Stotteren tijdens regenrijden

Bikerbennie

Die hard MF'er
20 mrt 2007
860
7
Capelle ad IJssel
Jaja ik was de klos. Moest gisterenavond door de zeeen van regen, hagel en sneeuw er doorheen. Zijn van die dingen waarvan je later denkt: mmm misschien beter volgende keer maar iemand bellen voor het ophalen.

Affijn, na een 15 minuten snelweg merk ik dat de snelheid daalt. Ik geef gas, krijg een klap in de rug en hij gaat als een tiet. Gebeurd een aantal keer. Ik rij de bebouwde kom in, rijdt op een gegeven moment in zijn 2, wil rustig optrekken en hij stottert en maakt een geluid als een tractor. Hij trekt wel op, maar met een gorgel geluid en als hij op toeren komt is er niets mis, dan ist blazen...

Ik denk zelf aan een luchtfilter verzadigd door water. Is het iets anders en is het schadelijk??

Alvast bedankt voor de antwoorden!

PS Is dus een Yamaha R6 '99 met carburateurs...
 
klinkt mij heel erg bekend in de oren als bevriezende carburateurs, (carb icing) heb er zelf ook erg veel last van, zo erg zelfs dat ie wil afslaan bij stationair gebruik.
als het echt shitweer is en koud (denk zoals gister, niet buiten geweest) moet ik de choke (ook bij warme motor!) helemaal open zetten om em aan de praat te houden
 
Jaja ik was de klos. Moest gisterenavond door de zeeen van regen, hagel en sneeuw er doorheen. Zijn van die dingen waarvan je later denkt: mmm misschien beter volgende keer maar iemand bellen voor het ophalen.

Affijn, na een 15 minuten snelweg merk ik dat de snelheid daalt. Ik geef gas, krijg een klap in de rug en hij gaat als een tiet. Gebeurd een aantal keer. Ik rij de bebouwde kom in, rijdt op een gegeven moment in zijn 2, wil rustig optrekken en hij stottert en maakt een geluid als een tractor. Hij trekt wel op, maar met een gorgel geluid en als hij op toeren komt is er niets mis, dan ist blazen...

Ik denk zelf aan een luchtfilter verzadigd door water. Is het iets anders en is het schadelijk??

Alvast bedankt voor de antwoorden!

Ik heb hetzelfde meegemaakt met m'n eerst fiets een SV650S.
Hou het toch op bevriezing van de carbs. ;)

.
 
Op zich natuurlijk wel anemelijk, alleen ik moest 2 x wachten voor een stoplicht en hij sloeg niet af. Bovendien was t gister toch minimaal 5 graden in de + en kan me haast niet voorstellen dat hij door rijwind bevriest. Toen het in december vroor heb ik namelijk nergens last van gehad en ik heb elke dag gereden.

Ik koop morgen op de beurs wel een fles siliconenspray of vochtverdrijver, spuit het in en als t probleem niet weg is ga ik eens op carb icing kijken.

Bedankt voor de reply's iig!
 
Op zich natuurlijk wel anemelijk, alleen ik moest 2 x wachten voor een stoplicht en hij sloeg niet af. Bovendien was t gister toch minimaal 5 graden in de + en kan me haast niet voorstellen dat hij door rijwind bevriest. Toen het in december vroor heb ik namelijk nergens last van gehad en ik heb elke dag gereden.

Ik koop morgen op de beurs wel een fles siliconenspray of vochtverdrijver, spuit het in en als t probleem niet weg is ga ik eens op carb icing kijken.

Bedankt voor de reply's iig!

Carb-icing komt JUIST bij een paar graden boven nul voor ;) Juist doordat de lucht binnenin de... ueueuhh ....Tja, zoekt op M-F en t staat al -tig keer uitlegelegd, ga t hele verhaal niet nog eens tikken ook... :P

Maar juist doordat ie ook zo nu en dan wel zo weer oppakt en doorgaat en dat afwisseld met stevig inhouden denk ik idd niet dat t m daar in zit.
 
Klinkt heel erg als een akkefietje wat ik twee jaar geleden met mn TDM heb gehad. Dit bleek uiteindelijk te liggen aan 2 dingen:
- Een van de stekkers onder mn zadel had redelijk wat last van corrosie
- De bobines waren kapot, waardoor er een lekstroom ontstond en de bougies niet goed meer vonkten.

Overigens beiden netjes gerepareerd door de dealer, onder garantie. Ik had de motor net een paar maanden...
 
Kan diverse zaken zijn, maar heb zoiets ook al eens met de Vmax meegemaakt. Luchtfilterbak losgekomen van de carburateurs, water liep zo de carburateurs binnen, even checken dus of dat de bak nog mooi vast zit.

(Maar zwaar kans dat het bevriezing is geweest.)

:)
 
Zit de afwatering van de ram air niet verstopt (door vliegjes en ander vuil) waardoor ie al het binnengezogen regenwater niet kwijt kan en naar binnenzuigt?

Zie nummer 27, daar vangt ie al het binnengekomen water af.
YA6009_59.gif
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan