Straatmotor van circuit motor maken

Ik heb me er nooit in verdiept, maar ik zou me voor kunnen stellen dat ie moet voldoen aan het gestelde in het voertuigreglement. Dan kom je zaken tegen als verlichting, banden, spiegels, claxon, reflector, uitlaat, kentekenplaat etc.
 
Ja maar ik bedoelde meer met keuringen e.d.
Het gaat namelijk om een racer zonder papieren en nummer.

En uiteraard ook wat er allemaal goed moet zijn en waar ze op letten :}
 
Ja maar ik bedoelde meer met keuringen e.d.
Het gaat namelijk om een racer zonder papieren en nummer.

En uiteraard ook wat er allemaal goed moet zijn en waar ze op letten :}

Lijst van punten waar een wegmotor aan moet voldoen opvragen bij RDW.
 
Lijst van punten waar een wegmotor aan moet voldoen opvragen bij RDW.
Idd. Je zult de motor uiteindelijk ter keuring moeten aanbieden, waarbij iig de bovenstaande punten zullen worden getoetst. Dan lijkt me toch dat (mits goedgekeurd) een kenteken zal worden afgegeven :?
 
Volgens mij moet je ook een bewijs van aankoop hebben. Naam en adres etc. van de persoon van wie je de motor hebt gekocht. Er zal in iedergeval iets van een controle middel zijn.

Anders zou je een gestolen motor ook zo ter keuring kunnen aanbieden en zo een nieuw kenteken krijgen en dan een 'legale' motor hebben.
 
Wat voor type is het, want het kan voor veel fietsen best wel eens goedkoper zijn een frame met kenteken van een schadegevalletje te regel, dan die hele keuringsshit te ondergaan en misschien nog bpm te moeten betalen enzo
 
Volgens mij moet je ook nog eens bpm betalen over het bedrag dat de motorfiets nieuw gekost heeft in nederland en aangezien je niet kunt aantonen van welk bouwjaar de motor is zullen ze dit berekenen naar de nieuwwaarde van de motor.
Ik zou er iig niet aan beginnen omdat je mijn inziens straks even duur zowel niet duurder uitbent dan een 2de handsje en dan heb je nu ook nog maar een afgeragde cirquitfiets.
Maar goed dat is mijn mening.
 
Je hebt in ieder geval de documenten van de dealer nodig. Bewijs van invoer enz. Ik zou er maar eens goed over nadenken voor ik er aan begon. Bel ff met de RDW, die kunnen je alles vertellen, en dan zul je het wel opgeven denk ik
 
Terug
Bovenaan Onderaan