Strada tepor evo

Doen of niet doen?

  • Ja doen! perfecte laars

    Stemmen: 7 58,3%
  • Nee, er zijn veel betere

    Stemmen: 2 16,7%
  • Laarzen? Ik rijd gewoon op mijn slippers

    Stemmen: 3 25,0%

  • Totaal aantal stemmers
    12

casper

MF'er
7 aug 2002
50
0
amsterdam
mvstradate.jpg


Hallo.
Ik ben op zoek naar mijn eerste motorlaarzen. Nu heb ik al heel wat laarzen bekeken en gepast, maar deze zaten toch wel erg comfortabel. Nu ben ik alleen nog benieuwd naar wat ervaringen van mensen die hem niet hoeven te verkopen... :]

Om te beginnen vraag ik mij af in hoeverre de plastic opzet stukken en verstevigingen echt bijdrage aan de veiligheid. Heeft het nut of kan ik net zo goed een laars zonder nemen?
Ten tweede: zijn er misschien mensen die deze laarzen zelf ook hebben en wat zijn dan jullie ervaringen met de slijtvastheid, waterdichtheid (ook op langere ritten) en warmte? Hebben julie misschien nog andere dingen waar ik op moet letten?

:] :] :]
 
Ik heb de sportieve, niet waterdichte variant. Zit er goed, Geeft veel bescherming en blijkt na een ritje naar TT 2005 nog steeds geen water doorgelaten te hebben.... Dus als dit de waterdichte variant is moet dat helemaal goedzitten ;)
 
Die op het plaatje heb ik ook, een jaar of twee nu, ze zaten(en liepen) echt niet lekker in het begin (smal hielstuk) maar nu zitten ze perfect.
Ze blijven goed waterdicht alleen krijg je daarom wel vreselijke zweetpoten in die dingen.
Maar als dat ook wil uitsluiten zal je iets met goretex moeten kopen (€€€€€€).
Ik ben d'r tevreden over :)
 
Ik heb deze laarzen en ben er zeer tevreden over, ze zijn zeker waterdicht en slijtvast, over de warmte kan ik niet oordelen omdat in de winter niet rijdt, maar dikke sokken doen wonderen ;)
 
Geen ervaring met Sidi, wel een algemene ervaring:

Ik had laarzen van Alpinestars waaraan zo'n klein aangenaaid labeltje zat waarop "waterproof" stond. Nou sloeg dat waarcshijnlijk op het labeltje zelf, want ik heb drie paar gehad (onder garantie) en alle drie zo lek als een vergiet. Ingeruild voor een paar laarzen van wederom Alpinestars, maar nu met Goretex: absoluut volledig waterdicht, ook bij een rit van een uur door zeer zware hoosbuien.

Moraal van het verhaal: de vierseizoenenrijder gaat voor Gore! :Y
 
Ik heb ze alleen een iets ander model dan op het plaatje. Ze lopen wel goed maar qua veiligheid heb ik ze niet getest ;) dus daar kan ik niks over zeggen. Heb wel m'n Vertebra's getest en daarmee had ik na m'n ongeluk gescheurde enkelbanden. Geen idee wat ik met deze laars gehad zou hebben, hij is toch minder stevig...

Deze laarzen zijn iig warmer dan m'n Vertebra's maar helaas niet meer helemaal waterdicht... Oh ja, en als het goed is hebben ze tegenwoordig niet alleen een rechte flap klittenband want dat gaat "kieren" B|
 
Daytona's...... Zo comfortabel als een ouwe pantoffel en waterdicht als een U-boot.....
 
ik heb ook de andere versie van die, met grijs en meer plastic :9 maar ze zitten erg goed! of ze waterdicht zijn heb ik nog niet getest heb ze pas via motozoom besteld :9~
 
heb deze ook, ben er tevreden over, waterdicht wel, ritje richting spa alleen maar regen gezien, nat tot op m'n zak, behalve mijn voeten :z :z
 
Terug
Bovenaan Onderaan