Stotteren bij warme motor

5 sep 2019
172
31
Oldemarkt
Goedemiddag!

Ik heb sinds 2 maanden een Honda shadow 600 uit 1994.
Eerst reed hij super, niks aan de hand. Maar sinds een korte tijd begint hij te haperen en stotteren wanneer de motor warm is.. Vooral als ik een dot gas geef stottert en sputtert die dan..

Laatst viel die ook 2x uit, startte daarna wel makkelijk..

Met een koude motor is er niks aan de hand, wel is het zo dat wanneer hij koud is gestart en ik dan gas geef, hij direct uitvalt. Even wachten en dan is er niks aan de hand..
 
Doet je benzinepomp het nog?

Verklaring: na lang stilstaan zijn de vlotterbakken vol en tijdens het rijden komt er net te weinig sap in de carb`s

Weet ik niet, hoe test je dat? Heb nog nooit met motoren met benzinepomp gewerkt namelijk haha..

Maar dan nogmaals, als die koud is heeft die er tijdens het rijden geen last van.. Wat is daar dan de verklaring achter? Dat het vlotterniveau te laag word?
 
Choke dicht zetten en kijken of op de carbs de boel ook helemaal dicht gaat. Het beste om te controleren of de choke goed afdicht is natuurlijk door je carbs te demonteren en dan controleren of hij nog perfect afsluit d.m.v. doorblazen. Als er wat slijtage is opgetreden dan kan het zijn dat hij niet goed meer afsluit. Maar ik zou eerst kijken of ze helemaal dicht gaan
 
Krijg vanmiddag bougies binnen, dus dan maar even proberen. Net nog even een stuk gereden om het probleem op te zoeken.
Wanneer hij rond de 80 graden is begint het. Vervolgens zonder tankdop gereden, leek het nog erger van te worden haha.
Daarna de benzinekraan op reserve en toen leek het probleem weg. Naar huis gereden zonder veel problemen, 1x een kleine stotter in de 3e versnelling.
Vreemd wel..
 
Krijg vanmiddag bougies binnen, dus dan maar even proberen. Net nog even een stuk gereden om het probleem op te zoeken.
Wanneer hij rond de 80 graden is begint het. Vervolgens zonder tankdop gereden, leek het nog erger van te worden haha.
Daarna de benzinekraan op reserve en toen leek het probleem weg. Naar huis gereden zonder veel problemen, 1x een kleine stotter in de 3e versnelling.
Vreemd wel..

E10 getankt? Misschien is je brandstofkraan verstopt geraakt. De ethanol in E10 schijnt best snel te gaan rotten, ik weet natuurlijk niet hoe vaak je rijdt. In ieder geval 'hapt' je brandstofkraan op reserve een stukje lager in je tank. Mogelijk is de 'main' verstopt en de 'reserve' niet?

Kan ook nog dat je blok erg arm loopt. Het is nu warm dus dan krijg je daar sneller last van. Bij koude start zou je choke dan compenseren dat je weinig benzine krijgt. Dan kun je de brandstofpomp, carburateur of eventueel brandstoffilter verdenken. Verklaart echter niet waarom je tank op reserve zetten lijkt te helpen. Je kunt testen door bij stationair draaien heel langzaam je gas open te draaien. Als de motor dan uitvalt zit er een sproeier dicht.
 
E10 getankt? Misschien is je brandstofkraan verstopt geraakt. De ethanol in E10 schijnt best snel te gaan rotten, ik weet natuurlijk niet hoe vaak je rijdt. In ieder geval 'hapt' je brandstofkraan op reserve een stukje lager in je tank. Mogelijk is de 'main' verstopt en de 'reserve' niet?

Kan ook nog dat je blok erg arm loopt. Het is nu warm dus dan krijg je daar sneller last van. Bij koude start zou je choke dan compenseren dat je weinig benzine krijgt. Dan kun je de brandstofpomp, carburateur of eventueel brandstoffilter verdenken. Verklaart echter niet waarom je tank op reserve zetten lijkt te helpen. Je kunt testen door bij stationair draaien heel langzaam je gas open te draaien. Als de motor dan uitvalt zit er een sproeier dicht.
Dankjewel, neem ik ook mee in het onderzoek vandaag! En nee, geen e10 voor mij! Haha
 
Terug
Bovenaan Onderaan