stotteren gsx r 600 srad bj 97

subbase

MF'er
21 jan 2003
68
0
dongen
Bij mij doet het volgende probleem voor en wou vragen of hier iemandeen oplossing voor heeft.
Als ik met me'n motor eem bocht of een rotonde uit kom in ze.'2 dus dan rij ik in een laag toeren tal zo rond de 2000 rpm en wil er dan de gas opzetten dan houd hij ff in en hoor je de motor ff stotteren.
Net of dat hij verzuipt of zo dit duurt ongeveer 1 sec. en dan pakt i weer mooi op.
Waar zou dit aan kunnen liggen ?.
En is het ook normaal dat hij ongeveer 1 op 12 verbruikt dit vindt ik nog al aan de hoge kant,

Alvast bedankt groeten subbase
 
Ik had hetzelfde probleem. Ik hoorde ook een kleine tik. Bij mijn dealer was de tik weg (nokkenaskettingspanner weer gespannen) maar men zei wel dat de motor wat rijk was afgesteld. Misschien bij jouw ook. 1 op 12 is zeker veel ik haal 1 op 15.
 
Ik heb min of meer het zelfde probleem, alleen net iets anders. Als ik bijvoorbeeld in z'n 4 rij (versnelling doet er niet toe, doet zich in elke versnelling voor) en ik schakel terug naar z'n 3 en gooi vol het gas erop, dan lijkt het alsof de motor zich even verslikt, heel even valt het vermogen weg dan even een hikje en dan spuit ie er vandoor. Onderin pakt ie wel snel op dus in zijn vrij en dan aan het gas draaien dan pakt ie perfect op. Net iets anders maar als iemand weet wat het is .....
 
mijn srad kreeg destijds een modificatie vanwege de kettingspanners en toen was de tik weg. dat stotteren had ik vooral bij koud weer maar dat had dan weer te maken met bevriezende cabarateurs.
1:12 liep de mijne ook, maar dat heeft ook te maken met de soort ritten. naar mijn werk ( 10 km door de bebouwde kom ) liep ie zelfs wel eens nog minder zuinig. op de snelweg met lange ritten haalde ik wel 1:17.
nu met de GSXR ( 2001 ) met injectie is het niet veel beter/slechter by the way.
heeft waarschijnlijk ook wel mmet de rechterpols te maken :?
 
mijn srad kreeg destijds een modificatie vanwege de kettingspanners en toen was de tik weg. dat stotteren had ik vooral bij koud weer maar dat had dan weer te maken met bevriezende cabarateurs.
1:12 liep de mijne ook, maar dat heeft ook te maken met de soort ritten. naar mijn werk ( 10 km door de bebouwde kom ) liep ie zelfs wel eens nog minder zuinig. op de snelweg met lange ritten haalde ik wel 1:17.
nu met de GSXR ( 2001 ) met injectie is het niet veel beter/slechter by the way.
heeft waarschijnlijk ook wel mmet de rechterpols te maken :?

Kan het probleem wat ik beschreef dan ook bevriezende carburateurs zijn?
 
volgens mij wel, maar ik ben helaas net technisch genoeg om het contactslot te bedienen :+
bij mij gebeurde het vooral bij snelwegritjes. als je ineens meer vermogen vroeg begon ie min of meer te brommen ( het gevoel alsof ie op 3 pitten liep ) om er dan vervolgens na een aantal seconden als een speer vandoor te gaan. bloedlink dus als je er geen rekening mee hield :?
bij mij issie opnieuw afgesteld en er is een een of ander goedje in de benzinetank gedaan en weg was het.
 
volgens mij wel, maar ik ben helaas net technisch genoeg om het contactslot te bedienen :+
bij mij gebeurde het vooral bij snelwegritjes. als je ineens meer vermogen vroeg begon ie min of meer te brommen ( het gevoel alsof ie op 3 pitten liep ) om er dan vervolgens na een aantal seconden als een speer vandoor te gaan. bloedlink dus als je er geen rekening mee hield :?
bij mij issie opnieuw afgesteld en er is een een of ander goedje in de benzinetank gedaan en weg was het.

Bij mij voelt het net als of de motor zich "verslikt" zodra je vol vermogen vraagt, om er dan vervolgens na een seconde als een speer weg te schieten.

Dit probleem doet zich inderdaad wel pas voor met het koude weer, maar laatst was het een graadje of 12 en toen gebeurde het ook nog, dus wat is zo'n beetje de temperatuursgrens?
 
Bij mij voelt het net als of de motor zich "verslikt" zodra je vol vermogen vraagt, om er dan vervolgens na een seconde als een speer weg te schieten.

Dit probleem doet zich inderdaad wel pas voor met het koude weer, maar laatst was het een graadje of 12 en toen gebeurde het ook nog, dus wat is zo'n beetje de temperatuursgrens?

Dit zou zich niet bij die temperatuur mogen voordoen dacht ik.
Een graadje of 5 e/o mistig weer.
Ik zou hem eens laten afstellen door je dealer of een andere techneut.
 
Tot zo ver bedankt voor de reacties :} :} :} heb net een afspraak gemaakt om hem aftelaten stellen bij hiltech in kaatsheuvel zijn daar nog al goed in zeggen ze.
Loopt i dan nog zo pech dan hij is gemaakt om mee te :] dan maar wat meer zuipen.
Groeten subbase
 
Tot zo ver bedankt voor de reacties :} :} :} heb net een afspraak gemaakt om hem aftelaten stellen bij hiltech in kaatsheuvel zijn daar nog al goed in zeggen ze.
Loopt i dan nog zo pech dan hij is gemaakt om mee te :] dan maar wat meer zuipen.
Groeten subbase

De mijne staat daar nu ook. Alleen dan voor een dynojet kitje. Ook uit Dongen zie ik. O-)
En de mijne loopt trouwens ook ong 1 op 12. Bij lange (rustige!) stukken ook rond de 1 op 17. Heb wel een 750.
 
Rij vooral veel korte stukken heb er eigenlijk nog niet echt een tank leeg gereden op de snel weg dus .
Het is voornamenlijk gas er op en rakken })
Vergeleek hem alleen met men vorige motor een cbr reed 1 op 15 gemiddeld en dat was een brik van 87 dus vandaar .
 
He!! ouzo ja is goed jo we zijn bijna elke zaterdag middag aan het rijden met een man of 5/6 gemiddelt allemaal uit dongen city ,
Dus zal je vast wel een keer tegen komen .
Groeten subbase
 
Terug
Bovenaan Onderaan