Straatbanden op het circuit

GSXR_baby!

Rookie
14 sep 2018
21
0
Een vraag voor de ervaren circuitrijder.
Eind deze week gaan ik het circuit op en het weer is niet zo mooi als je zou willen maar ook niet ellendig. Om deze reden zat ik te kijken naar een set intermediates. Deze zijn, voor zover ik het zie, lastig(-er) te krijgen. Om deze reden ben ik aan het kijken naar een goede straatband. Waar ik me alleen beetje zorgen om maak is het effect van het extra laagje dat ze op straatbanden doen om niet uit te drogen bij opslag. Deze hoor je er rustig af te rijden na eerste montage.

Heeft iemand ervaring met hoe dit zich op het circuit vertaald. Ik heb bandenwarmers dus warm krijgen is het probleem niet maar heb je de laag er na een ronde al af of is het een sessie rustig(-er) rijden?

Groetjes!
 
Na 1 tot 2 rondjes knallen.
Tip: met remreiniger d.m.v een doekje schoonvegen dan haal je het laagje er grotendeels al af.

Als de baan nat is dan ff rustiger he;)
 
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga het probere met de remreiniger. En idd als de baan nat is wat rustiger 😋
 
Dat laagje zit al jaaaren niet meer op banden. Glad rubber is glad, rustig de banden even rond rijden dan kun je ze gewoon maximaal gebruiken. Remreiniger heeft geen zin.

Chef Grootader:
 
Laatst bewerkt:
Na 1 tot 2 rondjes knallen.
Tip: met remreiniger d.m.v een doekje schoonvegen dan haal je het laagje er grotendeels al af.

Als de baan nat is dan ff rustiger he;)
Dat is niet zo is mij verteld door een bandenboer (SuperBlackBird).

Die laag komt van binnenuit. Veeg het weg en er komt tijdens het rijden van binnenuit weer een nieuw laagje.

Gewoon rijden met beleid is hoe je het weg krijgt.
 
Dat is niet zo is mij verteld door een bandenboer (SuperBlackBird).

Die laag komt van binnenuit. Veeg het weg en er komt tijdens het rijden van binnenuit weer een nieuw laagje.

Gewoon rijden met beleid is hoe je het weg krijgt.

Maar dan komt er toch ook weer een nieuw laagje? Het maakt dus dan toch niet uit hoe je het verwijderd?

Ari Henning, moet toch zeggen dat hij mij er in de afgelopen jaren toch wel van heeft overtuigd dat hij echt geen flapdrol is en dus neem ik graag aan wat hij zegt.
 
Nee, want je rijdt het er uit. Het wordt er uit geduwd is wat ik begrepen heb en op een gegeven moment is het op.


@Super Blackbird

Kan je het eens verhelderen voor het geval ik er naast zit?
Dank u :)
 
Het spul wat de band glad maakt, is naar mijn weten gewoon het "verwijdermiddel" dat wordt gebruikt in de mal waarin de band is gemaakt om het zodoende los te kunnen halen. Zeg maar: verwijderwas.

Dat zit dus niet in de band, maar echt aan de buitenkant. het eruit rijden klinkt mij dan ook erg onaannemelijk.
 
Ik ben geen expert. Praat er enkel 1 na :)
Hij zal zich vroeg of laat hier wel melden. Waarschijnlijk is die nu de toko aan het draaiende houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan