Stotteren bij warme motor

BrentD

Rookie
9 mei 2013
9
0
Hallo, ik heb +- 150 km geleden een volledig nieuwe cilinder met piston gestoken omdat men vorige cilinder versleten is.
Zal er ook direkt bij zeggen dat dit een chinese CG 200 motor is.
foto van de CG 200 zodat jullie dit goed kunnen zien.
1399400_229190323907643_1687215483_o.jpg

740050_247522978741044_1394599773_o.jpg


Na afstelling enzovoort reed die perfect happerde niet.
Nu was ik aan het crossen en ineens begon men motor heel erg te roken (zwart / grijze) rook, en even erna viel die uit, toen keek ik naar het oliepijl en de olie was volledig opgebrand nadat ik deze had bij gevult een 30 tal minuten ervoor.
Hij start terug als hij koud staat rijd ook goed, maar eenmaal de motor was is blijft hij haperen vanaf +- 25% gas, en rookt ook als een schoorsteen (witte rook).

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!
 
Als hij eerst goed reed en niet haperde zou de afstelling goed moeten zijn.

Als hij nu opeens slecht loopt, is er dus iets niet in orde. Zwarte rook kan olieverbruik zijn, witte rook dat er koelvloeistof in de cilinder komt. Beide duiden een lekke koppakking aan. Heb je alle pakkingen ook vernieuwd?
 
Als hij eerst goed reed en niet haperde zou de afstelling goed moeten zijn.

Als hij nu opeens slecht loopt, is er dus iets niet in orde. Zwarte rook kan olieverbruik zijn, witte rook dat er koelvloeistof in de cilinder komt. Beide duiden een lekke koppakking aan. Heb je alle pakkingen ook vernieuwd?
Zeker, nieuwe pakingen steken erin en cilinder ziet er goed uit. :/
 
Als ik het zo lees dan krijg ik de indruk dat je zuigerveren niet goed afdichten of wellicht is een zuigerveer gebroken. Ik zou het nog eens uit elkaar halen en nagaan of alles wel klopt. Witte rook in combinatie met verdwijnende olie, dat zegt genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan