Stoute 25kw rijders

Stout 25kw rijden?

:N

Echt not done.

Als je een echte motorrijder bent dan snap je wel dat je je er gewoon aan moet houden en zit je je tijd uit. Niet zeiken.

(Afbeelding)

Het is zeker not done..
Maar wat een onzin.. "echte motorrijder" laten we het er maar op houden dat onze intrepeaties wat dat betreft enigzins verschillen :z

Grappig dat gifje.. is dat dé moraalrider?
 
dit is dus belachelijk voorbeeld, jij denkt dat een motor met +25kw in rotonde krachtiger is dan een motor met -25 kw

Dat zeg ik niet, ik bedoel dat als je gelijk op een bv 100 pk monstertje gaat zitten (nee niet de duc monster) en je rijd op een rondtonde af, je best wel een probleem kan hebben als je geen bal van rijden afweet.

Dit is hier in de buurt al iets van 20x gebeurt :P jongens van 16-20 zonder rijbewijs die ff op papa's motor gaan rijden en de eerste de beste bocht/rondtonde waar je niet met 120 kan komen aanrijden, baf hoop kabaal en motor zit om de lantaarnpaal, jong ligt in het ziekenhuis.

En jah als jij het gas van een bv aprilia 1000 of een leuke R1 opendraaid in een rondonde..lig je plat op je snuffert....
 
domme discussie

eers diegene die echt 25 kw rijden weten niet wat volvermogen inhoudt... tenzij ze zelf al stout zijn geweest...

je hebt mensen van soorten, mensen die nog geen 20 pk onder controle kunnen houden en langs de andere kant mensen die met gemak 140 pk onder hun kont kunnen hebben. je moet gewoon voor je zelf uitmaken langs welke kant je het meeste ligt... als je je verstand gebruikt is er helemaal geen probleem, je moet gewoon beseffen dat je een motor onder je kont hebt die echt wel hard kan als je ietske aan die gashendel sleurt.

ik ben begonnen op een zxr400, was iet wat moeilijk in het begin, maar deed het heel rustig aan, na een tijdje lukte het zeer goed, eigenlijk bijna nooit problemen gehad omdat ie volvermogen was en of ik het vermogen niet aan kon, alleen moest je wel goed opletten op natte witte strepen...

ik ben sinds kort (lees 1 week) overgestapt naar een triumph tt 600, lijkt op papier een enorme stap bijna verdubbeling van het aantal pk's. mijn praktijk ervaring leert me dat die pk's niet zoveel niet meer uitmaken omdat je al gewent bent van met zo'n motor te rijden. wel effe bij zeggen dat ik nu wel overal trager rijd dan met mijn zxr, maar das waarschijnlijk omdak hem nog maar heb :X
 
uh, maar goed dat jij niet over die beslissingen gaat dan. ;) ik rij nu ook een 1.8l en af en toe de 2.0l van mn moeder en heeel af en toe de 3,5l van mn vader. dus denk t niet he? 1300 cc voor een auto is veels te weinig. alleen de nieuwste auto's hebben dan nog wat peekaatjes. oudere niet. B|

Met een 1300cc auto valt best te rijden hoor....
Maar het gaat me even om het idee van zo'n klein rijbewijs voor auto's ;)
 
Ik heb op mijn 25kw moteur al een aantal momenten gehad die goed fout af hadden kunnen lopen. Als ik ipv mijn 25kw GS een beestje met (veel) meer pk's zou hebben.. grote(re) kans dat ik niet rechtop was gebleven. Niet dat ik asociaal hard rijd ofzo, maar bijna iedereen wil wel eens het gas open trekken (wie dat niet wil, zal ook geen probleem met 25kw hebben ;) ). En met meer pk's is dat riskanter, logisch.. geen ruimte voor fouten :X
 
Met een 1300cc auto valt best te rijden hoor....
Maar het gaat me even om het idee van zo'n klein rijbewijs voor auto's ;)

:^
bij mij in de buurt rijd zo'n karretje rond: http://www.saab-zabel.de/04-midas.html
Moet volgens mij rijden als een kart ofzo :?


Ik heb ook een paar heftige oei-oei momenten gehad, maar heb me er mooi uit kunnen redden (tot 2 maal toe een bijna highsider in dezelfde bocht! met compleet andere banden, compleet andere omstandigheden en een jaar tijdsverschil :o )
Of ik het met vol vermogen had gehad? Geen idee daar denk ik maar niet aan :)
 
Laatst bewerkt:
nja ik zoek ook geen uitersten op met mijn motor, ik heb ook niet van die mooie bochten die ik zo af en toe opzoek (vind gene |( ), heb ook nog niet van die momenten gehad van shit dat scheelde niet veel waarbij de motor dan een rol speelde, heb wel al gehad met die koekblikkers :(
 
ik ben nieuw hier he, dus wss is het een domme vraag: kennen jullie de euro-begrenzer voor brommers en scooters? is het niet mogelijk die ook op de motor te zetten, en ALS je dan een ongeluk veroorzaakt, dat je die begrenzer dan aanzet en dus wel gwoon 25kW hebt, want ik kijk nou niet echt uit naar mijn 25kW tijd:S:S
 
sorry, verkeerde topic, is er al 1 over van die begrenzers. en tuurlijk, het gaat harder dan mn rs-ie, maar dan nog, volges mij begint het als je btje avonturier bent snel te vervelen, en mis je net dat stukje extra vermogen wat je graag zou willen hebben.
 
heb wel een leuke bike ;)
maar hij is toch echt wel 25 kw *O* *O* *O*

ikke ook leuke bike, maar ook 25 kw!

:Z :Z
hoe komen die lui toch op die topics?? is scooter forum dicht?

toen ik nog geen motor had, stelde ik sirieuze vragen en niet dit soort vragen:

kan een mille op 25kw?
kan een busa op 25kw?
kan ik een aan/uit begrenzer inbouwen?
wie rijdt een 25kw die niet 25kw is?
 
vind je het gek!!! je rijdt nu motor, is wel iets anders voor het geval je er nog niet achter was,.....

:^

Zou niet graag een klapper maken om er later achter te komen dat de verzekering niks dekt....

Zeg maar dag met je handje dan :W , dokken voor de rest van je leven
 
sorry, verkeerde topic, is er al 1 over van die begrenzers. en tuurlijk, het gaat harder dan mn rs-ie, maar dan nog, volges mij begint het als je btje avonturier bent snel te vervelen, en mis je net dat stukje extra vermogen wat je graag zou willen hebben.

Kun je ook goed knieën met je rs-je dan? :Z
 
yes, jeeehhh!!! daar behoor ik dus NIET meer toe!!! vorige week laten terug voeren!!! en nee ik ben niet gek ik denk aan mn cilinder!!!

een 1 cilinder 2 takt met te veel vermogen zorgt voor snelle slijtage van je motorblok en aangezien ik maar 1 cilinder heb en als ik die dus sloop heb ik dus geen motor meer dus dan maar weer terug tunen, hij rijdt ook gelijk een stuk beter!! veel beter, verbruikt minder benzine andere tandwielverhouding eropgezet en optrekke diet ie nog steeds als een speer alleen top is minder, maar ja dat kan me toch alleen maar mn punten op mn rijbewijs kosten...

dus ja deze keer verstandig bezig zeg ik maar, hoe wel het toch beetje pijn doet hoor... maar op mn gezicht vallen doet denk ik nog zeerder
 
Terug
Bovenaan Onderaan