Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Soohw, 30k!! Is het rubber zo uitgehard in de loop der jaren dat er geen slijtage meer was?
Geen idee. Ik heb de motor gekocht met amper 10.000km op de teller. Toen andere banden laten monteren ivm jarenlang stilstaan. Deze Road 5 is de 3e achterband die gemonteerd is en de km stand is nu 78.000. Beide vorige achterbanden hebben het dus goed lang volgehouden.
 
Weet ik niet precies, maar ben 1x van circuit Zolder gehaald met originele pijpen wegens overschrijden van db-grens. Was vlgns mij 98db...
 
Weleens vaker vernomen. Maat van mij met zijn SP1, extra bubbelplastic/isolatie aangebracht binnenkant kuip, zelfs voorziening inlaat getroffen om geluid te dempen
 
Hoi VTR rijders :)

ik geniet sinds een week ook van de 1000cc dikke klappen, mijn andere machine is een ST1000 2001,
Mocht iemand nog een paar passagier voetsteunen (compleet) heeft, dan hoor ik u graag!

Groet
 

Bijlagen

  • vtr 1000 f.jpg
    vtr 1000 f.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 31
twee technische vragen:
1e De aansluiting bij de thermostaat, zit geen slang op, is dat bij jullie ook zo? vooralsnog komt daar geen koelwater uit ...(gelukkig)

2e Ik vond een slang die los lag hing (2e bijlage pijl) deze past niet erg makkelijk op de tule van de thermostaat, dus daar hoort hij niet op denk ik.
De slangen in de rode cirkel, waar gaan die bij jullie heen, het zijn er drie meen ik.
 

Bijlagen

  • thermostaat exploded view.jpg
    thermostaat exploded view.jpg
    77,1 KB · Weergaven: 16
  • losse vacuum leiding.jpg
    losse vacuum leiding.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 11
Hallo, die 3 slangen zijn voor afvoer van water of benzine wat bij de benzinetankvuldop binnen komt en luchtfilter en carburateurs en die ene slang kan wel eens 1 van de 3 zijn en moet dan denk onder aan de tank of luchtfilter
 
De rechtse pijl op jouw foto is je koppelings slave.... oh never mind, dat is de andere kant van het slangtje. ok ok. vat hem

Er zit een overloop slangetje aan de tank dat op de slotrand uitkomt, voor t geval dat je zou morsen.
Die wil nog wel eens vergeten worden

Verder hebben de carburateurs nog aftap slangetjes

Hij wordt ook wel eens onderaan de vacuum kraan gezet, maar daar hoeft geen slangetje op.
(Die gaat alleen lekken als het membraam stuk is)

De keuze is reuze
 
De rechtse pijl op jouw foto is je koppelings slave.... oh never mind, dat is de andere kant van het slangtje. ok ok. vat hem

Er zit een overloop slangetje aan de tank dat op de slotrand uitkomt, voor t geval dat je zou morsen.
Die wil nog wel eens vergeten worden

Verder hebben de carburateurs nog aftap slangetjes

Hij wordt ook wel eens onderaan de vacuum kraan gezet, maar daar hoeft geen slangetje op.
(Die gaat alleen lekken als het membraam stuk is)

De keuze is reuze
het is de slang die net naast de koppeling slave los hangt, andere einde van deze slang zit in die bundel in de rode cirkel...bungelt dus lekker los..
Ik ga even zoeken of er nog een tule op is, waar die op past. :) dankjullie !

iemand nog zin om even te kijken op hun VTR bij het thermostaat huisje aan de linker kant van de motor ? :)
 
het is de slang die net naast de koppeling slave los hangt, andere einde van deze slang zit in die bundel in de rode cirkel...bungelt dus lekker los..
Ik ga even zoeken of er nog een tule op is, waar die op past. :) dankjullie !

iemand nog zin om even te kijken op hun VTR bij het thermostaat huisje aan de linker kant van de motor ? :)
Zitten 2 slangen onder de tank links vd brandstofkraan. Dikke en een dunne slang. Zoals je kunt zien haast naast elkaar.
2 dikke benzineslangen gaan naar de brandstofkraan en 1 dunne vacuümslang aan de zijkant van de brandstof kraan.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20201111-163943_Chrome.jpg
    Screenshot_20201111-163943_Chrome.jpg
    137,2 KB · Weergaven: 11
Laatst bewerkt:
Op een ander forum werd er gesproken over problemen met montage van de achterbrug, diverse montage punten vh blok, betreft een injectie ipv carbs (electronica), geen ramair, geen plek voor luchtfilterhuis en vast nog wat zaken. Als je kijkt naar de inlaatpoorten vd SP1 staan deze onder een heel andere hoek en zitten vrij hoog tov die van een firestorm. Als je het SP1 blok onder je firestorm frame schuift springen volgens mij de tranen instant in je ogen van teleurstelling. Maar alles is mogelijk uiteraard.
 
Op een ander forum werd er gesproken over problemen met montage van de achterbrug, diverse montage punten vh blok, betreft een injectie ipv carbs (electronica),
Aha, de achterbrug, een aandachtspunt. misschien is die mee te nemen via n sloper. Dit ivm uitlijning ketting/ wiel. Injectie maak ik me minder zorgen om, als de Firestorm carb’s zouden kunnen passen, beide zijn 90 graden blokken, dus theoretisch... Van Dyno-Ruud begrepen dat het RAM-air effect niet zo hoog is, als altijd gedacht dus. De Uitlaten zijn anders gepositioneerd, dus wordt ook wel het nodige bakwerk. Frame-blokophanging, met schetsplaten?
 
Hallo firestorm rijders,.. erg stil hier, het zal de kou wel zijn :)
ondertussen maak ik mijn VTR klaar voor de lente.
Onderhoud uitgevoerd / remblokken vervangen / superbike stuur gemonteerd en dat zit een stuk lekkerder.
De kuip daar moet nog een stukje van weg gezaagd worden met de luchtzaag, om volle stuurbewegingen te kunnen maken.
 

Bijlagen

  • stuur gemonteerd zij aanzicht.jpg
    stuur gemonteerd zij aanzicht.jpg
    156,5 KB · Weergaven: 21
  • stuur gemonteerd boven aanzicht.jpg
    stuur gemonteerd boven aanzicht.jpg
    135,8 KB · Weergaven: 21
Rijdt lekker zo'n stuur. Heb ik ook, maar de kuip is nog origineel.
 

Bijlagen

  • 20200708_171936.jpg
    20200708_171936.jpg
    190,3 KB · Weergaven: 14
Hallo firestorm rijders,.. erg stil hier, het zal de kou wel zijn :)
ondertussen maak ik mijn VTR klaar voor de lente.
Onderhoud uitgevoerd / remblokken vervangen / superbike stuur gemonteerd en dat zit een stuk lekkerder.
De kuip daar moet nog een stukje van weg gezaagd worden met de luchtzaag, om volle stuurbewegingen te kunnen maken.
zit dat stuur nou met 2 bouten door de kroonplaat vast? Is dat sterk genoeg?
 
zit dat stuur nou met 2 bouten door de kroonplaat vast? Is dat sterk genoeg?
Hoi Wilnisser,
De kroonplaat en vork zijn van een ducati, model onbekend.
De bovenste kroonplaat doorgeboord, daar de risers (M10) door heen gestoken, helaas was de onderkant van de kroonplaat niet mooi vlak.
Dus de riser vast zetten met een moer ging niet, dikke stalen plaat op maat gemaakt, en zo kon ik de risers vast zetten.
Zie plaatjes, ps de remslangen en hydr leiding koppeling haalde het eigenlijk allemaal net, mazzeltje.
 

Bijlagen

  • kroonplaat 1.jpg
    kroonplaat 1.jpg
    188,3 KB · Weergaven: 13
  • kroonplaat 2.jpg
    kroonplaat 2.jpg
    90,4 KB · Weergaven: 13
  • kroonplaat 3.jpg
    kroonplaat 3.jpg
    109 KB · Weergaven: 12
  • kroonplaat 4.jpg
    kroonplaat 4.jpg
    147,3 KB · Weergaven: 12
  • kroonplaat 5.jpg
    kroonplaat 5.jpg
    82,2 KB · Weergaven: 15
Hoi Wilnisser,
De kroonplaat en vork zijn van een ducati, model onbekend.
De bovenste kroonplaat doorgeboord, daar de risers (M10) door heen gestoken, helaas was de onderkant van de kroonplaat niet mooi vlak.
Dus de riser vast zetten met een moer ging niet, dikke stalen plaat op maat gemaakt, en zo kon ik de risers vast zetten.
Zie plaatjes, ps de remslangen en hydr leiding koppeling haalde het eigenlijk allemaal net, mazzeltje.
Nou daar gebeurt niks meer mee
En twee vanm die bouten hebben kracht zat om dat te houden ja, tis niet alsof je daar met heel veel kracht aan trekt eigenlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan