Stotterende Honda Spacy (CH250)

KirillDR650

Rookie
3 nov 2018
13
3
Beste leden,

Sinds een tijdje begint m'n spacy 250 uit '86 te stotteren en te sputtered, plofjes her en der uit de uitlaat, als deze warm begint te draaien. Bij koud is er geen vuiltje aan de lucht, maar dat duurt logischerwijs maar eventjes..
Ik dacht dat het euvel verholpen was met een nieuw inlaat spruitstuk, deze bleek een scheur te hebben maar geen resultaat. Nieuwe bougie en dop, geen resultaat. Mijn intuïtie zegt me dat het electra is. Zou het de coil kunnen zijn? Wat ik niet kan plaatsen is het feit dat hoe warmer de motor wordt, hoe erger het wordt. Wie o wie..?
 
1- Kijk voor de zekerheid even na of er troep in de carburateur zit en of de benzine wel goed doorloopt..
2- Het kan heel goed de bobine zijn (accu-bobine ontsteking?)
Als de bobine warmer wordt (ja, deze dingen worden ook warm) dan kunnen ze doorslaan als ze gaar zijn met deze symptomen tot gevolg.
Wat je als snelle anadinges zou kunnen doen is de electroden van de bougie een beetje meer naar elkaar toe buigen. (zeg maar de afstand halveren).
Als het probleem dan over is of later optreed, is het tijd de bobine te vervangen..

Heb je een foto van je spacy? Ik ben geen scooterfan maar het is wel 'n leuk retro-ding! :):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan