijk! Zelf al 16 brommers gehad, van licht tot zwaar....een 600 oa, veel toeren voordat er iets in huis kwam, intussen waren mn maten alweer bij de volgende bocht. Zo’n 2 pitter rijdt zo relaxed, tos jammer dat dit soort types niet echt meer gemaakt worden @rising sun!
 
Top bas is een super fiets. Ik heb op talloze fietsen gereden en heb niet voor niets mijn oude terug gekocht.

wat voor merk valblokken heb je btw? Ik kan die jij hebt niet echt vinden...
 
Top bas is een super fiets. Ik heb op talloze fietsen gereden en heb niet voor niets mijn oude terug gekocht.

wat voor merk valblokken heb je btw? Ik kan die jij hebt niet echt vinden...
Chris,

Dit zijn vergelijkbare.

De doppen zijn custom made. Laten draaien op mijn werk van het laatste stuk din.
 
Ziet er mooi uit en zal vast niet gratis zijn geweest. Neem aan dat de vtr al rvs omvlochten remleidingen had.
 
In de slave cilinder zat een hoop zwarte meuk terwijl ik ieder jaar de vloeistoffen wissel. Alleen spoelen is dus nooit genoeg na 20 jaar. Goed dat je er een nieuw setje ertegenaan gooit.
 
Misschien iets voor Karshugels?? Leuk voor zijn naakte project... zit al een Blade voorvork in. Weet alleen niet of de wielas overeen komt met die van de SP-1
Mijn project heeft jammer genoeg wat schade opgelopen.....en daarbij ook mijn ego😔! Vandaar mijn afwezigheid de laatste tijd....
 
Mijn project heeft jammer genoeg wat schade opgelopen.....en daarbij ook mijn ego😔! Vandaar mijn afwezigheid de laatste tijd....
Was iets te nonchalant geworden met het maken van wheelies, al ging het wel behoorlijk goed......

Op een zondag, inmiddels al enkele weken geleden, was ik lekker een beetje aan het stuntrijden (100+ wheelies ofzo), tot het moment daar was om 12 o clockertjes te doen...... dom van mij om hierbij geen rekening te houden met de uitlaten. Tijdens de laatste 12 o clock raakte de uitlaat dus de grond en door de tik verloor ik de controle volledig.... Gevolg: tja, achterover dus met een gangetje of 70, een harde smak op het asfalt en een flinke schuiver van een meter of 50( de Storm dan, zelf een meter of 10)!
 
Misschien iets voor Karshugels?? Leuk voor zijn naakte project... zit al een Blade voorvork in. Weet alleen niet of de wielas overeen komt met die van de SP-1
Moet zeggen dat de schade aan de Storm mee lijkt te vallen......denk dat mijn ego grotere schade heeft opgelopen! Gelukkig zijn de Blade spullen niet beschadigd, op de velgrand en afgesleten stuur na....

Verder is de kont wat beschadigd en zijn de uitlaatdempers compleet verwoest! Koppelingsdeksel en koppelingshuis aan schroot en een schaafplek op de tank! Auw, toch wel behoorlijk pijnlijk om het zo even op te sommen....
 
Terug
Bovenaan Onderaan