Stotteren bij wegrijden

RickLT

MF'er
11 mrt 2003
48
0
Schoonhoven
GPX600R stottert bij lage toerentallen in zijn 1 bij het wegrijden (in hogere versnellingen kom ik niet meer zo laag in toerental, dus hij zal het wel in elke versnelling doen). Hierna is er geen vuiltje meer aan de lucht.

Pas geleden carbs schoongemaakt en luchtfilter is ook goed. Iemand een idee?

Bij voorbaat dank
 
Sluit om te beginnen uit dat het aan je rijstijl zou kunnen liggen.

Misschien werkt je choke niet helemaal goed of jank je te koud weg ipv de eerste 20km beneden driekwart gas te blijven ... ?

Ook "stationair warmdraaien" werkt verziekend; stationair draaien sowieso en vooral indien met flink gas òf zo zuinig afgesteld dat de vliegwielwerking tekortschiet.
 
Sluit om te beginnen uit dat het aan je rijstijl zou kunnen liggen.

Misschien werkt je choke niet helemaal goed of jank je te koud weg ipv de eerste 20km beneden driekwart gas te blijven ... ?

Ook "stationair warmdraaien" werkt verziekend; stationair draaien sowieso en vooral indien met flink gas òf zo zuinig afgesteld dat de vliegwielwerking tekortschiet.

Bedankt voor de puntjes, maar ze zijn niet echt van toepassing. Alleen mijn choke zou idd niet goed kunnen werken. Hij werkt ook heel vervelend: of hij doet niets, maar 1/2 mm verder ineens 4000rpm. Schijnt een kawa kwaal te zijn maar irritant is het wel. Of kun je buiten de kabel nog iets afstellen aan de choke?
 
Ik had het ook,

Ook na een tocht van 250km wil mijn motor bij het wegrijden weleens stotteren.
Dan bedoel ik, stoplicht op groen> iets gas> ((stotter))> wegrijden
Het punt dat je motor van stationair af gaat om toeren te maken

Had bij mij te maken met hoogte van de gasnaalden en iets CO bijstellen.
(bij warm weer meer last als koud weer)
 
Bougiedoppen, bougies en bougiekabels die gaar zijn kunnen ook dit soort geintjes veroorzaken.
Bougiedoppen kun je opzich prima vervangen als dat niet (aantoonbaar) onlangs is gedaan, kost 25 euro voor een 4-cilinder en kan veel, heel veel, problemen oplossen.
Bougiekabel is als het goed is los te halen bij die dingen, dus het valt te overwegen om die ook maar meteen te vervangen, wel even de aansluitingen op de bobines controleren op roest.

Mocht het dus met wat gepriel aan de carburateurs niet op te lossen zijn kun je het hoogspanningsdeel eens proberen (hint: zet de mengselschroeven van de carburateurs op de fabrieksafstelling en blijf er daarna vanaf als je niet weet wat je aan het doen bent, scheelt veel gezeik).
 
GPX600R stottert bij lage toerentallen in zijn 1 bij het wegrijden (in hogere versnellingen kom ik niet meer zo laag in toerental, dus hij zal het wel in elke versnelling doen). Hierna is er geen vuiltje meer aan de lucht.

Pas geleden carbs schoongemaakt en luchtfilter is ook goed. Iemand een idee?

Bij voorbaat dank

Kan wel eens te rijk staan(hoog CO %)
 
Stel je stationairgas eens opnieuw af direct NA een flinke rit, dus volkomen warmGEREDEN.
Dit is het enige goede moment voor zoiets.

Ga je ooit aan de schroefjes draaien "CO", dan moet je bovenstaande handeling daarna opnieuw uitvoeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan