Straatrace in Eext :?

Friezinnetje

MF veteraan
15 aug 2002
7.404
9
Lekkere combinatie...straatrace en braderie :?

Motorracer rijdt in op publiek: drie gewonden

Uitgegeven: 22 augustus 2004 15:22

EEXT - Tijdens een motorrace in het Drentse Eext is zondagmiddag een motorrijder ingereden op het publiek. Drie mensen raakten gewond, van wie een vermoedelijk ernstig. Dat meldde een politiewoordvoerster van het korps Drenthe zondag.

Twee slachtoffers zijn naar het Academisch Ziekenhuis in Groningen vervoerd, een naar het Wilhelmina Ziekenhuis in Assen.


Over de precieze toedracht van het ongeval kon de politiewoordvoerster nog niets melden. De race maakte deel uit van een braderie in het plaatsje. Na het ongeluk besloot de organisatie de festiviteiten in Eext te hervatten.

http://nu.nl/news.jsp?n=384318&c=122
 
Tja, bij een straatrace staat het publiek over het algemeen wat dichter bij het 'circuit'. Dus als er één op het verkeerde moment onderuitschuift of de controle kwijtraakt (of mensen staan op een onhandige plek) dan loop je het risico dat je geraakt wordt. Dat weet je als je er gaat staan.

Shit happens.

Ik hoop alleen niet dat dit aangegrepen wordt om straatraces dan maar helemaal te verbieden wegens 'gevaarlijk'. :X
 
Dat risico lopen we straks in de Basse ook weer, 1e weekend september, maar gaat meestal goed, maar blijft gevaarlijk (Blubber 2004 van MC De Vlotterbak)
 
Dat dacht ik ook dat ik het las ;)

Maar ben bang dat er wel weer heerlijk negatieve berichtgeving t.a.v. motorrijders gaat volgen B|

Het was geen race ofzo waar je gewoon met je straatmotor aan mee mag doen als je dat denkt..
Er reden oldtimers rond (MV's e.d) en andere demomotoren die daar gewoon een raceje reden.
Ik snap niet wat daar zo fout aan is , is al jaren zo..
En die braderie was gewoon verderop in het dorp.
 
ben er wel eens geweest en het vergelijk met basse ... onterecht
in basse zit danwel sta je een redelijk stuk van de baan maar in het centrum van eextdan sta je op de stoep en racen ze langs je een paar cm verder

en er steken daar ook van mensen zomaar over .......
 
Dat dacht ik ook dat ik het las ;)

Maar ben bang dat er wel weer heerlijk negatieve berichtgeving t.a.v. motorrijders gaat volgen B|
Ze vinden altijd wel wat om over te zeuren mbt motorrijders, helaas '(

Hoop dat de gewonden het goed maken en er gewoon niets aan over houden.

En ja,
full
 
ben er wel eens geweest en het vergelijk met basse ... onterecht
in basse zit danwel sta je een redelijk stuk van de baan maar in het centrum van eextdan sta je op de stoep en racen ze langs je een paar cm verder

en er steken daar ook van mensen zomaar over .......

Klopt, maar als er 1 rechtuit vliegt laten de gevolgen zich te raden over, desalnietemin zijn wij er straks ook weer een lang weekend

Dit was Eext http://www.gpeext.nl/
 
ja, ik mag het ook graag zien.
Maar die straatrace's, ik vindt er altijd een vorm van risico aan zitten, volgens plan, had je in Eext een heel stuk waar geen publiek was, en een ander gedeelte wel, zie plattegrond, waarom doen ze op dat stuk dan geen strobalen ofzo? Kan een hoop ellende voorkomen, doen we hier met de brommerrace's en 50 cc ook, en daarnaast nog een keer hekwerk, is ook een straatrace
 
ja ken het in staphorst. dat rondje om de skeelerbaan.
ben wel eens wezen kijken naar dat racen met die scooters daar.

maar er gaat niets boven Basse das gewoon echt gezellig en persoonlijk vind ik dat een stuk veiliger (publiek binnen in de baan) alleen die brug ... :P
 
OOh ja, zie net net dat je in Zwolle woont, ga je ook het weekend naar Blubber incl. stratenrace?
Wij hebben hier idd dat traject bedoel ik, De Tippe, bij de skeelerbaan/festiviteiten terrein, maar aangaande veiligheid hebben ze hier de boel altijd aardig goed in de hand, het mooie van die scooters met Pinksteren vindt ik, is dat ze op de kop de spoorsloot in duiken, staat altijd water in, vangt de klap op, en ze kruipen er net zo mooi weer uit.
Wij hebben ook een GSX 1100 maar dan een F en mijn vrouw rijdt een gereviseerde GS 750 en en GSX 1100 E, maar we gaan naar Blubber toe met zwarte Ratbike's, lagge met die zoi
 
Bij classic demo races (ik noem; barneveld) schuiven ze je ook voor de voeten, its just part of the deal dudes.
 
dit geeft al wel een beetje aan hoe het er in eext uit ziet

http://www.gpeext.nl/foto/foto%27s%20GP%202003/images/6.jpg ((Afbeelding))

ps begrijp me niet verkeert ik vind de classic races prachtig

wees even reeel en plaats een foto van het evenement van dit jaar en niet eentje van vorig jaar.

mijn ouders zijn er geweest en die zeiden dat er overal hekwerk stond.
 
ben er dit jaar niet geweest dus dat wordt lastig.
maar ging niet om de touwtjes maar dat je op de stoep staat en de daar tussen door rijden(racen is het niet echt)
 
Ik ben er vandaag geweest. Ik heb ook even gekeken waar het gebeurd was (dat krijg je als je vriendin dokter is...). Het was aan het eind van het rechte stuk bij start/finish waar een scherpe bocht naar rechts zit. Wat ik zo uit de verhalen om mij heen kon opmaken waren zijn remmen kapot gegaan en haalde hij de bocht dus niet meer en reed op het publiek in. Er werd omgeroepen dat de verwondingen niet ernstig waren (gebroken been enzo) en er werd dus verder gegaan met de race. Wel was blijkbaar voor de zekerheid de traumaheli gekomen.

Naar mijn mening valt de organisatie niets te verwijten. Overal hekken met op een enkele plek touwen. Maar wel overal mannetjes en oversteekplekken die alleen open gingen tussen de races door. In de bochten lagen trouwens ook een aardig wat strobalen.

Naast dit vervelende ongeval was het wel super tof om dit een keer te zien! (Vooral die kleine 50cctjes, banden bijna zo dun als fietsbanden). Ik heb nog wel een piep in mijn oren... man, wat een geluid! :} . Daarnaast zou ik niet met die snelheid over klinkers durven rijden.
 
Hier trouwens nog een foto. Let niet op de slechte kwaliteit want hij is gemaakt met mijn telefoon. Verder ging het om een ererondje ofzo dus daarom ontbreken de helmen.

full
 
die jongens racen net eens het is pure hobby rondjes rijden

met een redelijk hoge snelheid

en het was er zeer gezelig

en er waren geen mf ers bij betrokken

of doet dit er niet meer toe
 
Terug
Bovenaan Onderaan