Stoute 25kw rijders


:Y :Y

ZOnder begrenzing rijden is hetzelfde als rijden onder invloed. Je weet dat het niet mag maar je doet het toch. Fijn voor jou maar als je brokken maakt moet je hier niet kommen mekkeren dat je 2 ton schuld moet gaan aflossen bij je verzekering. :W :W in het ergste geval dan.
 
Kben benieuwd hoe moforummers zich de ideale en haalbare beginregeling zien..
 
:Y :Y

ZOnder begrenzing rijden is hetzelfde als rijden onder invloed. Je weet dat het niet mag maar je doet het toch. Fijn voor jou maar als je brokken maakt moet je hier niet kommen mekkeren dat je 2 ton schuld moet gaan aflossen bij je verzekering. :W :W in het ergste geval dan.


je verdient nu een prijs omdat je de 1.000.000 persoon bent die dit gezegd heeft...
 
Kben benieuwd hoe moforummers zich de ideale en haalbare beginregeling zien..

op topsnelheid begrenzen ofzo... maar niet meteen op al je power. gewoon op 190/200 ofzo. (een zx-6r op 25 kw doet ook nog 190 ofzo) en zo heb je dan nog motoren over die niet persee begrensd moeten worden. en ipv 2 jaar, gewoon een kilometrage ofzo. want zo zijn er mensen die in 1 jaar al heel veel gereden hebben en echt geen beginner meer te noemen zijn en andere die dat in 10 jaar nog niet rijden.
maar ja, hoe controleer je zoiets?

dus beste is gewoon geen beginregeling. heb je met de auto ook niet. de meeste starters kunnen ook geen snelle bmw kopen, maar ook geen gsx-r 1000. (ja, die zijn er wel... zeg niet voor niets "de meeste")
nu kunnen natuurlijk motoren over t algemeen harder, maar niet iedereen maakt daar optimaal gebruik van.
 
Ik denk dat een beginnersrijbewijs op zich wel nuttig is, maar 25 kw is toch echt wel een beetje weinig. Het imo beter zijn als men het vermogen wat een 500cc lesfiets(GS 500 CB 500 of Er-5) afgeeft de grens zou zijn. Dan heb je ook meteen een veel grotere keuze wat betreft niet begrensde motorfietsen, die nou niet meteen het uiterste van een rijder vragen, maar wel genoeg vermogen hebben om redelijk in te halen of met z'n 2en op te zitten.
Bovendien zoals iemand in dit topic ook al zij:" ook met 25 kw kan je goed brokken maken (Rude_Roderick kon dat op z'n driewieler al :+ )

Oh ja ik rij heel netjes met een 25kw fiets die standaard al 25 kw levert en een beetje klein is voor zo'n grote kerel als ik 8-)
 
Laatst bewerkt:
Helemaal mee eens, dat 25kw gedoe slaat nergens op! Kon best wat meer zijn.
Heb zelf een kawasaki zxr400 (25kw). Het reed leuk totdat ik gisteren een rondje heb gereden op de "nieuwe" suzuki srad 750 van mijn broer, wat een geweld!!! DAT WIL IK OOK, maar ik moet nog 2 jaar -O-
Zwaar baluh
Misschien toch maar die begrenzing eruit?

Rob
 
Helemaal mee eens, dat 25kw gedoe slaat nergens op! Kon best wat meer zijn.
Heb zelf een kawasaki zxr400 (25kw). Het reed leuk totdat ik gisteren een rondje heb gereden op de "nieuwe" suzuki srad 750 van mijn broer, wat een geweld!!! DAT WIL IK OOK, maar ik moet nog 2 jaar -O-
Zwaar baluh
Misschien toch maar die begrenzing eruit?

Rob

En als je onbegrensd op je zxr400 en je zou op de 750 srad van je broer stappen zou je ook zoiets hebben van "wat een geweld!!!" als je broer op een gsxr1000 k5 zou stappen zou die ook zoiets hebben van "wat een geweld!!!" :Z
Er is altijd wel iets anders wat harder gaat :z

Ik heb net een stuk gereden en heb geen moment gehad waarop ik vermogen tekort kwam :]
Alles binnendoor, slalommend tussen de auto's dooor in hartje leiden :W
 
Toch blijf ik het raar vinden dat er geen beperkt autorijbewijs is voor mensen die jonger zijn dan 21.
Als je 18 bent en net je autorijbewijs hebt dan mag je in theorie al gelijk een ferrari besturen.

Ik zeg: Introduceer een beperkt B rijbewijs waarbij auto's mogen worden gereden met een maximale inhoud van 1300cc. :Y
 
Toch blijf ik het raar vinden dat er geen beperkt autorijbewijs is voor mensen die jonger zijn dan 21.
Als je 18 bent en net je autorijbewijs hebt dan mag je in theorie al gelijk een ferrari besturen.

Ik zeg: Introduceer een beperkt B rijbewijs waarbij auto's mogen worden gereden met een maximale inhoud van 1300cc. :Y
Vaak vraagt een dergelijke auto iets meer financiële armslag, lijkt me – zeker in verhouding tot de 2e hands motormarkt. Daarnaast, 1300cc? Menige Jap die daar een sloot pk's uit weet te vissen.
 
op topsnelheid begrenzen ofzo... maar niet meteen op al je power. gewoon op 190/200 ofzo. (een zx-6r op 25 kw doet ook nog 190 ofzo) en zo heb je dan nog motoren over die niet persee begrensd moeten worden. en ipv 2 jaar, gewoon een kilometrage ofzo. want zo zijn er mensen die in 1 jaar al heel veel gereden hebben en echt geen beginner meer te noemen zijn en andere die dat in 10 jaar nog niet rijden.
maar ja, hoe controleer je zoiets?

dus beste is gewoon geen beginregeling. heb je met de auto ook niet. de meeste starters kunnen ook geen snelle bmw kopen, maar ook geen gsx-r 1000. (ja, die zijn er wel... zeg niet voor niets "de meeste")
nu kunnen natuurlijk motoren over t algemeen harder, maar niet iedereen maakt daar optimaal gebruik van.

Volgens mij is het juist 1 van de belangrijke dingen voor beginners: leren omgaan met vermogen(trekkracht) en als je een motor alleen op topsnelheid knijpt dan heeft dat niet zoveel zin imo. Een kilometrage zou idd een veeel mooiere oplossing zijn. Alleen hoe moet je zoiets controleren.. 1 of ander gps kastje aan je motor hangen..? Die kan je ook zo in de auto hangen ws. En als dat gecombineerd moet worden met een beperking kost het alleen nóg meer... hmm..

Ik denk dat een beginnersrijbewijs op zich wel nuttig is, maar 25 kw is toch echt wel een beetje weinig. Het imo beter zijn als men het vermogen wat een 500cc lesfiets(GS 500 CB 500 of Er-5) afgeeft de grens zou zijn. Dan heb je ook meteen een veel grotere keuze wat betreft niet begrensde motorfietsen, die nou niet meteen het uiterste van een rijder vragen, maar wel genoeg vermogen hebben om redelijk in te halen of met z'n 2en op te zitten.
Bovendien zoals iemand in dit topic ook al zij:" ook met 25 kw kan je goed brokken maken (Rude_Roderick kon dat op z'n driewieler al :+ )

Oh ja ik rij heel netjes met een 25kw fiets die standaard al 25 kw levert en een beetje klein is voor zo'n grote kerel als ik 8-)

Das opzich een idee, dat er een lijst gemaakt word van motoren die bereden mogen worden zonder dat er iets aan gedaan hoeft te worden tot +-500cc. Zullen ze zxr400's en Cr500's wel uitsluiten maargoed, het is een idee toch! En dan icm 1 of andere kilometerafstand. Zeg 5000km ofzo..
 
Toch blijf ik het raar vinden dat er geen beperkt autorijbewijs is voor mensen die jonger zijn dan 21.
Als je 18 bent en net je autorijbewijs hebt dan mag je in theorie al gelijk een ferrari besturen.

Ik zeg: Introduceer een beperkt B rijbewijs waarbij auto's mogen worden gereden met een maximale inhoud van 1300cc. :Y

uh, maar goed dat jij niet over die beslissingen gaat dan. ;) ik rij nu ook een 1.8l en af en toe de 2.0l van mn moeder en heeel af en toe de 3,5l van mn vader. dus denk t niet he? 1300 cc voor een auto is veels te weinig. alleen de nieuwste auto's hebben dan nog wat peekaatjes. oudere niet. B|
 
Dat zou ik dan weer vrij weinig vinden eerlijk gezegd :)



niet dat ik er een probleem van zou maken :P

Voor mij was het genoeg in ieder geval. Maar dat zal wel met mn brommer verleden te maken hebben. Toen heb ik toch bijna 30.000km gereden nu ik erover nadenk :o

Tis natuurlijk ook wel persoonsafhankelijk. Als je de grenzen niet op gaat zoeken dan zal je nooit echt vooruitgaan qua motorbeheersing. En als je alleen maar op verlaten weggetjes rijd zal het verkeersinzicht ook niet bijster snel beter worden.. maar ala.

Auto's: eigenlijk toch raar dat het daar nu over gaat. Als je ziet wat een 25kw motor doet van 0-100. En dan zeggen dat 25kw te traag is.. en vervolgens beginnen over een beperking op beginnende automobielrijders.. _O-
 
Eh.. als beginner moet je toch ervaring opdoen? En hoe doe je dat? Juist ja, door veel kilometers te maken :P

Dus een kilometer limiet is zinloos.. rijd liever 25kw dan een beperkt aantal kilometers. :Y


Oja enne als je op een 25kw rijdt dan kun je verwachten dat wanneer je 'even' op een pk monster stapt dat je je 25kw nog trager vindt dan je dacht, das logisch. Daarom is het misschien ook beter om niet op zo'n pk monster te stappen ;)
 
@fulcrum: geen beperkt aantal km's. ;) stel je hebt 12000 km gereden aantoonbaar, dan ben je van de 25kw af. nu 2 jaar. in deze 2 jaar doet niet iedereen evenveel ervaring op. maar t is allemaal shit. :P

@ loki, mijn auto gaat harder dan mn 25kw-motor hoor ;) alleen 0-100 niet.
 
@fulcrum: geen beperkt aantal km's. ;) stel je hebt 12000 km gereden aantoonbaar, dan ben je van de 25kw af. nu 2 jaar. in deze 2 jaar doet niet iedereen evenveel ervaring op. maar t is allemaal shit. :P

oooh... ok, dat zou wel een mooie regeling zijn ja :Y

De 12000 haal ik binnen een jaar wel :9
 
@ loki, mijn auto gaat harder dan mn 25kw-motor hoor ;) alleen 0-100 niet.

Dat is het hem nou net (denk ik) dat het optrekken enzo veeel sneller gaat. Volgas rijd je (met auto of motor) toch bijna nooit en daar gebeuren niet echt ongelukken mee. Maar ik denk wel dat dat gebeurd met bochten en het niet weten wat dat vermogen kan doen. :)
 
Zo, had dit topic eigenlijk al voor dood opgegeven, kijk ik nu ff, eej reacties,,

zo te zien lopen de meningen uit 1. Grappig is, dat diegene die 25kw rijbewijs hebben het setje er zo snel mogelijk er uit willen halen. En diegene die het volvermogen hebben het goede voorbeeld willen zijn heb ik het idee.

Meeste ongelukken gebeuren denk ik idd door in ene op een motor te stappen die paar seconde eerder op de 100 zitten dan 25 kw. denk ik, haha..
 
Stout 25kw rijden?

:N

Echt not done.

Als je een echte motorrijder bent dan snap je wel dat je je er gewoon aan moet houden en zit je je tijd uit. Niet zeiken.

full
 
Ik snap niet waar mensen zich druk om maken..ik moet van mijn pa op een 25 kwh rijden als ik me rijbewijs heb..anders zorgt hij ervoor dat ik niet rij :? :?

En toch laat hij me vandaag weer tanken met zijn duc 900 ss....110 pk op achterwiel (neuh is niks aan gedaan hoor : })

Vind het een beetje loos..bij je rijbewijs halen kunnen de meesten al zien of je wel of niet met pk's en snelheid overweg kan (zoals mijn moder :X )

toch zal ik en ga ik mijn toekomstige monster (wat het ook mag wezen dan) afknijpen als dat moet...ik rij liever 2 jaar save en chill en daarna 30-50-80 jaar op 25kwh+ motortjes dan dat ik de eerste de beste rondtonde verkeerd neem en 2 benen breek ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan