Hallo
De GS 450L uit`86 van mijn zoon heeft de hik.
In het kort: De GS had een versleten big-end lager dus ben ik op zoek gegaan naar een schade motorfiets en heb het iets nieuwere blok over gezet (1987).
Alles op motorisch en electronisch gebied is mee verhuist naar de bestaande frame dus er is geen sprake van no match onderdelen.
Starten, stationair en met rustig toerental rijden doet ie perfect.
Tot 5000 toeren loopt ie goed maar daarna hikt ie tegen deze grens aan.
Lijkt alsof iets de snelheid van het draaiende blok niet aankan.
Bobine`s, kabelboom, ontstekings/spanningregel paneel zijn doorgemeten. Klepspeling is in orde, carbs staan synchoon en werken goed, motortiming (ketting) en kettingspanner staat goed, benzinekraan werkt ook.
Er is geen sprake van een begrenzer.
Eigenlijk heb ik mijn bedenkingen over de vervroeger of de grondplaat. Het is een electronische ontsteking. Nu is wel de isiolatie van de binnenzijden van de twee sensoren versleten (er is wat metaal zichtbaar).
Is er iemand die dit bij de hand heeft gehad en een oplossing of oorzaak weet.
Het meeste giswerk heb ik zelf al gedaan, heb nu echt even raad nodig van iemand die het gewoon weet.
Vr. gr. GL1200
De GS 450L uit`86 van mijn zoon heeft de hik.
In het kort: De GS had een versleten big-end lager dus ben ik op zoek gegaan naar een schade motorfiets en heb het iets nieuwere blok over gezet (1987).
Alles op motorisch en electronisch gebied is mee verhuist naar de bestaande frame dus er is geen sprake van no match onderdelen.
Starten, stationair en met rustig toerental rijden doet ie perfect.
Tot 5000 toeren loopt ie goed maar daarna hikt ie tegen deze grens aan.
Lijkt alsof iets de snelheid van het draaiende blok niet aankan.
Bobine`s, kabelboom, ontstekings/spanningregel paneel zijn doorgemeten. Klepspeling is in orde, carbs staan synchoon en werken goed, motortiming (ketting) en kettingspanner staat goed, benzinekraan werkt ook.
Er is geen sprake van een begrenzer.
Eigenlijk heb ik mijn bedenkingen over de vervroeger of de grondplaat. Het is een electronische ontsteking. Nu is wel de isiolatie van de binnenzijden van de twee sensoren versleten (er is wat metaal zichtbaar).
Is er iemand die dit bij de hand heeft gehad en een oplossing of oorzaak weet.
Het meeste giswerk heb ik zelf al gedaan, heb nu echt even raad nodig van iemand die het gewoon weet.
Vr. gr. GL1200