Straatfiets ombouwen of inruilen ??

OHARA

MF veteraan
5 jun 2008
1.220
140
Haarlem
Hallo mensen,

Al geruime tijd loop ik rond met de gedachte om mijn straatfiets in te ruilen voor een circuitfiets. Eigenlijk staat ie maar mooi te wezen in de schuur omdat "ie" alleen nog maar naar buiten gaat voor circuitdagen.
Het berteft een zx6r uit 2006 met 4000k erop. deze vorig jaar aangeschaft na inruil 2003er.
Ik zou mijn huidige motor wat meer kunnen aanpassen, kuipwerk, remleidingen, crashprotectors ed., zal dan ongeveer 700 euro gaan kosten.Of een wat oudere terug kopen ( r6 uit 2003 , 04) met meer onderdelen erop voor het circuit en dan wat geld in me zak steken voor ....... :]

Wat zouden jullie doen ?
 
Hallo mensen,

Al geruime tijd loop ik rond met de gedachte om mijn straatfiets in te ruilen voor een circuitfiets. Eigenlijk staat ie maar mooi te wezen in de schuur omdat "ie" alleen nog maar naar buiten gaat voor circuitdagen.
Het berteft een zx6r uit 2006 met 4000k erop. deze vorig jaar aangeschaft na inruil 2003er.
Ik zou mijn huidige motor wat meer kunnen aanpassen, kuipwerk, remleidingen, crashprotectors ed., zal dan ongeveer 700 euro gaan kosten.Of een wat oudere terug kopen ( r6 uit 2003 , 04) met meer onderdelen erop voor het circuit en dan wat geld in me zak steken voor ....... :]

Wat zouden jullie doen ?

Je bedoeld 4000 Km denk ik :? 4000000 is denk ik een beetje veel
 
houden en ombouwen , je weet nu wat je hebt
 
Laatst bewerkt:
ik zou hem verkopen en een circuit fiets kopen. en de geld wat je overhoud kan je altijd nog gebruiken voor banden e.d..
 
Ik denk dat als ik hem goed zou kunnen verkopen dat ik hem zou verkopen en een circuitmotor terug zou komen.

Je zou eventueel hartelman kunnen proberen die bouw namelijk ook motoren om misschien kan je hem daar inruilen.

Hartelman Motoren Hengelo
 
Lekker particulier verkopen en een circuitklare fiets terugkopen. :T
Vele malen goedkoper. :Y
 
Lekker particulier verkopen en een circuitklare fiets terugkopen. :T
Vele malen goedkoper. :Y
Inderdaad...

Nu beur je nog leuk geld voor je relatief nieuwe fiets. Als je hem na 2 jaar circuit rijden wil verkopen beur je er heel weinig voor omdat hij is afgeragd en het een oud schadehok is.

Althans, zo denken de meeste mensen...
 
Lekker houden en ombouwen, heb ik ook gedaan :Y
€700,- Is wel een hoge inschatting hoor. Voor 4 á 500,- ben je ook wel klaar. Remleidingen zijn nergens voor nodig, de standaard remleidingen zijn namelijk prima in orde... ook op het circuit...
Crashprotectoren moet je zelf weten, ik zou het niet doen. Als 'ie blijft hangen in het grind trek je je hele frame krom. En racekuipen kosten niet zoveel, dus bij een eventuele crash is de kostenpost meestal niet zo heel hoog :)
 
Valt zeker wat voor te zeggen om hem om te bouwen. Ik heb zelf ook deze keuze gemaakt een paar maanden geleden. Ik reed op de straat met deze R6 2006:
photo.php


Maar reed daar ook circuit mee. Dit omdat ik lol op de openbare weg helemaal kwijt ben. Steeds achterom kijke voor politie (rijd veel undercover i nhet Noorden). En ik ben
al een keer mn rijbewijs kwijtgeraakt en heb hem wel nodig voor mijn werk.
Daarom besloten de R6 2006 te verkopen en een racer aan te schaffen. Resterende geld kun je gebruiken voor aanschaf trailer/circuitdagen/banden.
Als je dan een keer valt ist neit erg van die kras op je achterbrub of op het frame, daar vermindert de racer nie veel van in waarde. De straatfiets daarentegen, daar heb je dan een groter probleem ook omdat je niet op het circuit verzekerd bent. Mooie van de racer (als het goed is) heb je ook andere vering en staat t geheel veel meer in het teken van een racer dan alleen andere kappen op je straatbike. Dit merk je ook direct tijdens het rijden op het circuit. Voor jou dus om af te vragen, ga je nog veel rijden op de openbare weg en heb je er nog genoeg lol en plezier in, zo ja is ombouwen handiger. Wi lje meer circuitrijden dan die paar keer perjaar dan is aanschaf circuit racer een echte aanrader.

Hier de mijne:

2932.jpg
 
Valt zeker wat voor te zeggen om hem om te bouwen. Ik heb zelf ook deze keuze gemaakt een paar maanden geleden. Ik reed op de straat met deze R6 2006:
[afbeelding]

Maar reed daar ook circuit mee. Dit omdat ik lol op de openbare weg helemaal kwijt ben. Steeds achterom kijke voor politie (rijd veel undercover i nhet Noorden). En ik ben
al een keer mn rijbewijs kwijtgeraakt en heb hem wel nodig voor mijn werk.
Daarom besloten de R6 2006 te verkopen en een racer aan te schaffen. Resterende geld kun je gebruiken voor aanschaf trailer/circuitdagen/banden.
Als je dan een keer valt ist neit erg van die kras op je achterbrub of op het frame, daar vermindert de racer nie veel van in waarde. De straatfiets daarentegen, daar heb je dan een groter probleem ook omdat je niet op het circuit verzekerd bent. Mooie van de racer (als het goed is) heb je ook andere vering en staat t geheel veel meer in het teken van een racer dan alleen andere kappen op je straatbike. Dit merk je ook direct tijdens het rijden op het circuit. Voor jou dus om af te vragen, ga je nog veel rijden op de openbare weg en heb je er nog genoeg lol en plezier in, zo ja is ombouwen handiger. Wi lje meer circuitrijden dan die paar keer perjaar dan is aanschaf circuit racer een echte aanrader.

Hier de mijne:

[afbeelding]

:^
:P
 
Met 4000km op de teller zal ik 'm lekker houden ombouwen. Je weet nu tenminste wat je onder je kont hebt!

Ombouwen naar een echte circuit-fiets is volgens mij altijd duurder, tenzij je zelf in de motor-handel zit of monteur bent.
Race-kuip, race-uitlaat, alle lichtgewicht assecoires zoals schakel en remsetjes, speciale remschijven en klauwen, hendels, racebanden en ga nog maar even door. Kan je idd beter een kant en klare circuitfiets aanschaffen.
Met 4K krijg je nog veel geld voor je straatfiets en heb je dus meer budget voor je circuitfiets&trailer. Ik rij overigens op een ouwe circuitfiets. ;)
 
De keuze om mijn motor te verkopen geniet steeds meer mijn voorkeur, aangezien ik ook een trailertje moet aanschaffen.
Zal niet al te lang duren voordat mijn motor te koop staat, dus potentiele kopers nog even geduld.
Weet iemand een site vwb. motortrailers?? of ervaring met een bepaald type..
Ik denk dat er over een maand of 2 genoeg aanbod is van circuitracers zal dan eens even kijken wat er zoal in de aanbieding is.

Voor potentiele kopers zie hier mijn fiets
full
 
Ombouwen naar een echte circuit-fiets is volgens mij altijd duurder, tenzij je zelf in de motor-handel zit of monteur bent.
Race-kuip, race-uitlaat, alle lichtgewicht assecoires zoals schakel en remsetjes, speciale remschijven en klauwen, hendels, racebanden en ga nog maar even door. Kan je idd beter een kant en klare circuitfiets aanschaffen.
Met 4K krijg je nog veel geld voor je straatfiets en heb je dus meer budget voor je circuitfiets&trailer. Ik rij overigens op een ouwe circuitfiets. ;)
Welke gek die net begint met 'racen' gaat dat er nu allemaal opzetten? _O-
Probeer eerst maar eens alles uit je standaard fiets te halen en ga dan eens verder kijken naar wat er op de markt is.

Racebanden :? Ga je daar harder van toevallig? :+ Wat een uitvinding is dat zeg! :} :')
 
Welke gek die net begint met 'racen' gaat dat er nu allemaal opzetten? _O-
Probeer eerst maar eens alles uit je standaard fiets te halen en ga dan eens verder kijken naar wat er op de markt is.

Racebanden :? Ga je daar harder van toevallig? :+ Wat een uitvinding is dat zeg! :} :')
moest ook wel om hem lachen :') _O-
 
Welke gek die net begint met 'racen' gaat dat er nu allemaal opzetten? _O-
Probeer eerst maar eens alles uit je standaard fiets te halen en ga dan eens verder kijken naar wat er op de markt is.

Racebanden :? Ga je daar harder van toevallig? :+ Wat een uitvinding is dat zeg! :} :')
Ik bedoelde enkel dat het ombouwen van standaard naar race-uitvoering veel geld kost, en met racebanden bedoelde ik circuitbanden natuurlijk...dus what's so funny :? :z
 
Ik zou denk ik eerder geneigd zijn om de motor te houden en aan te passen. Met deze motor kun je al lezen en schrijven. Je hebt er al ervaring mee, dus met modificaties zul je je alleen nog maar zekerder voelen. Ik kan niet in je budget kijken, maar kuipen en dergelijke wisselen is iets wat je misschien niet continu wilt uit besteden. Dan kun je het beter zelf leren, zodat je het steeds wat sneller / beter kunt.

Een motoraanhanger hoeft niet zo heel duur te zijn. Je kunt om marktplaats voor best knappe prijsjes aanhangers vinden.

Succes met je cirquitcarriere ;)
 
Als ik besluit de motor te houden , zal ik enkele aanpassingen doen , ik hoef niet gelijk een GP replica , aangezien ik daar de knaken en het talent niet voor heb om dat optimaal te benutten..
Vwb het ombouwen zal dat niet zoveel problemen opleveren , vervang nu ook zelf ketting, olie , filter, remblokken ed.
Waag me alleen niet aan het blok zelf , dat besteed ik helaas uit.
Ben er wel overuit dat op straat rijden over is , vind er gewoon geen reet meer aan.

Rest mij alleen de vraag waar ik het meeste voordeel uithaal, als ik verkoop zal ik er nog ongv. 7000 voor kunnen vangen .
Ik wil dan ongv 4000 eu uitgeven voor een racer en zal nog een aanhangertje moeten aanschaffen.
Of de huidige ombouwen, kuipwerk, remleiding, eventueel vering, zal dan maxi 1000 eu zijn denk ik.

Tja keuzes maken , als het om dames gaat geen probleem :W daaaag , maar nu.....
 
Als ik besluit de motor te houden , zal ik enkele aanpassingen doen , ik hoef niet gelijk een GP replica , aangezien ik daar de knaken en het talent niet voor heb om dat optimaal te benutten..
Vwb het ombouwen zal dat niet zoveel problemen opleveren , vervang nu ook zelf ketting, olie , filter, remblokken ed.
Waag me alleen niet aan het blok zelf , dat besteed ik helaas uit.
Ben er wel overuit dat op straat rijden over is , vind er gewoon geen reet meer aan.
Ach, het blok kun je door de tijd heen ook leren, dat hoeft i.d.d. niet per direct en kun je goed uitbesteden. Ik snap best dat je passie voor motorrijden verandert. Je bent hier niet de enige in. Ik ken er meer.


Rest mij alleen de vraag waar ik het meeste voordeel uithaal, als ik verkoop zal ik er nog ongv. 7000 voor kunnen vangen .
Ik wil dan ongv 4000 eu uitgeven voor een racer en zal nog een aanhangertje moeten aanschaffen.
Of de huidige ombouwen, kuipwerk, remleiding, eventueel vering, zal dan maxi 1000 eu zijn denk ik.
Het is maar wat je uit wilt geven. Maak eens een lijst met producten en zet de prijzen erachter. Dan weet je wat je aan budget nodig hebt.

Voor een motoraanhanger zou ik zeggen: ikzelf vind het prettig om een aanhanger te hebben met 1 of meer goten, zodat de wielen niet wegglijden. Het vastmaken is even wennen en dat gaat de eerste keren echt niet direct goed kan ik je uit ervaring vertellen _O-. Je kunt trouwens voor een knap bedragje ook aanhangers huren bij de Boels o.d. (25 euri per dag)
Tja keuzes maken , als het om dames gaat geen probleem :W daaaag , maar nu.....
Het gaat inderdaad om keuzes... Maar het laatste deel van je opmerking snap ik echt niet :?
 
Bedoel , als het moet dat ik dames zo de deur uit "schop" , maar met me motor vind ik dat wat moelijker.
Schijnt dat ik vaker vage teksten uitkraam, ooit eens een tik van de molen gehad denk ik ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan