Stotterende R6

25 aug 2008
8
0
41
Houten
#1
Wie herkend dit probleem en wie kan mij helpen!!

Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van een :] Yamaha YZF-R6 uit 2001, maar de laatste 2 weken wordt ik helemaal gek van de motor. Bij lage toeren stotterd de motor als een gek en loopt onregelmatig stationair. Dat levert lastige situaties op met je meisje achterop en in de stad rondrijden. Voornamelijk dus in de eeste 2 versnellingen. Zodra je harder rijdt is het probleem niet merkbaar.
Omdat ik de motor 2 keer achter elkaar had afgespoeld dacht ik eerst aan vocht of vuil. Nu heb ik mijn R6 naar de dealer gebracht (buiten garantie periode) en hebben zij een bougie vervangen en alles ge(de)-monteerd. En ik was 100eu lichter.
2 dagen later was het probleem weer terug.

Wie kan mij adviseren en/of helpen??

Thanks :}
 

Martell

Moderator
Crew
Donateur
2 jul 2006
80.647
37
44
Turnhout
Bezoek Site
#2
Dan hebben ze het probleem niet opgelost..... Ook fijn, not.

Goeie MF gok: (diagnose op afstand, zonder al te veel kennis van zaken) beetje verstopping in de brandstoftoevoer? Benzine filter, leidingen, carbs?
 

Inactive1

MF veteraan
11 jul 2008
2.788
0
#5
Hebben ze 1 bougie vervangen.

En daar betaal je 100 pleurie voor.

Ik krijg het idee dat er iets mis is met de brandstof toevoer. Wellicht dat de mix (lucht/brandstof) niet rijk genoeg is. Maar als het enkel in 1 en 2 is dan moet het in de rest ook zijn op lage toeren. Soort van stotter gevoel op het gas geven. Of houd ie ook in in de eerste instantie?
 
14 jul 2005
181
0
Brabant
www.artowest.nl
#7
Ik heb eens een stotterende FZR600R gehad. De liep onderin (tot 5000 toeren) slecht. Alsof die op 3 pitten reeds en hij liep slecht stationair.

Ik heb 'm maar weggebracht, nadat ik alles was nagelopen. Alles had ik nagekeken, behalve....

de stationair sproeiers.

Ik heb toen deze pdf gevonden, die mij grotendeels kon uitleggen wat er nou met een carburateur gebeurt en wat een stationair sproeier doet.

http://www.honda-engines-eu.com/nl/images/60877.pdf

Mogelijk dat dit je iets helpt. Mogelijk niet. Maar ik wilde het je niet onthouden.

Succes,

EggHead
 

Zot

Paarse techneut
28 mei 2002
35.624
700
www.snelmotoren.nl
#8
Wie herkend dit probleem en wie kan mij helpen!!

Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van een :] Yamaha YZF-R6 uit 2001, maar de laatste 2 weken wordt ik helemaal gek van de motor. Bij lage toeren stotterd de motor als een gek en loopt onregelmatig stationair. Dat levert lastige situaties op met je meisje achterop en in de stad rondrijden. Voornamelijk dus in de eeste 2 versnellingen. Zodra je harder rijdt is het probleem niet merkbaar.
Omdat ik de motor 2 keer achter elkaar had afgespoeld dacht ik eerst aan vocht of vuil. Nu heb ik mijn R6 naar de dealer gebracht (buiten garantie periode) en hebben zij een bougie vervangen en alles ge(de)-monteerd. En ik was 100eu lichter.
2 dagen later was het probleem weer terug.

Wie kan mij adviseren en/of helpen??

Thanks :}
Mag ik er eens naar luisteren?
 
7 mei 2008
98
0
#9
Hey,

Ik heb vandaag een ZX6R gekocht Model 98-99 (me eerste motor :P )
Maar die heeft dus het zelfde probleem als jou R6. Ook stotteren ik merk dat het is onder de 3500 toeren. Ik had ff bij motoport breda gevraagd wat het kon zijn, die denken dat de stationair sproeier verstopt zit. Motor heeft heel veel stil gestaan afgelopen 3 jaar 200 kilometer gereden.
 
Laatst bewerkt:

Inactive1

MF veteraan
11 jul 2008
2.788
0
#10
He ZOT das handig. Monteur om de hoek :D. Goed dat ik et weet. Bunnik houten is met koekblik 10 dus met fiets 5 min :P })

Volgende maand nieuwe achterband nodig :W
 
Laatst bewerkt:

DaDragon

MF veteraan
18 jul 2005
2.033
0
36
Apeldoorn
#11
Wie herkend dit probleem en wie kan mij helpen!!

Sinds 2008 ben ik de trotse bezitter van een :] Yamaha YZF-R6 uit 2001, maar de laatste 2 weken wordt ik helemaal gek van de motor. Bij lage toeren stotterd de motor als een gek en loopt onregelmatig stationair. Dat levert lastige situaties op met je meisje achterop en in de stad rondrijden. Voornamelijk dus in de eeste 2 versnellingen. Zodra je harder rijdt is het probleem niet merkbaar.
Omdat ik de motor 2 keer achter elkaar had afgespoeld dacht ik eerst aan vocht of vuil. Nu heb ik mijn R6 naar de dealer gebracht (buiten garantie periode) en hebben zij een bougie vervangen en alles ge(de)-monteerd. En ik was 100eu lichter.
2 dagen later was het probleem weer terug.

Wie kan mij adviseren en/of helpen??

Thanks :}
teruggaan en garantie claimen op de reparatie.. want het euvel is dus niet opgelost.
 
7 mei 2008
98
0
#12
Hoi Houten-R6,

Ik had het zelfde probleem met mijn ZX6R zoals ik al eerder gezegd had. Dit weekend was ik lang een motor zaak geweest (Divmo in Rijen) die raden mij aan om een flesje "Forte Motor Power 1" door een tank bezine te mixen. Dat heb ik dus gedaan en na een kilometertje of 40 was het zo goed als over :)
 

LePensZeur

Captain Crunch
28 okt 2004
10.871
22
44
Ede (Gelderland)
Bezoek Site
#13
toch even oma wakker schudden in dit oude topic.

de penbobines blijken nogal gevoelig voor corrosie te zijn maar kunnen ook versleten zijn in de zin dat ze de kleine schroefdraad niet genoeg klemmen en er dus onvoldoende en onregelmatig contact is.

je zal maar een verroeste bobine weer gangbaar maken zodat deze het weer doet maar hem dan al vervangen hebben voor 1 die, ook al is die schoongemaakt, dus te veel speling blijkt te hebben.....


B|


vakantiegehobbie..