Straf / Boete bij ontsnapping aan de politie?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mobyinhell

Banned User
15 jun 2005
108
0
Gouda
Iemand hier die weet wat de straf of boete is als je op de motor aan een politie achtervolging ontsnapt vanwege een snelheidsovertreding of wat voor verkeersovertreding dan ook?

Euh en mochten ze je kenteken hebben genoteerd, krijg dan thuis bezoek of wat in de brievenbus?

O-)
 
Iemand hier die weet wat de straf of boete is als je op de motor aan een politie achtervolging ontsnapt vanwege een snelheidsovertreding of wat voor verkeersovertreding dan ook?

O-)

ehh ...
je ontsnapt niet?


de tijd van bmw's die niet tussen de paaltjes van het fietspad doorkunnen is
al weer een tijdje voorbij dacht ik?

:+
 
Ligt eraan wat het feit is....

Ben je volgens de wet een verdachte dan is ontsnappen niet strafbaar...je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling ;)
 
Ligt eraan wat het feit is....

Ben je volgens de wet een verdachte dan is ontsnappen niet strafbaar...je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling ;)

Dus alleen als je niet verdacht of wel veroordeeld bent is ontsnappen strafbaar :? Hoe het het dan als je een stopteken krijgt en je gaat er vandoor? negeren van een agent in functie of zo :? :)
 
Als je een stopteken negeert hebben ze 9/10 x al een strafbaar feit geconstateerd,krijg je vanzelf een keertje post
 
Dus alleen als je niet verdacht of wel veroordeeld bent is ontsnappen strafbaar :? Hoe het het dan als je een stopteken krijgt en je gaat er vandoor? negeren van een agent in functie of zo :? :)

Sterker nog......zelfs na veroordeling uit een gevangenis ontsnappen is niet strafbaar ;)

Niet stoppen bij een stopteken wat gegeven is in het kader van een controle of na constateren van een overtreding is een mulderfeitje...zal het ff opzoeken voor je.
 
Ligt eraan wat het feit is....

Ben je volgens de wet een verdachte dan is ontsnappen niet strafbaar...je hoeft namelijk niet mee te werken aan je eigen veroordeling ;)


hij heeft het toch over een politie achtervolging ten gevolge van
een geconstateerde (snelheids) overtreding?


lijkt me dat je dan gehoor moet geven het stop- of volgteken van de desbetreffende agent(ten)?

:?
 
m R 628 b

Als weggebruiker niet stoppen voor een stopteken gegeven met een aan een politievoertuig aangebrachte transparant

95 euri...
 
hij heeft het toch over een politie achtervolging ten gevolge van
een geconstateerde (snelheids) overtreding?


lijkt me dat je dan gehoor moet geven het stop- of volgteken van de desbetreffende agent(ten)?

:?

Als ze je een stopteken geven omdat je verdachte bent van bijvoorbeeld artikel 5 of 8 WvW is dat dus ineens een ander verhaal....
;)
 
Nou ik heb een keer genegeerd en ze stonden bij mn thuis voor de deur al te wachten.Hadden weinig te doen denk.Had alleen de boete voor te hard rijden."Ik had u echt niet gezien meneer" :Y
 
m R 628 b

Als weggebruiker niet stoppen voor een stopteken gegeven met een aan een politievoertuig aangebrachte transparant

95 euri...

mag je wel tot stoppen gedwongen worden?

of moet men je op dat moment laten gaan en een pv opmaken
welke thuis gestuurd wordt ofzo?

Ik moet de eerste agent die iemand zomaar weg laat rijden na het krijgen van een stopteken nog meemaken eigenlijk, zolang er geen direct gevaar bij de
achtervolging komt kijken zullen ze je toch zeker proberen aan de kant te krijgen.
 
Maar in sommige gevallen mag er wel op je GESCHOTEN worden! Als de rechtorde enz..... :Y :}

Yeps.....als de ontvluchte voldoet aan een aantal criteria zal in sommige gevallen aanhoudingsvuur toegepast mogen worden.

Maar het is dan nog steeds niet strafbaar ;)
 
mag je wel tot stoppen gedwongen worden?

of moet men je op dat moment laten gaan en een pv opmaken
welke thuis gestuurd wordt ofzo?

Ik moet de eerste agent die iemand zomaar weg laat rijden na het krijgen van een stopteken nog meemaken eigenlijk, zolang er geen direct gevaar bij de
achtervolging komt kijken zullen ze je toch zeker proberen aan de kant te krijgen.

Hallo...daar hebben we het niet over gehad.....als er geen direct gevaar is zal uiteraard de achtervolging ingezet worden. Wordt het te gevaarlijk dan zal het hoofdbureau vaak opdracht geven de achtervolging te staken. Maar dit ligt ook helemaal aan het strafbare feit.
 
Als ze je een stopteken geven omdat je verdachte bent van bijvoorbeeld artikel 5 of 8 WvW is dat dus ineens een ander verhaal....
;)


damn, ik krijg op dit forum WEL sporadisch gelijk van agenten..

eerst baksteen, nu remco.

IN real life krijg ik alleen bekeuringen .

-O-


sinds ong anderhalf jaar ook vrijwel nooit meer trouwens O-)

ben nu netjes...

die hoge boetes werken dus wel :X
 
Yeps.....als de ontvluchte voldoet aan een aantal criteria zal in sommige gevallen aanhoudingsvuur toegepast mogen worden.

Maar het is dan nog steeds niet strafbaar ;)

Hmm, niet strafbaar met een ;) , hoe heet het dan wel? het is wel raar als er op je geschoten kan worden terwijl je niets strafbaars doet :P

edit:het vluchten is niet strafbaar, maar de reden dat ze op je schieten zal vast wel strafbaar zijn , zo gek is het in NL nog net niet hoop ik :)
 
Hmm, niet strafbaar met een ;) , hoe heet het dan wel? het is wel raar als er op je geschoten kan worden terwijl je niets strafbaars doet :P

De ontsnapping op zich is niet strafbaar. Echter, als de ontvluchte persoon veroordeeld is voor een zeer ernstig feit en de kans op herhaling groot is, dit een onevenredig gevaar oplevert voor de rechtsorde en bladiebla dan mag aanhoudingsvuur toegepast worden als hij zich aan zijn aanhouding tracht te onttrekken......enzo....
 
Bedankt RemcoR1 voor de info :}

Nu hoeft m,n maat niet om de 10 minuten uit het raam te kijken of tie blauwepetten ziet :) :X
 
vroeger met de brommer ze wel eens losgereden, 1 keer mislukt 9 overtredingen en brommer kwijt. daar stond toch mooi op" stoptekens negeren en vluchtmisdrijf" onder andere. werd wel een mooi rond totaalprijsje opgeplakt B|
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan