Stotterende motor sv 650

Drum&Bass

MF veteraan
6 nov 2007
1.178
1
Limburg
Hallo,

Mijn motor stottert in de eerste versnelling en lijkt minder puf te hebben in hogere versnellingen. Bij constant gas wil die ook nog wel stotteren in hogere versnellingen.
Bij remmen tot aan stationair loop valt die vaker uit en het stationaire loopje is vaak zwak en onregelmatig.

De motor heeft 5 maanden stil gestaan en starte hierna slecht en bleef niet lopen.
Dus heeft de motor een beurt gekregen waarbij het volgende is gebeurt.

-Injectoren gereinigd.
-2 nieuwe bougies.
-Forte motor power 1 en 2 zijn aan de benzine toegevoegd.
-O ring vervangen.

Ik heb er ook een blaadje bij waarop staat dat de injectoren goed functioneren.
Zo ongeveer na 150 km goed gereden te hebben begon de motor in een keer kuren te vertonen zie bovenstaande verhaal.

Wat kan er nu aan de hand zijn?
 
Ik moet even wat meer info geven.
Dit is een sv650 bj 2004 met injectie.

De tank was idd bijna leeg toen hij stilstond, wat ik wel frapant vind is het blaadje wat ik heb gekregen van verkoper waar op stond sproeipatroon voor reinigen was redelijk en sproeipatroon na reinigen was goed bij beide injectoren.
Dus als er nog vuil oid in zat dan zou het er toch wel uit zijn na het reinigen.
 
Het sproeipatroon kan prima zijn. Maar er sproeit natuurlijk helemaal niks wanneer er geen benzine door de injector geperst wordt.

Dus het enige dat je weet is dat je injectors schoon zijn. Dat zegt verder niks over je benzinedruk of ontbranding.

Misschien is je injectiepomp kapot of vuil, of heb je toevallig een kapotte bougie opgelopen.
 
Laatst bewerkt:
Klinkt een beetje alsof ie op 1 á 1,5 cilinder(s) loopt. Deze types hebben nogal eens last van vocht bij de bougiedop van de voorste cilinder, waardoor deze niet goed meer vonkt en dus niet lekker meer loopt...
 
Het is ook pas onstaan na een ritje van circa 50km door de regen.
Bougies moeten in orde zijn want deze zijn allebei vervangen.
Morgen ga ik langs een dynobank en dan eens kijken hoe de afstelling is.
 
bij 3000 toeren en hoger is het probleem wel bijna over, hij wil dan af en toe nog eens een stoot geven maar over het algemeen gaat het dan beter.
Kan het dan nog steeds vocht zijn?
 
Er zitten nu 2 nieuwe bougies in en een k&n filter. Hij loopt nu iets mooier. valt al niet meer uit bij teruglopen naar stationair.
Laat ik zo zeggen de grote problemen zijn weg, maar toen ik door een bochtig gebied reed met veel remmen en optrekken merkte ik toch op dat het wel beter kon qua injectie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan