Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Klopt. Maar vlgs. mij ligt dit aan het bouwjaar. Als je een 2001 of jonger hebt 19L tank, aparte vacuümklep/ membraan (achter de tank) lek is, dan stroomt benzine via de vacuümslang je inlaat in.Je tank/brandstof kraan werkt op vacuüm. In principe zou er op een gegeven moment geen brandstof meer moeten doorlopen als de motor uiteraard niet loopt. Brandstof slangen lopen eerst leeg als de vlotternaald niet afsluit en dan moet het stoppen.
Bij mij was het filterpijpje wat in de tank zelf zit verpulverd. Stukjes filter zaten in de brandstofklep en vlotterbakken. Als er een stukje filtergaas/kunststof blijft steken, heb je dit ‘gezeik’....Dat zeg ik, als er brandstof blijft lopen dan is er idd meer aan de hand dan een vlotternaald welke niet afsluit.
Goedemorgen Basman,Ik zou eerst de werking van de brandstofkraan controleren. Als je alle slangen van de kraan afhaald mag er nergens brandstof uitlopen.
Dankjewel Bas, ik lees van jou kant veel handige VTR tips en technische info, daar heb ik wel wat aanWas in het algemeen, dus ook voor u.
Als er grote hoeveelheden brandstof blijft lopen zou ik van tank tot carbs controleren. Zo sluit je uit en sla je niets over.
Zo’n antwoord siert je!Dankjewel, wil er wel bij zeggen dat ik lang niet alles weet en er ook welleens naast zit.
we gaan het beleven,...De motor heeft niet lang gedraaid (dertig seconden-max 1 minuut) in die hoedanigheid... die combinatie van olie met benzine..Als het probleem met brandstof is opgelost ben ik benieuwd in hoeverre je olieverbruik hebt. Kans dat je hoonpatroon deels weg is, kleprubbers kapot. Gare lagers door de te dunne smering. Wellicht lekkages aan keringen van uitgaande assen of drukstift vd koppeling.
Glijlagers van de nokkenassen versleten. 9 liter is minstens 2x zoveel, dus das redelijk fataal lijkt mij.
Zelfde als voordien...Jooooo Bas, hoe staat het me de naked?