Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Maar dan heb jij toch ook al een behoorlijk verschil tov de standaard 110 krukas pk's?
Om trouwens echt een grote sprong te maken qua vermogen is ook oa een set anders geprofileerde nokkenassen nodig.....maar dan gaan de kosten ook wel echt de pan uit rijzen😉! Ben wel een keer op het SH forum iemand tegengekomen die met een Storm 130+ achterwiel pk's had.......maar daar zijn dan ook echt duizenden dollars ingestoken!
= cylinderkop! Heb n BMW boxertje gehad, kweet tis 🤬... std 85 paardjes, krukas vlgs mij waar die gekke Duitsers gewoon 130 pk’s wisten te peuteren. Koppel kun je ook genereren door grotere slag of boring. Met de geharde laag in de cylinders lijkt me lastig big-boren, laat staan voldoende vlees over voor bijv. 1100-1200 zuigers, en dan de slag, dmv grotere krukas... Bij die Beemer lukte dat dus wel
 
Dit scheelt volgens opgave 4 pk? Deze ringen heb ik van t weekend eruit gefixed. Ze zaten in mn aanzuigrubbers tussen cylinderkop en carburateurs. Diameter carburateur: 48mm, ringen: 45mm. Meting mét ringen: 112pk... 🤔
image.jpg
 
Denk dat de tuner je het beste kan adviseren mbt een kn filter. Deze heeft van diverse motoren de eindafstelgegevens opgeslagen en kan dus zodoende op voorhand beter advies geven. Bel hem op en vraag of je de vtr kan laten afstellen voor een mooi bedrag. En ook ofdat kn filter meer brengt dat standaard. Scheelt toch weer wat geld.
Thanks Basman, daar heb je zeker helemaal gelijk in! Indien het niets of t weinig oplevert heeft het geen zin.....daarbij zijn ze ook nog eens vrij prijzig!

Maar de weg zoals jij t beschrijft lijkt mij inderdaad ook het beste😉! Maar goed, moet de Storm wel eerst nog even rijdend zien te krijgen......
 
= cylinderkop! Heb n BMW boxertje gehad, kweet tis 🤬... std 85 paardjes, krukas vlgs mij waar die gekke Duitsers gewoon 130 pk’s wisten te peuteren. Koppel kun je ook genereren door grotere slag of boring. Met de geharde laag in de cylinders lijkt me lastig big-boren, laat staan voldoende vlees over voor bijv. 1100-1200 zuigers, en dan de slag, dmv grotere krukas... Bij die Beemer lukte dat dus wel
Heb je ook gelijk in😉! Door al die zaken aan te pakken kun je inderdaad heel ver gaan.....zelfs te ver met bijvoorbeeld het afdraaien van krukassen/vliegwielen aan toe! Allemaal wel enorm kostbaar!

Er zijn zelfs een paar mensen bij SH forum die een turbokit op de VTR hebben gezet/gehad🤔......zelfs werkend gekregen met de carbs! Probleem alleen: er valt op geen manier fatsoenlijk meer mee te rijden! Wanneer de turbo in komt, vliegt het voorwiel als een raket omhoog zo snel
 
Dit scheelt volgens opgave 4 pk? Deze ringen heb ik van t weekend eruit gefixed. Ze zaten in mn aanzuigrubbers tussen cylinderkop en carburateurs. Diameter carburateur: 48mm, ringen: 45mm. Meting mét ringen: 112pk... 🤔
Bekijk bijlage 1532418
Dat vindt ik zeker wel apart! Zitten deze op alle VTR's of heb jij soms een geïmporteerde Storm?

Dit soort plaatjes worden ook op die plaats gebruikt bij het naar 25kW terugbrengen van een motor! Zij het dan wel uiteraard met een veeel kleinere doorlaat😉

Het verwijderen van deze plaatje zal ongetwijfeld extra pk's geven.....maar kan het geen kwaad door een te schraal(arm) mengsel bij bepaalde toerentallen?
 
Dat vindt ik zeker wel apart! Zitten deze op alle VTR's of heb jij soms een geïmporteerde Storm?
.....

De import Duitse storms hebben allemaal die ringen, want motoren mogen/mochten in D niet meer dan 100pk hebben.
Sloop ze eruit en dan opnieuw afstellen... zou dus 12pk winst op moeten leveren ipv van 4
 
De import Duitse storms hebben allemaal die ringen, want motoren mogen/mochten in D niet meer dan 100pk hebben.
Sloop ze eruit en dan opnieuw afstellen... zou dus 12pk winst op moeten leveren ipv van 4
Volgens mij heb ik een ‘01 Benelux uitvoering met vol vermogen. Echter in 2001 heeft er eea plaatsgevonden op gebied van upgrades en emissies. Grotere tank, dashboard etc, maar ook uitlaatgas airpulse system, kleinere doorlaten/restricties inlaat met volgens mij als resultaat 106pk ipv 110. Voor het 2001 model de winst: breng m naar De 1999 model setup? Hij was bij Ruud op de bank geweest, hij liet me de ringen zien maar gaf ook aan: haal ze er n keer eruit, maar erg veel merk je er niet van. Dus ja, wat is wijsheid he😉
 
PvD, al anderhalve maand aan het wachten op n paar oliefiltertjes, kettinggeleider en brandstofklep. CMS vermeldt: Corona maar daar in Lelystad ligt toch een mega-warehouse.....nu begrijp ik ook wel dat je niet alles op voorraad kan houden, maar wel effe balen! Maar goed, er zijn ergere zaken
 
Omdat er hier nogal wat geknutseld wordt met VTR-ren: heeft er iemand een voorste kleppendeksel liggen en een dashboard? Gaat over een eerste generatie Firestorm.

Ik hoor het graag of iemand dat heeft liggen en wat dat eventueel moet kosten, alvast bedankt!

René
 
Omdat er hier nogal wat geknutseld wordt met VTR-ren: heeft er iemand een voorste kleppendeksel liggen en een dashboard? Gaat over een eerste generatie Firestorm.

Ik hoor het graag of iemand dat heeft liggen en wat dat eventueel moet kosten, alvast bedankt!

René

Ik heb een dashboardje liggen -denk ik - zal even kijken voor je!
 
Ik heb een dashboardje liggen -denk ik - zal even kijken voor je!

Zou ik super vinden als ik dat voor een bescheiden prijsje over kan nemen, het is ook niet belangrijk hoe het eruit ziet. Ik heb een VTR in compleet gedemonteerde staat overgenomen en wil die van de winter weer in elkaar zien te krijgen. Wordt een flinke puzzel want ik heb hem niet gesloopt, maar ik ben nu al aan het kijken wat er niet bij zit. Kabelboom is 1 verknipte chaos en ik mis een tellerunit. Als ik die fiets weer aan de praat wil zien te krijgen dan wil ik toch wel wat functionaliteit af kunnen lezen.

Hangt overigens wel af van wat persoonlijke omstandigheden of me dat deze winter gaat lukken maar dat zien we dan wel weer.
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraagje: dat deze fietsen een probleempje hebben met de NAKS is me bekend en dat de kleppen en zuigers elkaar dan gaan ontmoeten ook, maar wat voor schade praat je dan over?

Is het puur een zuiger en een paar kleppen of is er meestal veel meer kapot? Krukas, lagers, drijfstang, nokkenas etc.
 
Kleppen klepgeleiders pakkingset, klepseals, gelijk kleppen stellen en synchroniseren. Nieuwe olie erin en dan gas op die krukas. Als het tenminste enkel de kleppen zijn. Wat naar mijn idee vaak zo is. Maar ik ben niet alwetend.
 
Maar dan heb jij toch ook al een behoorlijk verschil tov de standaard 110 krukas pk's?
Om trouwens echt een grote sprong te maken qua vermogen is ook oa een set anders geprofileerde nokkenassen nodig.....maar dan gaan de kosten ook wel echt de pan uit rijzen😉! Ben wel een keer op het SH forum iemand tegengekomen die met een Storm 130+ achterwiel pk's had.......maar daar zijn dan ook echt duizenden dollars ingestoken!

Ik heb een storm met bewerkte koppen andere nokkenas en een Over uitlaat systeem volledig. Dat zorgt voor 124 pk aan het achterwiel.
 

Bijlagen

  • image.jpeg
    image.jpeg
    74,1 KB · Weergaven: 20
Omdat er hier nogal wat geknutseld wordt met VTR-ren: heeft er iemand een voorste kleppendeksel liggen en een dashboard? Gaat over een eerste generatie Firestorm.

Ik hoor het graag of iemand dat heeft liggen en wat dat eventueel moet kosten, alvast bedankt!

René
Is dat voor het bouwpakket die bij Dré vandaan komt? Leuke winter klus.
 
vandaag op assen gereden met de firestorm de rcs19 rempomp is een hele verbetering met circuit rijden stuk minder inspanning met aanremmen

werkt prima in de laatste sessie zelfs iets te goed bijna de vtr onderuit geremd rem gelost en de uitloopstrook van de haarbocht vol benut:X
 
Laatst bewerkt:
Heren/Dames,

Waar kan ik het beste een complete pakkingset voor een VTR1000f motorblok kopen online? Wel inclusief klepseals uiteraard.

Ik zie de prijzen nogal uiteenlopen namelijk.
 
Ziet er wel mooi uit maar lijkt mij een imi kappenset. Zit een gele tank onder zo te zien.
Upgrade achterveer maar jammer vd originele nokkenaskettingspanners. Voor de rest zie ik geen bijzonderheden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan