Stormtroopers! VTR1000F topic deel 14

Dank voor je reactie, Basman. 8-) Er is in het binnenwerk een stukje plastic afgebroken van het mechanisme vd richtingaanwijzer. Ik moet nu behoorlijk kracht zetten om de schakelaar om te zetten. Dat kon binnenkort weleens helemaal kapot gaan. Smeren helpt niet meer.
 
Die van mij is al even geleden ingeruild, staat nog wel bij de motorzaak. Is helaas niet een super gewild model, wel jammer want ik mis m nog wel af en toe :)
 
Toch maar een andere uitlaat met E-keur is nog niet helemaal klaar
 

Bijlagen

  • A74A1009-B161-4EC2-8235-77C754A53B65.JPG
    A74A1009-B161-4EC2-8235-77C754A53B65.JPG
    58,5 KB · Weergaven: 25
  • 86B5827C-6D41-452F-A6C0-CF2D1CE9C633.JPG
    86B5827C-6D41-452F-A6C0-CF2D1CE9C633.JPG
    57,6 KB · Weergaven: 23
  • D5FD00E2-4278-45E6-9971-9D8B172B8EFC.JPG
    D5FD00E2-4278-45E6-9971-9D8B172B8EFC.JPG
    35,7 KB · Weergaven: 24
Deze uitlaat is te koop voor vragen stuur een pb berichtje.
 

Bijlagen

  • a658f796-9cd7-4664-a2f7-a6d2f5c50707.JPG
    a658f796-9cd7-4664-a2f7-a6d2f5c50707.JPG
    274,1 KB · Weergaven: 29
Ik zal me even voorstellen,

Ik ben Jaimy, 37 jaartjes oud, woonachtig in Friesland en sinds November in het bezit van m'n roze papiertje.

Ik ben nu een 2 weken in het bezit van een Firestorm uit '98 met 60k op de teller. De vorige eigenaar heeft hem voorzien van ; Hyperpro vering voor en achter, dynojet kit, k&n filter, Bos uitlaat systeem, Hyperpro stuurdemper, verhoogde clipons, groter tandwieltje achter, en gloednieuwe banden 🥳

Dit alles is afgesteld op de testbank en de motor rijdt dan ook erg soepel, krachtig en pakt voortreffelijk op voor een dikke 2 cilinder.

Volgens de vorige eigenaar zijn de Naks ooit vervangen geweest, maar er zitten nog steeds automatische op.

Kan iemand mij vertellen wat het ongeveer kost om deze bij een klein motorzaakje te laten vervangen? En als de boel dan toch open ligt de kleppen te laten controleren/stellen?
Ik hoorde vanmorgen namelijk bij het aankomen op werk een lichte tik, welke weg was toen ik na het omkleden de motor nog een keer startte....

Ik kan normaal onderhoud best zelf, maar dit soort klusjes besteed ik liever uit, of er moet hier iemand in de buurt wonen met een garage en ervaring die mij hierbij zou willen helpen?

Buiten dat, wat is de VTR een heerlijke machine 😇 Veel mensen raadde mij af om als eerste motor voor een 1000cc twin te gaan, maar ik heb er geen moment spijt van. Wat een super sturende motor, met genoeg vermogen en een heerlijk geluid! Hier wil ik nog vele jaren van genieten, voor mij echt geen vierpitters meer ;)
 

Bijlagen

  • 20230101_140741.jpg
    20230101_140741.jpg
    477,1 KB · Weergaven: 21
  • 20230101_140702.jpg
    20230101_140702.jpg
    402,1 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
Idd de storm is megafijn en geen idioot monster waar niet mee te rijden is. Het is geen rsv of tl1000 en rijdt daarmee veel fijner.

Naks zou ik zsm door een ape vervangen idd!
Rinket motorsport kan je wel helpen denk ik
 
Aangezien het tikken nu duidelijker hoorbaar was op de terugrit vanaf werk durf ik er nu eigenlijk niet meer op te rijden :')
Ik zal morgen wel even informeren bij een zaakje hier in het dorp, ik neem aan dat elke monteur hier wel raad mee weet?
 
Ja hoor zoveel honda’s hebben problemen met de naks en een ape plaatsen is niet zo spannend
De voorste cilinder kan je makkelijk bij. De achterste daarentegen daar moet tank, filter en carbs eraf
 
Nou, ik ben de afgelopen week bij 3 verschillende zaken langs geweest en bij alle 3 kon de monteur mij vertellen dat ze niets vreemds hoorden en dat een grote 2 cilinder altijd wel wat ratelt en tikt...en anders moest ik maar oordoppen in doen of een viercilinder kopen was het advies van een monteur 😅

Dus vandaag met een iets wat (nog niet helemaal) gerust hart de eerste lange rit gemaakt, van Heerenveen naar Amsterdam en via Castricum terug over de afsluitdijk. Ondanks het koude weer heeft de vtr geen verkeerde slag gemaakt 🥳

Oh...over de snelweg met 110/120 haalde ik voor het eerst de 200km op 1 volle tank in plaats van 170...

Kennelijk ligt het hogere verbruik toch echt aan mezelf 🙈
 
Nou, ik ben de afgelopen week bij 3 verschillende zaken langs geweest en bij alle 3 kon de monteur mij vertellen dat ze niets vreemds hoorden en dat een grote 2 cilinder altijd wel wat ratelt en tikt...en anders moest ik maar oordoppen in doen of een viercilinder kopen was het advies van een monteur 😅

Dus vandaag met een iets wat (nog niet helemaal) gerust hart de eerste lange rit gemaakt, van Heerenveen naar Amsterdam en via Castricum terug over de afsluitdijk. Ondanks het koude weer heeft de vtr geen verkeerde slag gemaakt 🥳

Oh...over de snelweg met 110/120 haalde ik voor het eerst de 200km op 1 volle tank in plaats van 170...

Kennelijk ligt het hogere verbruik toch echt aan mezelf 🙈
Vervang de naks alsjeblieft, ik heb deze fout al een keer gemaakt om door te rijden, dat is geen leuke reparatie.
Je kan je eigen gevoel beter volgen 😁👍
 
Terug
Bovenaan Onderaan