Stotterende kawa zzr600 '93

DennisKAWA

MF'er
14 mrt 2006
54
0
Apeldoorn
Hallo allemaal

2 weken geleden begon hij met stotteren als ik een klein beetje gas bijgaf maar toen zou ik hem de dag erna toch al strippen om hem te gaan spuiten dus dan gelijk de carbs maar schoonmaken.
maar toen ik al het kuipwerk en de tank gedemonteerd had zag ik een gapend gat in mijn luchtfilter wat waarschijnlijk komt doordat ik de dodemansknop vaak gebruik onder het rijden 8-)
nou zegt yamaha apeldoorn dat dit voor backfires kan zorgen en dat het slecht is dus dat geloof ik dan wel aangezien zei de enige motorzaak zijn die hier nog niet failliet is gegaan.
maar nadat alles schoon is gemaakt en het versgespoten kuipwerk erop zit doet hij nog steeds hetzelfde en het word nog erger ook.
nou heb ik een nieuw luchtfilter en nieuwe bougies maar hij doet het nog steeds geen verandering dus.
alleen toen ik er 2 bougiedoppen aftrok :X viel de kabel er zo ineens uit dus heb ik er een stukje afgeknipt en er weer opgedraaid dus ik dacht dat ik het had maar niet dus

kan iemand mij helpen want over 2 weken is de megameeting in veenendaal er weer.
 
Staan de kleppen wel goed? Als je carburateurs synchroon staan maar je kleppen staan verkeerd....

Verder zou ik testen of het maybe de koppeling is die slipt/eruit schiet en of de brandstof filter niet te vies is zodat er niet voldoende brandstof kan komen bij snelle toename.
 
Ik heb aan de kleppen nooit iets gedaan en ik heb er ook geen onderhoudsboekje bij gekregen maar daar zal ik eens naar laten kijken.
brandstoffilter zou idd kunnen want die ziet er al vrij oud uit.
kan ik de brandstoffilter schoonblazen met de compressor tegen de richting in of heeft dat geen nut want als dat al verbetering geeft weet ik tenminste al iets meer.
En de koppeling is verder prima naar mijn idee geen gekke dingen aan kunnen merken in ieder geval.

nou heb ik nog eens gereden en ik merkte vooral bij een snelheid van 120-140 in de 5de versnelling dat als ik iets gas bij geef het wel heel erg is en niet echt optrekt maar bij half of volgas gaat hij als een speer en kom ik ook makkelijk boven de 200.
 
ik heb net de benzinefilter uitgeblazen en een ritje gedaan alleen moest ik tanken want hij zuipt nogal helaas.
maar het heeft wel enorm geholpen moet ik zeggen.
het is nog niet helemaal weg op de de snelweg maar in de bochten gaat het wel prima dus een nieuw filtertje zou wonderen moeten doen hoop ik.
nou alleen de tankomtluchting eens bekijken misschien helpt dat nog iets.

je moet er maar opkomen zo'n filtertje :}
 
zeg jij het maar ik snap er ook geen bal van
je zou toch zeggen dat hij dan boven bv. 10k toeren niet meer verder wil met een verstopt filter.
maar ja hij doet het weer prima dus het zal wel toch?
 
afgelopen zondag naar de mfmm geweest in veenendaal en daarna amersfoort. *O*
toen we in amersfoort waren zag ik een spoortje achter de motor en dat bleek een defecte waterpomp te zijn.
Nu 200 euro lichter zit er weer een nieuwe op en lekt niet meer gelukkig.
Alleen had ik die dag een verbruik van 1 op 11 terwijl ik voor mijn doen heel rustig gereden heb en hij begon weer te stotteren boven de 100kph ongeveer.

dus nou denk ik dat hij dan verzuipt want zoveel heeft hij hiervoor nooit verbruikt.
zou het aan een versleten vlotternaald kunnen liggen ofzoiets want ik snap er niets meer van.
 
Terug
Bovenaan Onderaan