Stottert onderin toeren en geen trekkracht *GSX1100G*

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.482
5
33
Amsterdam
Sinds gisteren heeft mn GSX1100G uit 1993 een vervelende eigenschap gekregen :')


Onder de 2500 toeren sputtert hij heel erg, bokt hij een beetje en heeft hij totaal geen trekkracht. En boven de 2500 toeren heeft hij opeens weer trekkracht en schiet hij weg.

Zouden dit de bougie's of de kleppen oid zijn? :?

Alvast tnx!
 

The Dutchy

MF veteraan
13 okt 2007
4.558
18
50
Bunschoten
Vervuilde carburateurs kan ook een mogelijkheid zijn... Heeft ie een tijdje stil geastaan ??

Eventueel een carburateur reiniger toevoegen aan de benzine... (Forte)
 

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.482
5
33
Amsterdam
Vervuilde carburateurs kan ook een mogelijkheid zijn... Heeft ie een tijdje stil geastaan ??

Eventueel een carburateur reiniger toevoegen aan de benzine... (Forte)
Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en daarvoor heeft hij wel even een tijdje stilgestaan jah. Maar in die 2 maanden heb ik er zelf wel flink mee gereden en geen problemen ervaren..
Zal forte helpen denk je? Dan gaan we dat toch gewoon proberen :Y
 

RetepV

MF veteraan
22 okt 2008
4.567
0
52
Huizen
Misschien ook even de motor opnieuw laten afstellen. Het weer is aardig omgeslagen, dat zou ook een deel van het probleem kunnen zijn.
 

vester86

MF veteraan
6 aug 2007
12.603
20
tussen maas en waal
Ik heb hem nu ongeveer 2 maanden en daarvoor heeft hij wel even een tijdje stilgestaan jah. Maar in die 2 maanden heb ik er zelf wel flink mee gereden en geen problemen ervaren..
Zal forte helpen denk je? Dan gaan we dat toch gewoon proberen :Y
kan zijn dat de tank is gaan roesten (vanbinnen) en dat er nu stukjes lak of roest je carburateur zitten te verstoppen van binnen.... forte kun je sowieso proberen, voor die 10 euro is het in ieder geval de goedkoopste "reparatie" (als het daarmee opgelost wordt natuurlijk)
 

DeArmeStudent

MF veteraan
1 mei 2008
1.332
0
39
Amsterdam
Zelf heb ik dat forte een keertje geprobeerd...het helpt niet...is volgens mij gewoon onzin...
Misschien dat het wel effect heeft voor motoren die veel stilgestaan hebben, maar verder denk ik niet dat het gaat helpen.

Sputteren en bokken kan door diverse oorzaken komen...(niet goed afgestelde carbs), te weinig of te veel benzine...lucht ergens aanzuigen...bougie die stuk is...spanningsregelaar stuk? enz enz

Gewoon ff alles nalopen.
 

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.482
5
33
Amsterdam
Dat is ook raar, vanmorgen was het helemaal weg bij een warme motor :?
En dan heb ik er nog niet eens forte ingegooid!

Zou het misschien kunnen omdat ik er veel korte stukjes (a 15 min) mee rijd?
 

bluesrider

MF veteraan
4 aug 2009
1.474
14
65
Stadskanaal
Lijkt een beetje op 3 cilinders lopen. Misschien doorslaande bougiedop of onvoldoende aangedrukte bougiedop? Ken ik van mijn 1100F

grtz,

Cees
 

willem1940

MF veteraan
7 apr 2003
11.392
4
Sittard
Toch ook kans op condenswater in olie, cq mayonaise-slaan bij veel te korte ritjes?

Check ook heel simpele dingen zoals: zitten de klemmen wel goed vast op brandschone accu-polen?
 
Laatst bewerkt:

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.482
5
33
Amsterdam
Even een update,
carbs heb ik laten schoonmaken maar heeft weinig effect gehad. Carbs waren ook al redelijk schoon.

Motor laten afstellen ook geen effect.

Ik zal het probleem iets specefieker proberen te omschrijven. Het is dus als de motor koud is, dan komt hij niet hoger dan 2500 a 3000 toeren. Pas na 1 minuut rijden op 2500 toeren (in zn 1e versnelling) dan komt hij erboven en dan pakt hij hem ook meteen goed op. Als ik naar zijn 2 schakel houdt hij nog een beetje in rond de 3000 toeren en eenmaal daarboven pakt hij hem meteen weer goed op..
Als het snachts erg koud is geweest is het nog erger!!


Snapernixvannnnn :N
 

bluesrider

MF veteraan
4 aug 2009
1.474
14
65
Stadskanaal
Membramen van de carburateurs lekken niet????
Bij de 1100F kun je na verwijdering van het luchtfilter tot in de carburateurs kijken en zien of alle gasschuiven wel gelijk omhoog komen bij gas geven. Blijft er 1 achter dan heb je een lek membraam hetgeen overeenkomt met je klachten.
Of je het met een 1100G op dezelfde manier kan bekijken weet ik niet.

grtz,

Cees
 
Laatst bewerkt:

Herr.ik.

MF veteraan
27 nov 2003
9.482
5
33
Amsterdam
Membramen van de carburateurs lekken niet????
Bij de 1100F kun je na verwijdering van het luchtfilter tot in de carburateurs kijken en zien of alle gasschuiven wel gelijk omhoog komen bij gas geven. Blijft er 1 achter dan heb je een lek membraam hetgeen overeenkomt met je klachten.
Of je het met een 1100G op dezelfde manier kan bekijken weet ik niet.

grtz,

Cees
Hmm tnx voor de tip ik zal er eens naar kijken!