stotteren kawasaki z1000 2004 tijdens en na regen

kdc-10

Rookie
5 okt 2012
7
0
Mijn z1000 heeft een nacht buiten in de regen gestaan zonder hoes.
Ik reed morgens weg nog steeds in de regen, in het dorp niets aan de hand.
Tot ik bij de oprit van de snelweg kwam.
Ik geef gas en toen een hoop gepruttel en gestotter maar geen vermogen.
Bij minder gas kwam hij weer op toeren en daarna als een speer.
Hij stottert alleen hij lage toeren.
Na een dag werken reed ik weer naar huis hopend dat het nu wel goed ging.
Ik had idee dat er misschien water in de inlaat of luchtfilter gekomen was.
Tijdens de rit naar huis stotterde hij nog bij het oprijden van de snelweg..
Het was nu zo goed als droog en na doortrekken op de snelweg niet meer gestotterd vooralsnog..

Zou dit idd door de regen kunnen komen of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn?
 
Kan van alles zijn uiteraard maar eerste waar ik aan denk is vocht bij de ontsteking / bougiekapjes / lekke bougiekabel / bobine - zeg maar die hoek. Ik denk hieraan omdat 1) Het zou namelijk wel heul toevallig zijn dat het precies na die natte nacht was dat je problemen krijgt, dus grote kans dat het een vochtprobleem is. 2) Meestal geeft dat (vocht hier of daar in het ontstekingstraject zal ik maar zeggen) uiteindelijk problemen het vonken van je bougie. 3) Je hebt er vooral last van bij lage toeren. Dan is er minder spanning ter beschikking. Bij meer toeren lekt er waarschijnlijk net zo goed spanning, maar dan is er voldoende 'over' om je bougies ook nog te laten vonken.
 
Wat was de buitentemperatuur bij jou vannacht? Bij 8 graden of minder moet je al rekening houden met carb-icing. Juist het gegeven dat de motor bij lagere toeren weer goed liep kán daar de indicatie voor zijn.
Uiteraard kan vocht bij je ontsteking ook een oorzaak zijn. Ook een ander luchtfilter (bv die pods) kan voor problemen bij vocht zorgen.
 
Laatst bewerkt:
Trek eens de bougiekappen er af en kijk eens of er geen water in de gaten staat. Ik heb net hetzelfde gehad met een speedtriple 955i. Er zat water in één van de bougiegaten dat begon te verdampen bij warme motor en dat overslag en ellende veroorzaakte.
 
De temperatuur was een graad of 10 schat ik.. maar de z1000 heeft injectie dus geen carbs.
Maar iig bedankt ik ga iig kijken bij de ontsteking. Bedrading bobines stekkers etc.. ik laat het weten als ik iets vindt.

Iedereen bedankt iig!! *D
 
De bobine van de meest rechtse cilinder zat half los.
Ik denk dat daar vocht bij gekomen is. Maar ik moet van de week de tank er af halen wil ik over goed bijkomen.
Ik meld mijn bevindingen. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan