Stotterende en afslaande motor Honda CB250 bouwjaar 1991

21 aug 2019
2
0
Hallo,

Onlangs heb ik een motor gekocht en aantal keren prima mee gereden.
Ik heb toen een keer stilgestaan met de motor, aangezien ik te weinig benzine had (beginnersfoutje).

Hierna ook nog prima mee gereden, de motor heeft ook tussendoor een beurt gehad en nieuwe banden er op laten zetten, maar nu stottert de motor en slaat hij zo nu en dan uit.
Dit is alleen als hij warm is, dus als ik ongeveer 10 km heb gereden, dan begint hij te stotteren. Hij begint dan vooral op hogere snelheden te stotteren, maar ook als ik optrek vanuit het verlaten van een rotonde of op constante snelheid rijd.
Hij start gelijk en goed.

Ik kan zelf niet sleutelen aan de motor, dus hoop dat jullie er raad mee weten.
 
Wegbrengen? :+

Kan van alles zijn. Zou zelf in de hoek brandstoftoevoer kijken. Brandstoffilter/kraantje, benzineslang, carbs, tankdopontluchting...
Vuil omdat je em voor het eerst in 10 jaar op reserve hebt gezet...

Ik wil hem inderdaad wegbrengen, maar kreeg de tip om eerst zelf wat meer te rijden zodat ik beter kan uitleggen welke problemen wanneer starten en wat hij doet. Scheelt weer manuren.

Ik zou ook denken dat het ergens bij de brandstoftoevoer zit, maar dan zou hij ook met een koude motor moeilijk moeten doen.
 
Ik zou ook denken dat het ergens bij de brandstoftoevoer zit, maar dan zou hij ook met een koude motor moeilijk moeten doen.
Hoeft niet.
Afhankelijk van je type benzinekraan, kan hij bij motor uit nog langzaam je carb vlotterbak vullen met benzine.
Pas na een paar KM is vlotterbak (te) leeg omdat hij niet snel genoeg gevuld wordt.

Of, in het geval van je tankdop gebeurt dit pas nadat je tank vacuum zuigt.
Of, het gebeurt pas na uitzetten van choke
etc.etc.
 
als hij weer eens begint te stotteren, tankdop openen en luisteren of je hem lucht hoort aanzuigen (de tank dus, best stil staan met motor af dus). ook al heb je niets gehoord, rijdt eens met je tank open (als hij niet te vol is en let op met hard remmen !). kan je dan langer rijden heb je een probleem met de tankontluchting.
 
Terug
Bovenaan Onderaan