Beste mensen,
Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb onlangs een ktm 620 lc4 1997, enkel met kickstarter aangeschaft om een stukje tet mee te gaan rijden. (Mijn eigen CB heb ik ook nog).
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan; ik heb mijn carb (dellorto phm38) uit elkaar gehaald en een kleine rivisie (enkel rubbertjes en pakkingen) gegeven. Nadat ik deze in elkaar had gezet heb ik wat met een potlood in mijn cilinder geklooid met als resultaat dat het halve potlood is afgebroken en in de cilinder is achter gebleven. Het houten potlood heeft met de omhoog gaande beweging van de cilinder ook tegen kleppen aangezeten, hij was lichtelijk geplet zeg maar.
Hierop heb ik de cilinderkop eraf gehaald, het potlood verwijderd, de kop netjes schoongemaakt (alleen remreiniger en doek en een soort plastic schrapertje), nieuwe koppakking geplaatst en volgens richtlijnen met de juiste nm de kop weer kruislings en opbouwend aangedraaid. Vervolgens nokkenas weer erin gelegd, alsook de ketting en het tandwiel, de kleppen gesteld op 0,15mm zowel in-als uitlaat, vloeibare pakking en kleppendeksel erop gemonteerd. Tevens een beurtje gegeven; nieuwe olie, koelvloeistof, bougie, luchtfilter schoongemaakt en in olie gezet en filters. Daarnaast de rode bobine wat kit rond gesmeerd op het punt waar de kabel ontspringt uit de bobine en een centimeter hoger, bij het einde van het stofkapje (gedaan omdat ik bang was dat er water in kon komen, weet niet of dat slim was).
Bij de eerste start zweette het blok aan de rechtervoorzijde heel voorzichtig ietsje koelvloeistof, dit heb ik opgelost door alle bereikbare moeren ietsje meer aan te draaien waarop de het zweette stopte.
Nu mijn probleem. Tijdens mijn proefritje merkte ik meteen op dat de motor continue stottert tijdens het rijden, soort van inhouden met korte interval. Verder bij gas loslaten backfired en ploft het in de uitlaat. Als ik het gas flink open trek merk ik er bijna niets van, maar bij constante snelheid en langzaam rijden 'bokt' ie continue zeg maar. De nieuwe bougie is zwart aangeslagen. Tijdens het stationair, lijkt ie vrij rustig te lopen, maar als je goed luistert klinkt daar ook wat 'tjoef, tjoef' tussendoor. Buiten dat is er verder niets opvallends aan de motor te melden. Voordat ik aan de motor begon liep de motor eigenlijk prima.
Nu vertrek ik vrijdagochtend en heb ik eigenlijk alleen vanmiddag en vanavond nog om eraan te sleutelen. Wie o wie heeft misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen ?? (....zelfs als ik het niet opgelost krijg, vertrek ik nog met de motor, zie wel waar ik strandt . Maar zie het toch liever opgelost, vertrekt ietsje relaxer....)
Thnx alvast voor de ideeen mannen !
Wie o wie kan mij helpen.
Ik heb onlangs een ktm 620 lc4 1997, enkel met kickstarter aangeschaft om een stukje tet mee te gaan rijden. (Mijn eigen CB heb ik ook nog).
Nu loop ik tegen het volgende probleem aan; ik heb mijn carb (dellorto phm38) uit elkaar gehaald en een kleine rivisie (enkel rubbertjes en pakkingen) gegeven. Nadat ik deze in elkaar had gezet heb ik wat met een potlood in mijn cilinder geklooid met als resultaat dat het halve potlood is afgebroken en in de cilinder is achter gebleven. Het houten potlood heeft met de omhoog gaande beweging van de cilinder ook tegen kleppen aangezeten, hij was lichtelijk geplet zeg maar.
Hierop heb ik de cilinderkop eraf gehaald, het potlood verwijderd, de kop netjes schoongemaakt (alleen remreiniger en doek en een soort plastic schrapertje), nieuwe koppakking geplaatst en volgens richtlijnen met de juiste nm de kop weer kruislings en opbouwend aangedraaid. Vervolgens nokkenas weer erin gelegd, alsook de ketting en het tandwiel, de kleppen gesteld op 0,15mm zowel in-als uitlaat, vloeibare pakking en kleppendeksel erop gemonteerd. Tevens een beurtje gegeven; nieuwe olie, koelvloeistof, bougie, luchtfilter schoongemaakt en in olie gezet en filters. Daarnaast de rode bobine wat kit rond gesmeerd op het punt waar de kabel ontspringt uit de bobine en een centimeter hoger, bij het einde van het stofkapje (gedaan omdat ik bang was dat er water in kon komen, weet niet of dat slim was).
Bij de eerste start zweette het blok aan de rechtervoorzijde heel voorzichtig ietsje koelvloeistof, dit heb ik opgelost door alle bereikbare moeren ietsje meer aan te draaien waarop de het zweette stopte.
Nu mijn probleem. Tijdens mijn proefritje merkte ik meteen op dat de motor continue stottert tijdens het rijden, soort van inhouden met korte interval. Verder bij gas loslaten backfired en ploft het in de uitlaat. Als ik het gas flink open trek merk ik er bijna niets van, maar bij constante snelheid en langzaam rijden 'bokt' ie continue zeg maar. De nieuwe bougie is zwart aangeslagen. Tijdens het stationair, lijkt ie vrij rustig te lopen, maar als je goed luistert klinkt daar ook wat 'tjoef, tjoef' tussendoor. Buiten dat is er verder niets opvallends aan de motor te melden. Voordat ik aan de motor begon liep de motor eigenlijk prima.
Nu vertrek ik vrijdagochtend en heb ik eigenlijk alleen vanmiddag en vanavond nog om eraan te sleutelen. Wie o wie heeft misschien een idee waar het aan zou kunnen liggen ?? (....zelfs als ik het niet opgelost krijg, vertrek ik nog met de motor, zie wel waar ik strandt . Maar zie het toch liever opgelost, vertrekt ietsje relaxer....)
Thnx alvast voor de ideeen mannen !
Laatst bewerkt: