Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Ik heb nog een voorwiel liggen, 100% recht, met as. Moet alleen opnieuw gecoat worden. Iemand hier interesse?
Heb nog wat klein spul, zal het straks wel posten hierzo
 
Ah nog de bekende gezichten hiero.. :) Heb me ook weer eens aangemeld sinds hele lange tijd haha. VTR nog in bezit, blijft wel spelen in m'n hoofd om m te vervangen door iets anders, maar vooralsnog niet kunnen beslissen wat ik dan wil/geen geld/etc dus voorlopig blijft ie nog wel even.
 
Hier ook andere prioriteiten met de centen, desondanks is de vtr prima zat voor die paar ritjes per jaar in NL en Duitsland. En nog redelijk basic betrouwbare techniek ook, altijd prettig.
 
Spullen die ik nog heb liggen... iemand interesse?
 

Bijlagen

  • 20200621_150054.jpg
    20200621_150054.jpg
    196,1 KB · Weergaven: 13
  • 20200430_145906.jpg
    20200430_145906.jpg
    209,5 KB · Weergaven: 5
  • 20200430_145923.jpg
    20200430_145923.jpg
    227,9 KB · Weergaven: 7
  • 20200430_170028.jpg
    20200430_170028.jpg
    138 KB · Weergaven: 11
  • 20200504_223511.jpg
    20200504_223511.jpg
    351,5 KB · Weergaven: 12
  • 20200430_132729.jpg
    20200430_132729.jpg
    126,2 KB · Weergaven: 13
Tadaah.... 1:17,6 vandaag getankt, woon/werk 35km enkele reis, waarvan 5 km binnendoor, rest snelweg, redelijk aan de snelheid houdende.
 

Bijlagen

  • 67FBB921-7265-4356-9888-593B36C417DC.jpeg
    67FBB921-7265-4356-9888-593B36C417DC.jpeg
    100,2 KB · Weergaven: 18
  • 8F8BCBB2-4DC1-4A98-AD50-2CF035E40D15.jpeg
    8F8BCBB2-4DC1-4A98-AD50-2CF035E40D15.jpeg
    113,7 KB · Weergaven: 17
Uhhhh, ben erachter waarom mn brommer zo zuinig was, ahum. Vanmiddag op weg naar huis, van de A29 naar A15 in de bocht begon mn motor plots op 1 pit te draaien😥😬. Vluchtstrook opgereden, en met 1500tpm, al sukkelend de afrit af, en plots liep ie weer op 2 pitten. Hafin, bij t 🚦motor afgezet, tankdop open, dacht effe testen, ... t miezerde n beetje dus dop op n kier. Na 10km, provinciaal, weer de A15 op, botlekbrug op, niks aan de hand of.... jawel, niet boven de 30 komen, Scania achter me.... Motor afgezet, dop weer dicht, en sukkelend binnendoor op 2 pitten 70 km/h naar huis. Thuisgekomen: vacuümslang bij carburateur naar vacuümkraan losgehaald en jaah: lek!!!! Vacuümmembraan lek, losgehaald en gescheurd. Resumé: te arm gestaan, maar altijd rustig rijden, dus opbrengst was net aan, alleen vanmiddag niet!!!😡🥵
 

Bijlagen

  • 3007E763-7B1C-4DFF-BAFD-DC791D47D3D5.jpeg
    3007E763-7B1C-4DFF-BAFD-DC791D47D3D5.jpeg
    110,4 KB · Weergaven: 16
  • 18AF6758-B365-4F76-BBD1-A03CD2DF5F78.jpeg
    18AF6758-B365-4F76-BBD1-A03CD2DF5F78.jpeg
    87 KB · Weergaven: 17
Ah nog de bekende gezichten hiero.. :) Heb me ook weer eens aangemeld sinds hele lange tijd haha. VTR nog in bezit, blijft wel spelen in m'n hoofd om m te vervangen door iets anders, maar vooralsnog niet kunnen beslissen wat ik dan wil/geen geld/etc dus voorlopig blijft ie nog wel even.
Hee Floris, lang niet gezien hier!
Je hebt destijds nog die dempers van mij gekocht als ik mij niet vergis...
Ik heb inmiddels wel de overstap gemaakt naar wat anders, rijd nu een Kawasaki ZX-12R.
Wel twee cilinders extra (teveel), doe mijn accountnaam dus geen eer meer aan.

Op naar het voorjaar!:]
 
Laatst bewerkt:
Nou, vandaag de VTR van mijn broer uit elkaar gehaald... olieverbruik 1L op 1000km, compressie 7.2 ipv 9.4.
Ter leering ende vermaek... cilinderwanden kaal als een gladgeschoren ****

Iemand nog een goed blok over?
 

Bijlagen

  • 20210207_155442.jpg
    20210207_155442.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 19
  • 20210207_181911.jpg
    20210207_181911.jpg
    263,2 KB · Weergaven: 21
Nou, vandaag de VTR van mijn broer uit elkaar gehaald... olieverbruik 1L op 1000km, compressie 7.2 ipv 9.4.
Ter leering ende vermaek... cilinderwanden kaal als een gladgeschoren ****

Iemand nog een goed blok over?
Vraag me af: Is dit nog ‘op te lappen’? Home Ik meen dat er een coating is aangebracht in de VTR cilinders
 
Hallo allemaal, ik ben nieuw hier op dit forum.
Ik bezit een mooie VTR1000 uit 98.
Nu heb ik al enige tijd last van een probleem. En ik was benieuwd of het jullie bekend voor komt.
Hij loopt perfect, alleen heb ik regelmatig last van opeens inhouden van het gas en niet willen klimmen in toeren.
Ook slaat hij hierdoor wel eens af en geeft hij een valse klap.
Ik heb het vermoeden dat het probleem in het brandstof systeem zit.
Het gekke alleen is dat hij ook zo ineens weer een tijdje perfect loopt.
Ik heb de carbs en tank al gereinigd met forte en beide bougies preventief vervangen.
Ik hoop dat jullie het herkennen.
Groeten Martijn.
Onder een kleine impressie
 

Bijlagen

  • IMG_20200509_223229.jpg
    IMG_20200509_223229.jpg
    553,7 KB · Weergaven: 14
Carburateurs eraf en reinigen, eventueel ultrasoon. Vacuümrubbers vd gasschuiven controleren op scheuren. Membraan van de brandstofkraan controleren op werking/scheuren. Vacuumslang van de brandstofkraan welke naar de achterste cilinder loopt controleren op scheuren. Controleren ofdat het synchroniseerpunt/inbusboutje van de voorste cilinder er nog in zit. Sommigen zetten er een nippel op en dichten deze af.. wellicht is dit niet meer afgedicht met wat dan ook.
Voor de rest weet ik het zo niet.
 
Bij mij was idd het membraan van de benzinekraan versleten, klein gaatje en later gescheurd. Ook eens gehad dat de benzineslang Geknikt zat, met beide dezelfde symptomen gehad.
 
Goedemiddag Heren,

Ik was benieuwd of iemand nog het aluminium gegoten deeltje heeft liggen voor de rechter spiegel. bij mij is hij helaas gebroken en vind het zonde om een hele nieuwe spiegel te kopen.

ohja en dit is mijne;

joe joe!
 

Bijlagen

  • IMG_0347.JPG
    IMG_0347.JPG
    267,1 KB · Weergaven: 17
Zo n 3 jaar geleden onder het mom van preventief onderhoud mijn vacuüm gestuurde brandstofkraan voorzien van een revisie set.
Vandaag besloot ik een brandstofslang los te halen om toch eens te controleren ofdat deze niet doorloopt. Reden is dat ik soms het idee heb dat met een koudestart de motor soms zeer slecht ronddraait. Startmotor is gereviseerd, alle massa punten zijn prima en de accu en sr werken juist. Ofdat de vlotternaalden goed afsluiten is uiteraard het volgende wat word bekeken.
Helaas liep de brandstof erg snel door, en dus sluit de brandstofkraan niet af. Kraan is open gehaald maar heb geen scheuren oid kunnen ontdekken. Wel is het zo dat het kleine dichtingsrubber zijn werk zeker niet doet. Zie afbeelding. Destijds is er geen origineel Honda revisie set gemonteerd, eerder iets van tourmax ofzo. Hoewel ik geen lekkage had was de boel dus niet veilig bij niet goed afsluitende vlotternaalden. Wat ik wil zeggen, controleer af en toe ofdat je brandstof blijft lopen terwijl er geen vacuum word getrokken. Sommige revisie sets zijn schijnbaar niet betrouwbaar. Wellicht is het een E10 probleem, ik weet het niet. Edit, ik monteer een origineel setje te weten Honda 16953ML0034 . Dit is enkel passend voor de 16L tank.
 

Bijlagen

  • 20210306_144639.jpg
    20210306_144639.jpg
    107,6 KB · Weergaven: 10
Laatst bewerkt:
Volgens het www zijn er naar mijn idee 2 sets . 1 voor de 16 en 1 voor de 19l tank. Verschil van de 19l tov de 16l tank weet ik niet omdat ik de 19l tank/brandstofkraan nooit gedemonteerd heb. Wat was het verschil volgens jou mbt de revisie sets?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan