Stotteren/inhouden GSX-R 600 SRAD

thabass

MF'er
30 jun 2005
66
0
Soesterberg
Hallo mensen,

zaterdag mn gsx-r 600 uit 98 opgehaald, heeft poosje stilgestaan maar rijdt echt super.. alleen hapert of stottert die een beetje, als je rustig rijd of constante toerentallen. Ook merk ik t bij doortrekken in bijv 2de versnelling..

Nou weet ik dat als benzine oud wordt t gaan vergommen in de tank en carburateur. ik heb al zon goedje van motul in een volle tank benzine gegooid. Vanmiddag heb ik de olie en de bougies vervangen, de K&N luchtfilter die erin zit is schoon.

Wat kan ik nog meer proberen?

bijgevoegd ff piccie (met foon genomen )kunnen jullie meesmullen... :9

Alvast bedankt!

Grt Bastiaan
full
 
hoelang ongeveer stilgestaan? paar maanden maakt voor benzine niks uit.

voor het mooie zou je de carbs reinigen en wat verse benzine erin gooien, nu heb je misschien iets oude benzine en nog met een schraal spulletje erin. dus begrijpelijk dat het niet optimaal loopt, en check je bandenspanning ff

benzinefilter aanwezig? zoja ook ff vervangen

heb je de onderhoudsbonnen erbij? even doorbladeren en kijken wat er allemaal aan is gedaan.

verder zou ik gewoon deze tank rustig leegrijden, hij zal wel iets beter lopen als het blokje weer goed is gebruikt.
 
Dit is een bekend verschijnsel. Het zal hem waarschijnlijk in de afstelling zitten. Het zou kunnen dat je benzine mengsel te rijk of te arm staat. Ik had dit probleem ook. Haal je vinger even langs de binnenkant van de uitlaatmond. Zit hier veel zwart roet dan staat hij te rijk en zal je de gasnaalden een gleufje moeten laten zakken. Ik heb er zelf een open K & N filter ingezet en er een dynojet in gemonteerd, dit resulteerde in natuurlijk veel betere prestaties en het stotteren (bij mij voornamelijk tussen de 4000 en 5000 toeren) was verleden tijd! Oh ja check ook even of je carbs wel goed synchroon staan!
 
Onderhoudspapieren heb ik er niet bij. Motor wel van de eerste eigenaar gekocht, maar aangezien die ook nog actief was met racen (niet met deze motor hoor..) Heeft die dus bijna al t onderhoud zelf gedaan.

De motor heeft volgens de verkoper bijna 3 jaar stilgestaan, wel is die er vorig jaar mee op vakantie geweest maar of dat klopt weet ik niet. kan ook zomaar langer zijn natuurlijk. De benzine is in ieder geval oud.

De verkoper heeft in ieder geval nooit last gehad dat die stotterde dus hopelijk is t niet de afstelling maar ff de carbs reinigen dan maar..

Weet iemand of er een benzinefilter zit en waar?
 
Zou ik als verkoper ook zeggen, tenzij jij het zeker weet. Tank leeghalen, volgooien met euro 98! en een reinigingsmiddel erbij doen. Werkt dit niet? Ga er dan maar van uit dat het de afstelling is.... Benzinefilter zit in de tank bij de brandstofpomp, mocht je deze los willen halen, plaats een nieuwe pakking anders gaat de boel lekken!
 
Laatst bewerkt:
carburateur reiniger werkt super!!!

met de bmw f650 na 2jaar niet te rijden geen gang meer in te krijgen. bougies enzo vernieuwd, ontsteking getest, nieuwe benzine in gedaan, carbs laten doorlopen enzo (vlotter zat eerst ook vast)...

geen teken van leven meer!

besluit de carbs... dus die eraf gehaald (groot werk aan een gewone moto dus ivg met een brommertje :( ) en binnengedaan om te laten reviseren (naalden waren vervuild maar kreeg het onderste niet open was zodanig gespannen!)

alles terug gemonteerd daarna, -> startte wel, maar draaide voor geen meter...
als je gas gaf zakte het toerental, als je het gas los liet schoot hij naar 6000toeren en duurde het 10seconden of meer voor ie weer zakte in toerental!

Dan maar carburateur reiniger gedaan (grote hoeveelheid op heel weinig benzine), op 10 minuten laten draaien en hij was alweer soepel genoeg om te rijden (viel nog af en toe stil) dan nog een kwartier mee gereden (rondjes in de tuin) en hij was klaar voor de openbare weg...

Moraal van het verhaal:
echt enorm wat dat product kan doen dus zeker eens proberen voor je grote kosten doet (zoals laten afstellen)!! product is wel verre van goeikoop maar het werkt wel degelijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan