stotterende yamaha xt550

rkpdude

MF'er
5 okt 2003
60
0
hoorn
Hallo,

Ik heb een aantal weken een xt550, en die loopt niet helemaal lekker. Starten en stationair lopen doet die goed. Optrekken en het gas niet verder dan half opendraaien en dus kort opschakelen dan gaat het ook allemaal wel okee. alleen wanneer je het gas tever opendraait gaat die inhouden en stotteren. Moet er wel bij vermelden dat wanneer die koud is hij wel lekker doorloopt. Carbs heb ik opengehad en schoongemaakt. De gasklep van de vacuum carb gaat ook mooi open en dicht.

Wie heeft er tips en truuks.

Gr Roel........
 
Vol gas gaat wel goed?
CV gaat normaal pas open als de schuif 10mm open is.

Heb je iets met filter en of uitlaat gedaan? Het lijkt alsof je naald te hoog staat en een te grote hoofdsproeier hebt. Openlucht filter vervangen door normale filter? (zelf meegemaakt met mijn xt550)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben al wat aan het expirimenteren geweest met filter en naald. Ik heb zonder filter geprobeert en met half afgeplakt filter. zonder filter leek het nog slechter. Met half afgeplakt filter klonk het motortje wat rijk, maar stotterde nog steeds. Heb de naald van de cv carb ook wat laten zakken. Overegens zonder verbetering. Ik ben dus nog steets zoekende naar de gouden tip...
 
Terug
Bovenaan Onderaan