Stotteren

TDM 93

Rookie
10 apr 2022
17
6
Hai heb sinds vandaag een TDM 850 uit 1993 zodra ik bij de 80 km kom en dat vasthou stotterd de motor tot ongeveer de 100 tot 110 km dan. Is het weg volgens vorige eigenaar heeft hij beurt gehad en zijn carbs ultrasoon gereinigd hij tankte altijd euro 95 nu heb ik hem volgegooid met euro 98 zou dat het probleem kunnen zijn ? Zo niet wat anders
 
Contact gehad met snel die had het over gasbuizen en. Gasnaalden versleten nu zie ik door de bomen het bos niet meer wat denk jij zit wat het probleem kan zijn volgens snel kan benzine niet de oorzaak zijn
Het is ook geen benzineprobleem om dat die metalen gasnaald houders onrond zijn uitgesleten.
Daardoor krijg je geen gelijkmatige verstuiving /menging van de benzine met zuurstof, in de carburateurs. Als je gasgeeft.

En daarom gaat het stoten.
Stroming geeft slijtage, dus benzine ook.
Bij mij was 10 jaar geleden een bocht in de waterleiding doorgesleten .
Dat is ongeveer hetzelfde.
 
Laatst bewerkt:
@Boevie Dat eerste wat je zegt klopt niet. Een ovale mengbuis heeft het effect van een dunne of te hoog afgestelde gasnaald. Dus een te rijk middengebied...
Ja, dat klopt. Je kunt het misschien op 2 manieren vertellen, dacht ik zelf even. Weet ik niet. Zou kunnen dat ik het zelf niet goed snap.
Maar ik houd de uitleg ook liever simpel.

Of Topic Starter heeft het verkeerd begrepen. Zou ook kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Contact gehad met snel die had het over gasbuizen en. Gasnaalden versleten nu zie ik door de bomen het bos niet meer wat denk jij zit wat het probleem kan zijn volgens snel kan benzine niet de oorzaak zijn

Even in Jip en Janneke taal:

1. Zot = Snel = een eikel. (Maar wel een hele kundige)

2. Er zijn geen bomen, er is geen bos. Bijna iedereen met TDM ervaring zegt hier hetzelfde: versleten gasbuizen/naalden.

3. Wat nu?

- Een 3VD uit 1993 kost €1500,-?
- Dat is inmiddels al bijna een klassieke motor, en die vraagt na 29 jaar gebruik wat onderhoud.
- Als je dat onderhoud zelf niet kunt uitvoeren, wordt het al snel een kostbare zaak, en op de lange baan geschoven. (Net als de 3 vorige eigenaren
- Er zijn eigenaren die het allemaal niets interesseert. Ding moet starten en rijden, en verder zal het wel. Type pekelfiets.
- Maar als je van het type bent dat elk kraakje, piepje, geluidje en spelingkje opgelost wilt zien, ga je op deze motor leeg lopen.

conclusie: Als geld geen probleem is, je de motor makkelijk een tijdje kunt missen, en je verliefd bent op je 3VD: investeer.
In alle andere gevallen: geef de motor terug.

Vraag ook gerust om advies op het Nederlandse TDM / TRX forum, of in het grote TDM topic hier op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Ongevraagd Adviesbureau Gouda
 
Laatst bewerkt:
Goeie tip:}
Over 3 weken hebben ze een sleuteldag.
Mooie gelegenheid om mede TDM rijders te ontmoeten en denk dat ze best bereid zijn om je te helpen met raad en daad.

Onderdelen kan je bestellen bij kedo.de
2 gasbuizen á €15,50
2 naalden á €16,50
En meteen 2 chokeplunjers á €6,45
 
Goeie tip:}
Over 3 weken hebben ze een sleuteldag.
Mooie gelegenheid om mede TDM rijders te ontmoeten en denk dat ze best bereid zijn om je te helpen met raad en daad.

Onderdelen kan je bestellen bij kedo.de
2 gasbuizen á €15,50
2 naalden á €16,50
En meteen 2 chokeplunjers á €6,45
Ja ik ben alleen geen sleutelheld helaas hij gaat naar snel toe die gaat het weer in orde maken
 
Even in Jip en Janneke taal:

1. Zot = Snel = een eikel. (Maar wel een hele kundige)

2. Er zijn geen bomen, er is geen bos. Bijna iedereen met TDM ervaring zegt hier hetzelfde: versleten gasbuizen/naalden.

3. Wat nu?

- Een 3VD uit 1993 kost €1500,-?
- Dat is inmiddels al bijna een klassieke motor, en die vraagt na 29 jaar gebruik wat onderhoud.
- Als je dat onderhoud zelf niet kunt uitvoeren, wordt het al snel een kostbare zaak, en op de lange baan geschoven. (Net als de 3 vorige eigenaren
- Er zijn eigenaren die het allemaal niets interesseert. Ding moet starten en rijden, en verder zal het wel. Type pekelfiets.
- Maar als je van het type bent dat elk kraakje, piepje, geluidje en spelingkje opgelost wilt zien, ga je op deze motor leeg lopen.

conclusie: Als geld geen probleem is, je de motor makkelijk een tijdje kunt missen, en je verliefd bent op je 3VD: investeer.
In alle andere gevallen: geef de motor terug.

Vraag ook gerust om advies op het Nederlandse TDM / TRX forum, of in het grote TDM topic hier op dit forum.

Met vriendelijke groet,

Ongevraagd Adviesbureau Gouda
Geld uitgeven is nooit leuk uiteraard en wie weet ga ik het nog leren het sleutelen en vind het niet erg om geld uit te geven aan iets wat naar mijn zin is hoort erbij ik vind het een top motor is 29 jaar oud maar zie je er niet aan af
 
Mooi, ik zie een beginnende liefdesrelatie zich ontplooien!

Een knappe 3VD is een echte youngtimer, heeft een grote schare trouwe fans, en zal de komende 10 jaar alleen maar meer waard worden. Daarnaast is het gewoon een hele fijne motorfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan