Stoute 25kw rijders

Hehhehe heb sinds 1 september officieel m'n zwaar rijbewijs.
Maar heb maar 3 maanden 25 kw gereden en toen was ie er al uit :X
 
Vorige week zat ik nog bij mn ouwe in de wagen. Vroegtie of ik gelijk mn 25kw kit eruit ging halen als dat mocht met mn rijbewijs. En of ik de verzekering er over in ging lichten _O-

Ja pap, tuurlijk.. O-)

Ik heb maar de andere kant op gekeken want ik kon mn lach niet inhouden :z
Het is maar goed dat hij er geen verstand van heeft anders had hij het onder het rijden al wel een keer gemerkt :]

Zijn er nog anderen die zoiets hilarisch meegemaakt hebben?
 
Het heeft niets te maken met de verzekering.

Als je 25 kw moet rijden moet je motor 25 kw zijn. Dan is het dus wettelijk verplicht.

Als je groot mag rijden (boven 25kw) haalt het niet uit als je je motor op kenteken 25kw is maar in het echt niet. Verzekerings technisch haalt het niets uit want je bent wettelijk niets verplicht.

(heb het pas even uit gezocht)
 
nou jongens ik heb 3 weken geleden en gsxr gekocht heb hem na een week laten begrenzen kon he tniet lang volhouden dus heb ik de kit stiekem eraf gehaald rollenbank gezet bij een vriend en totaal 94.6 KW
ik weet egt niet hoe mensen het volhouden met 25 kw
 
nou, als je in je achterhoofd houdt dat wanneer je bijvoorbeeld onderuit gaat en je motor glijdt door, schept een kind, kind is dood....jij voor de rest van je leven verzekering mag betalen omdat je wettelijk gezien niet meer verzekerd bent, tja. dan neem je de 25kw-regel toch wel een beetje voor lief. ik rij wel eens op de srad van mn vriend, maar echt lekker voel ik me er niet bij. alleen al de boete ervoor vind ik hoog zat. maar t trekt wel erg om t er uit te laten halen. je hebt af en toe t idee of die t vermogen van een fiat panda heeft. (en dan geen racing edition oid :N ) maar oke, ik zie wel.
 
nou, als je in je achterhoofd houdt dat wanneer je bijvoorbeeld onderuit gaat en je motor glijdt door, schept een kind, kind is dood....jij voor de rest van je leven verzekering mag betalen omdat je wettelijk gezien niet meer verzekerd bent, tja. dan neem je de 25kw-regel toch wel een beetje voor lief. ik rij wel eens op de srad van mn vriend, maar echt lekker voel ik me er niet bij. alleen al de boete ervoor vind ik hoog zat. maar t trekt wel erg om t er uit te laten halen. je hebt af en toe t idee of die t vermogen van een fiat panda heeft. (en dan geen racing edition oid :N ) maar oke, ik zie wel.
Nou ik weeet het niet maar ja ik zie nog wel opas van 60 op een hayabusa scheuren met een reflex vermogen van 10% of jonge jongens van het buitenland die in nederland mogen rijden of belgen die een tijdelijke rijbewijs krijgen als ze meer dan 8 lessen hebben genomen maar ja vind het nergens opslaan die 25 kw regel je moet gewoon je motor eerst leren kennen en dan pas scheuren maar ja 25 kw nee egt niet wil niet dat een opgevoorde scooter mij inhaalt ennu als je je auto rijbewijs hebt mag je ook een auto die je wil of het een auto is met 1 pk of 1000 pk vind die kw regel gewoon 1 grote onzin als ik hoor al kan ik niet meer nuchter nadenken maar ja we zien wel
 
nou, als je in je achterhoofd houdt dat wanneer je bijvoorbeeld onderuit gaat en je motor glijdt door, schept een kind, kind is dood....jij voor de rest van je leven verzekering mag betalen omdat je wettelijk gezien niet meer verzekerd bent, tja. dan neem je de 25kw-regel toch wel een beetje voor lief. ik rij wel eens op de srad van mn vriend, maar echt lekker voel ik me er niet bij. alleen al de boete ervoor vind ik hoog zat. maar t trekt wel erg om t er uit te laten halen. je hebt af en toe t idee of die t vermogen van een fiat panda heeft. (en dan geen racing edition oid :N ) maar oke, ik zie wel.


denk jij als je wel je groot rijbewijs hebt, en je rijdt in de stad; en je negeert een zebrapad ofzo, en je rijdt een kind dood, dat de verzekering zegt, ok geen nood je hebt 25 kw we betalen wel alles :W

verzekering gaat zoveel mogelijk uitzoeken zodat ze niet hoeven te betalen
 
denk jij als je wel je groot rijbewijs hebt, en je rijdt in de stad; en je negeert een zebrapad ofzo, en je rijdt een kind dood, dat de verzekering zegt, ok geen nood je hebt 25 kw we betalen wel alles :W

verzekering gaat zoveel mogelijk uitzoeken zodat ze niet hoeven te betalen
wat hebben jullie nou met het doodrijden met een kind komt dat zo vaaak voor dan en laat je jezelf verkeren omdat je misschien een kind zal doodrijden in iedergeval als er zoiets zou gebeuren hopelijk niet zou ik me niet druk om geld maken aar ja als jij alleen voor de verzekering op een 25 kw rijdt ...... laatmaar :r :] gaat gewoon m'n gangetje
 
ja, dat geweten/verstand zit af en toe in de weg. :P

Gelijk heb je hoor.. het blijft linke soep. Als je hoort wat een bezoekje aan het ziekenhuis per dag kost en je moet dat zelf voor een ander gaan betalen :N

Omdat ik al een aantal schadevrije jaren had (best wat ervaring dus ook) durfde ik het wel aan. Als ik die niet had gehad had ik het ook niet zo snel gedaan, zeker als ik een supersport had gehad. Die zijn een stuk minder vergevingsgezind als een Bandit of Diversion om eens wat te noemen..

Know what you can and what you can't, consider yourself invisible and ride free.
 
wat hebben jullie nou met het doodrijden met een kind komt dat zo vaaak voor dan en laat je jezelf verkeren omdat je misschien een kind zal doodrijden in iedergeval als er zoiets zou gebeuren hopelijk niet zou ik me niet druk om geld maken aar ja als jij alleen voor de verzekering op een 25 kw rijdt ...... laatmaar :r :] gaat gewoon m'n gangetje


luister eens, ik maak me daar niet druk om, die anderen wel, ik vind het ook belacheljk, net alsof iederen rijder die begint, binnen de 2 jaar iemand doodrijdt/verlamdt rijdt. als je dat tegenkomt, denk ik eerder aan je rijstijl dan aan 25kw<=> vol vermogen.

nog 1 ding aan moraalridders: met 33pk kun je ook iemand aanrijden
 
Maar als je het dan doet, ben je wel verzekert ;)

precies mijn punt... :)

tuurlijk gaat de verzekering dan ook moeilijk doen, maar uiteindelijk betalen ze wel.
ik ga er niet van uit dat ik een kind/oma of whatever schep, maar je weet t maar nooit. heb er dan geen zin in dat ze gaan zeuren over die klote 25kw-regel.
 
denk jij als je wel je groot rijbewijs hebt, en je rijdt in de stad; en je negeert een zebrapad ofzo, en je rijdt een kind dood, dat de verzekering zegt, ok geen nood je hebt 25 kw we betalen wel alles :W

verzekering gaat zoveel mogelijk uitzoeken zodat ze niet hoeven te betalen

ik negeer geen zebrapaden. ben niet zo'n "kijk-es-hoe-stoer-ik-ben"-motorrijder. ik stop netjes bij een zebrapad. je moest s weten hoe vreemd sommige mensen je wel niet aankijken dan, een motorrijder die stopt voor een zebrapad...
o ja, en als ik groot rijbewijs heb, gaat de 25kw er uit en is t sowieso verzekeringstechnisch in orde. ;)

maar ja, er moet altijd wel iemand bij zijn die verkeerde dingen stelt om andere op te naaien.

ik heb er geen moeite mee als anderen wel de 25kw er uit halen terwijl ze nog wel een tijd moeten. toch hun verantwoordelijkheid?
 
luister eens, ik maak me daar niet druk om, die anderen wel, ik vind het ook belacheljk, net alsof iederen rijder die begint, binnen de 2 jaar iemand doodrijdt/verlamdt rijdt. als je dat tegenkomt, denk ik eerder aan je rijstijl dan aan 25kw<=> vol vermogen.

nog 1 ding aan moraalridders: met 33pk kun je ook iemand aanrijden

gelukkig iemand die mij snapt ik heb een vlotte rijstijl maar ja ben niet blind ik mag nou wettelijk 34 pk hebben en heb er nou 125pk maar ja ik voel dan wel op een motor en niet op een opgevoerde scootertje wat mijn oude scootertje haalt een 25 kw zo in ............. :]
 
En ik maar denken dat mensen op een zebrapad voor pion spelen :] :+
Gelukkig hoef je in een 'k*tgat' niet zo vaak te stoppen voor zebra paden :)

[me]Loki vraagt zich af of psychodinges een burgman 400 scooter heeft gehad _O- [/me]
 
Ik mag rijden wat ik wil maar blijf bij m'n Appie 125...Die overigens wel 27kw levert. Kost me geen drol en heb voldoende pret zo.
 
brief van het arrondisementsparket.

ik mag 1 november voorkomen omdat ik 1 juli 2004 niet met 25kw op kenteken reed _O-
 
brief van het arrondisementsparket.

ik mag 1 november voorkomen omdat ik 1 juli 2004 niet met 25kw op kenteken reed _O-


o ja das waar. jij was goed het zaadje he :P ik snap alleen nog steeds niet hoe ze zagen dat jij geen 25kw had. als het op papier staat moeten ze het toch goedkeuren (van mij ;) ). nog steeds vol vermogen? of weer 25kw
 
Maar als je het dan doet, ben je wel verzekert ;)

Precies. Zelfs al ben je de beste rijder van de wereld, het kan je gebeuren. Bovendien worden meeste motorongelukken veroorzaakt door een onoplettende automobilist, en is er een grote kans dat je onderuit gaat binnen 2 jaar na het behalen van je rijbewijs.

Je moet het zelf ook maar weten, maar ik ga het risico niet lopen. Mocht er iets gebeuren dan zou ik het mezelf ook niet kunnen vergeven. Bovendien is het ook geen slechte regeling, ik zie het als een bescherming tegen mezelf (je bent jong en wild.. doet soms domme dingen). Bovendien heb ik, althans dat hoop ik, nog genoeg jaren om te genieten van veel pk's na mijn 25kw periode ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan