Straatraces of wedstrijden zonder licentie

BenjaminDG

MF veteraan
3 okt 2009
2.896
0
Beveren
Goedeavond

Bestaan er straatraces of wedstrijden waar je aan kan meedoen zonder licentie?

Zou graag eens gaan westrijd rijden met de gsx-r 7/11W maar voor de meeste westrijden heb je een licentie nodig.

NBC is wat duur om 1 keer mee te rijden.

WAt kost ZAC rijden en wat zijn daar de reglementen betreffende mijn motorfiets?

Dacht om buiten klassement mee te rijden dan of gewoon een straatrace.

Iemand die weet of dit kan?
 
Laatst bewerkt:
Die MSL cup lijkt me wel intressant.

Die tijden zijn die voor Assen?

Wat zijn de kosten Voor zo'n MSL dag?
 
Laatst bewerkt:
In zo'n MSL wedstrijd reed ik gelijk zes seconden van mijn tijd af en werd derde.
Het is wel motiverend. _O-

Het is inderdaad wel aan te raden om al veel kilometers op het circuit te hebben.
Iets met veiligheid voor jezelf en anderen. ;)
 
Ik heb wel al wat ervaring met circuitrijden hoor.

Wel nog niet op zandvoort of op assen :9

Je moet toch zowiezo een paar dagen vrij rijden om je tijd door te geven dacht ik?
 
Ik heb wel al wat ervaring met circuitrijden hoor.

Wel nog niet op zandvoort of op assen :9

Je moet toch zowiezo een paar dagen vrij rijden om je tijd door te geven dacht ik?
waarom schrijf je je niet in bij de sprintraces op zolder, geen licentie nodig en dicht bij huis
 
En wat is het reglement voor sprint koers op zolder betrekkende op de cc?

Vindt dat niet direct terug op de website.

Edit: Laat maar zie dat het verschil tussen -600 en 600+ zit.

DAt is ook intressant en kost 190€.
 
Laatst bewerkt:
als je bij rsz(zac) wilt gaan rijden heb je een licentie nodig , nu kan je een dag licentie kopen maar dan moet je wel een certificaat van rijvaardigheid kunnen overhandigen.

tevens zit er een behoorlijk technisch reglement aan vast , bij msl kijken ze naar je ronde tijd op die dag en aan de hand daarvan kom je in de a of b groep voor de cup race :]
 
Tijden voor Assen en Zandvoort zijn er niet want daar heb ik nog niet op gereden.

Tijd voor zolder was 1.58-1.59 bij minder snel.

Misschien dat ik nog eens ga vrij rijden op Zolder zodat er nog wat seconden af kunnen.

Sprint koers in Zolder is 190€ en ook met een snelle en trage groep.

Ik wil gewoon eens 1 keer gaan westrijd rijden om het eens mee te maken.

Derbij als ik al naar de sprint koers in zolder kijk en hoe ze met 30 door de eerst bocht gaan zal ik blij zijn als ik wat vanachter begin :9
 
Laatst bewerkt:
Lekker dagje CPZ doen met MSL om t circuit te leren kennen, erna nog eens terug gaan voor een MSL race dagje.
Wat ervaring opdoen ken geen kwaad voordat je een gevaar voor jezelf of een ander bent;-(

Niet de eerste de beste die denkt...."ik ga wel ffkes racen"en waarbij vervolgens een snellere rijder achterop knalt omdat die gene zijn fiets rechtop door de tarzan probeert te loodsen.

(No offense)
 
Straat races.............. maar verder gaat het wel helemaal goed met je? :?

Eeeuh, jij denkt aan illegale straatraces...

Der is ook nog iets als road racing.

Bv het IRRC, is wel redelijk niveau, zeker om vooraan mee te rijden moet je echt wel snel zijn.

Ik zelf heb verleden week boucles de Theux gereden, is met motoren die toegelaten zijn op de openbare weg (dus verlichting enzo + nr plaat en verzekering).

De hoofdbrok is navigatie maar er zitten ook een paar proeven op afgesloten parcours tussen.
Helaas is één van de deelnemers zwaar gecrasht en om het leven gekomen waardoor de wedstrijd voortijdig afgebroken is.
Hier had je een daglicentie van 20€ nodig (papiertje in vullen en betalen, das al).
 
Sprint koers Zolder.. Groep b (ik veronderstel even dat je niet meteen 1:45 draait) begint toch met vlaggen... Zeer aangenaam als eerste koers (bij mij toch :) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan