Stotterend weggedrag GSX-R 600 bij lage toeren

Sniper

MF veteraan
Als ik in 1é aan ong. 1500 à 2000 toeren achter een auto hang aan te schuiven, bemerk ik altijd dat de motor een stotterend gedrag heeft. Beter gezegd als ik aan dat toerental een klein beetje met het gas speel om aan te sluiten houdt hij precies altijd eventjes in, waarna hij binnen de seconde daaropvolgend vooruit schiet. Het geeft precies hetzelfde effect als een te grote sproeier in de carbu, bij de eerste draai aan de hendel verzuipt deze precies altijd even... Eenmaal boven die 2000 toeren is hier geen sprake meer van , ook in het hernemen. Ben ik de enig met een GSXR 600 die dit probleem heeft of zijn er nog ? En is hier dan een oplossing voor te vinden of zou het aan het koude weer liggen? :?
Wie weet wat ???
 

Joris

MF veteraan
11 dec 2001
6.227
0
41
Veghel
www.earracing.nl
Je hebt het hier over iets meer toeren dat stationair. Bij deze extreem lage snelheden moet je met de koppeling spelen. Kunt ook met iets meer gas met slepende achterrem rijden. Kost alleen veel remblokken.

Een 600 is niet voor deze toerentallen gemaakt. Mijn Kawa begint pas vanaf 3000 toeren redelijk te lopen.
 

Johnv

MF veteraan
3 jun 2001
4.411
1
Leerdam
:^ idd stationair +/- 1300 toeren, dus ik zou maar zorgen dat je die auto voorbij gaat want anders sta je bijna stil :)
 

twisted Paul

MF veteraan
16 okt 2001
2.608
0
1500-2000 rpm....mijn god, rijd je in 5 binnen de bebouwde kom of zo :?

Ik denk dat elke sportmotor tegen begint te
sputteren bij zulke toerentallen en de gsx-r
schijnt er sowieso al een handje aan te hebben.

Beetje de koppeling erbij pakken als het erg langzaam gaat dus. (Maar daar was je zelf vast ook wel opgekomen)
 

P.H.C. Ritzen

MF veteraan
Donateur
12 dec 2001
8.112
20
Weert
Bezoek site
Even synchroon laten afstellen, en het co eventueel laten bijstellen lijkt me een goede oplossing.
Een motorfiets hoort niet te stotteren, ook geen gsxr 600!!!
PS: als ie meteen reageert op \'t gas ben je die auto nog sneller voorbij. ;)

Met vr groet, Paul.
 

Sniper

MF veteraan
idd. ik denk dat ik hem zowieso eens ga laten afstellen zodat hij mooier draait.
Voorbij steken gaat heel moeilijk in een winkelstraat waar 2 richtingsverkeer is... zeker als er overal vrouwen achter het stuur zitten die meer in de winkels aan het loeren zijn dan op de weg letten... Ik wil m\'n gixxer nog wel wat langer houden. Op alle andere wegen beginnen ze me al goed te kennen, geen probleem dus dat voorbijsteken 8-)
 

Rec

MF veteraan
14 nov 2001
1.434
0
Kuringen, België
Met mijn GSXR600K1 geen enkel probleem met deze lage toerentallen al probeer ik wel niet teveel in dit toerengebied te rijden. Is ook niet goed voor de smering van je motor.
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
3
39
Amersfoort
Jah, boven de 3000 wordt mijn Cat pas soepel... daarbeneden moet je idd wat spelen met je koppeling of het \"bokkerige\" gedrag voor lief nemen...

( en mijn fiets staat perfect afgesteld btw!!! :) )
 

poohbeer

MF veteraan
19 mei 2001
7.139
0
www.pricewatch.be
Met mijn GSXR600K1 geen enkel probleem met deze lage toerentallen al probeer ik wel niet teveel in dit toerengebied te rijden. Is ook niet goed voor de smering van je motor.
Vanuit stilstand met zo weinig mogelijk koppeling doortrekken heb jij geen dipje in de onderste regionen van je toerentellertje?
Had ik namelijk ook op m\'n \'98 gixxer hoor.
(heb\'k zelf ook eens topicje voor gestart zelfs)
 

BertV

MF veteraan
21 mei 2001
11.489
3
39
Amersfoort
vergeet niet dat die dingen gewoon opgefokt zijn om bij zoveel mogelijk toeren zoveel mogelijk PK\'s te maken...

Net als de trillingen bij choppers horen, moet je gewoon het bokkerige bij lage toeren voor lief nemen...

het zij zo