Hallo,
Ik ben sinds kort in het bezit van een Suzuki t500 uit 1974.
Zoals je misschien wel ziet is de motor niet helemaal origineel meer, zo zit er een voorvork in van een gt500. De originele heb ik er bij en gaat in de toekomst waarschijnlijk wel weer gemonteerd worden.
Maar eerst moet de Suzuki goed rijden en dat wil me nog niet echt lukken. De Suzuki stottert namelijk tussen de 3000 en 4000 toeren. Ik heb het volgende al gedaan maar helpen doet het niet echt.
De motor start met 1 a 2 keer trappen (ook als deze warm is) en loopt goed stationair. De motor trekt ook goed door (ook door het 'probleem' gebied) en is ook vrij rap.
Als je blijft rijden tussen de 3000 en 4000 toeren hoor je ook onregelmatig tikken alsof de motor pingelt. Als je in dit toeren gebied blijft rijden gaat de motor bokken, geef je gas dan is het gelijk weg.
De motor rookt alleen na het starten en wanneer warm dan rookt de motor niet meer. De bougie vonkt goed en lijkt mij qua kleur ook in orde.
Heeft iemand een tip of heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik ben sinds kort in het bezit van een Suzuki t500 uit 1974.
Zoals je misschien wel ziet is de motor niet helemaal origineel meer, zo zit er een voorvork in van een gt500. De originele heb ik er bij en gaat in de toekomst waarschijnlijk wel weer gemonteerd worden.
Maar eerst moet de Suzuki goed rijden en dat wil me nog niet echt lukken. De Suzuki stottert namelijk tussen de 3000 en 4000 toeren. Ik heb het volgende al gedaan maar helpen doet het niet echt.
- nieuwe contactpunten
- nieuwe bougies
- nieuw luchtfilter
- carburateurs schoongemaakt
- ontsteking afgesteld
- carburateurs afgesteld
De motor start met 1 a 2 keer trappen (ook als deze warm is) en loopt goed stationair. De motor trekt ook goed door (ook door het 'probleem' gebied) en is ook vrij rap.
Als je blijft rijden tussen de 3000 en 4000 toeren hoor je ook onregelmatig tikken alsof de motor pingelt. Als je in dit toeren gebied blijft rijden gaat de motor bokken, geef je gas dan is het gelijk weg.
De motor rookt alleen na het starten en wanneer warm dan rookt de motor niet meer. De bougie vonkt goed en lijkt mij qua kleur ook in orde.
Heeft iemand een tip of heb ik iets over het hoofd gezien?